Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM

Publicystyka

Publicystyka 2 stycznia 2018, 13:30

IGN wykupuje Humble Bundle. Największe niespodzianki 2017 roku

Spis treści

IGN wykupuje Humble Bundle

Póki co zmiany spowodowane transakcją są głównie na plus. - 2018-01-02
Póki co zmiany spowodowane transakcją są głównie na plus.

Data wydarzenia: 13 października

Jedną z najbardziej niespodziewanych branżowych roszad w 2017 roku było przejęcie Humble Bundle przez kojarzoną głównie z popularnym serwisem o grach grupę IGN Entertainment. HB to ciesząca się sporą sympatią graczy firma, znana przede wszystkim ze sprzedaży specjalnych pakietów z grami, za sprawą których można wejść w posiadanie popularnych tytułów w bardzo atrakcyjnej cenie i jednocześnie wesprzeć organizacje charytatywne.

Pierwsza tego typu paczka pojawiła się w maju 2010 roku i okazała gigantycznym sukcesem, dając początek całej gamie kolejnych „bundli” oraz narodzinom wielu naśladowców. Firma Humble Bundle przez kolejne lata rozszerzyła swoją działalność o paczki z książkami czy komiksami, comiesięczny abonament, w ramach którego otrzymać można porcję gier niespodzianek, oraz jeden z największych cyfrowych sklepów.

Przejęcie firmy przez IGN wzbudziło sporo wątpliwości, zarówno w kwestii utrzymania wysokiej jakości paczek Humble Bundle, jak i ewentualnego konfliktu interesów między prowadzeniem bezstronnego serwisu o grach a wystawianiem tychże na sprzedaż. Póki co jednak w żadnej z tych kwestii nie doszło do drastycznych zmian, chyba że na plus – ostatnimi czasy na stronach Humble Bundle mogliśmy zaopatrzyć się w całkiem sporo rozdawanych całkowicie za darmo głośnych pozycji, m.in. Homefronta, Killer Is Dead: Nightmare Edition i Company of Heroes 2.

Michał Grygorcewicz

Michał Grygorcewicz

W GRYOnline.pl najpierw był współpracownikiem, w 2023 roku został szefem działu Produktów Płatnych, a od 2024 roku zarządza działem sprzedaży. Tworzy artykuły o grach od ponad dwudziestu lat. Zaczynał od amatorskich serwisów internetowych, które sam sobie kodował w HTML-u, potem trafiał do coraz większych portali. Z wykształcenia inżynier informatyk, ale zawsze bardziej go ciągnęło do pisania niż programowania i to z tym pierwszym postanowił związać swoją przyszłość. W grach przede wszystkim szuka opowieści, emocji i immersji, jakich nie jest w stanie dać inne medium – stąd wśród jego ulubionych tytułów dominują produkcje stawiające na narrację. Uważa, że NieR: Automata to najlepsza gra, jaka kiedykolwiek powstała.

więcej

Dwanaście miesięcy dobrego odgrywania ról – RPG-owe podsumowanie 2017 roku
Dwanaście miesięcy dobrego odgrywania ról – RPG-owe podsumowanie 2017 roku

To był dobry rok dla RPG – i to dwojako. Raz, że wyszła tona hitów. Dwa, że gatunek nagle znacząco umocnił swoją pozycję w branży, zbliżając do gatunku rolplejów serię Assassin’s Creed i inne sandboksy. Przed Wami RPG-owe podsumowanie roku 2017.

Wielcy nieobecni 2017 roku – gry, które miały być, ale jeszcze ich nie ma
Wielcy nieobecni 2017 roku – gry, które miały być, ale jeszcze ich nie ma

Rok 2017 był dobry, ale miał być przecież jeszcze lepszy. Ileż to gier miało wyjść przed końcem grudnia, ale wpadło w poślizg i koniec końców odleciało w mniej lub bardziej odległą przyszłość? Oto przegląd 10 najbardziej nieodżałowanych „spadochroniarzy”.

30 przegapionych gier 2017 roku – dobre gry, które zasługują na więcej miłości
30 przegapionych gier 2017 roku – dobre gry, które zasługują na więcej miłości

Rokrocznie zalewa nas fala pierwszoligowych hitów. Przez to niektórym z nas umykają uwadze tytuły mniejsze, a niejednokrotnie ciekawsze. Przed Wami przegląd trzydziestu takich przegapionych bohaterów 2017 roku.