LoL. Najpopularniejsze gry – lista światowych hitów
Spis treści
LoL
Skala popularności:
- 100 mln graczy miesięcznie według wywiadu z 2016 roku;
- średnio 8 mln graczy zalogowanych w szczycie każdego dnia (stan z września 2019 roku);
- w październiku 2021 roku w gry z serii League of Legends (z wyłączeniem Valorant) mogły pochwalić się aż 180 mln aktywnych użytkowników;
- w 2023 roku w LoL-a każdego miesiąca gra około 150 mln osób (źródło).
Niezwykłe, jak wiele najsłynniejszych gier zaczynało swój żywot jako amatorskie mody do innych tytułów. Zanim Playerunknown’s Battlegrounds sprawiło, że moda na battle royale wybuchła z gigantyczną siłą, jego autor tworzył oparte na tym samym patencie mody do ARM-y 2. Counter-Strike początkowo bawił posiadaczy Half-Life’a. Wreszcie, nim dostaliśmy League of Legends, zasady gatunku MOBA narodziły się jako mod Aeon of Strife do StarCrafta, a następnie nabrały ostatecznych kształtów w modyfikacji DOTA do Warcrafta 3.
Wszystkie z wymienionych w pełni zrealizowały swój potencjał dopiero jako samodzielne, komercyjne tytuły. Nie inaczej było z League of Legends, które doszlifowało oraz spopularyzowało koncepcję stojącą za tego typu produkcjami. Dziś LoL to nie tylko szalenie popularna gra jako taka, ale także jedna z najważniejszych gier e-sportowych oraz ścisła czołówka najchętniej oglądanych tytułów na Twitchu – turniej 2018 Mid-Season Invitational śledziło w szczycie 127 mln widzów jednocześnie. Dodajmy, że większość z nich stanowili Chińczycy.
Dane z 2016 roku dotyczące aktywnej bazy graczy w League of Legends mówią o 100 mln osób logujących się w ciągu jednego miesiąca. Nieoficjalne estymacje wskazują natomiast, że w połowie 2022 roku w wykreowanym przez Riot Games świecie bawiło się około 120 mln osób, a we wszystkie gry z tej serii (z wyłączeniem Valorant) nawet 180 mln. Obecnie w samego tylko LoL-a gra, według nieoficjalnych informacji, około 150 mln osób miesięcznie.