Najlepsze mody do gry Wiedźmin 3: Dziki Gon – grafika jak żyleta i inne cuda
Choć wsparcie dla modów nie należy do największych przymiotów Wiedźmina 3, dzieło CD Projekt RED cieszy się aktywną sceną moderską. Sprawdzamy najlepsze modyfikacje, które udało się spreparować fanom w ciągu półtora roku od premiery Dzikiego Gonu.
Spis treści
Półtora roku po premierze to zdanie może już wybrzmieć z całą mocą – Wiedźmin 3 przegrał, jeśli chodzi o wsparcie dla modów. Gdy każdy zainteresowany zrobił w Dzikim Gonie wszystko, co było do zrobienia dzięki twórcom gry, Velen, Novigrad i Skellige powinny otworzyć się na niezliczone nowe przygody, dostarczane przez samych fanów. Ale nic z tego. CD Projekt RED pokpił sprawę i zamiast narzędzi do przerabiania gry z prawdziwego zdarzenia wypuścił tylko zabawkę, jaką jest MODkit. Dlatego z góry Cię przepraszam, Czytelniku, jeśli rozczarujesz się brakiem propozycji nowych lokacji do zwiedzania czy zadań do wykonania w niniejszym tekście – Wiedźmin 3 po prostu nie jest przygotowany na takie „szaleństwa”.
Nie znaczy to jednak, że Dziki Gon cieniutko przędzie w kwestii popremierowego wsparcia ze strony graczy. Wręcz przeciwnie, wokół tego tytułu zgromadziła się całkiem aktywna grupa moderów, grzebiąca w kodzie programu na tyle, na ile się da. Ciągle powstają kolejne przeróbki, podkręcające grafikę, modyfikujące określone aspekty rozgrywki, podmieniające modele postaci czy przedmiotów albo i nawet delikatnie tu i ówdzie rozbudowujące grę (bo mimo wszystko w jakimś stopniu jest to możliwe). Jeśli więc nie przystąpisz do lektury tego artykułu ze zbyt wysokimi oczekiwaniami, masz szansę znaleźć tu coś ciekawego dla siebie.
SPIS TREŚCI... dla tych, którzy wolą na skróty:
- Przygotowania – zanim zaczniesz ściągać mody -> TUTAJ
Nowa zawartość / Przygody
- The Daily Monster Hunt Challenge – namiastka nowych przygód -> TUTAJ
- Witcher Book Collection (PL) – więcej tekstów do przeczytania -> TUTAJ
- Forgotten Worlds – powrót do niezwykłych krain -> TUTAJ
Zmiany w mechanice
- Random Encounters – bardziej niebezpieczny szlak -> TUTAJ
- Better Call Ciri – dwie grywalne postacie -> TUTAJ
- Gwent Plus Plus – edycja rozszerzona gwinta -> TUTAJ
- Skilled Humans – bandyci nauczyli się machać mieczem -> TUTAJ
Ułatwienia
- The Gwent Card Dealer – kup je wszystkie! -> TUTAJ
- All Quest Objectives on Map – mała rzecz, a cieszy -> TUTAJ
Kosmetyka
- Extra Animations – mało praktyczne, ale klimatyczne -> TUTAJ
- Witcher 2 Gear – ależ klasa, ależ szyk! -> TUTAJ
- Lore-friendly Witchers – bardziej wiedźmińscy wiedźmini -> TUTAJ
Technikalia
- Immersive Cam – widok FPP i wszystko, czego kamera zapragnie -> TUTAJ
- The Witcher 3 HD Reworked Project – grafika ostra jak żyleta -> TUTAJ
Jeszcze jedno zastrzeżenie, zanim przeskoczysz na następną stronę – pamiętaj, że nie jest to nasz pierwszy artykuł o modach do Wiedźmina 3. Jeśli więc nie znajdziesz w tym tekście informacji o jakiejś świetnej modyfikacji, dzieje się tak prawdopodobnie dlatego, że pisaliśmy o niej (lub jej podobnej) już wcześniej. Dotyczy to pozycji takich jak:
- Better Combat Enhanced;
- E3FX;
- Extreme Weather Conditions;
- Friendly HUD;
- Slots, Slots, Slots;
- Super Turbo Lighting;
- Ultra Low.
Jednak mogło zdarzyć się również tak, że po prostu coś przegapiliśmy (bądź co bądź, mody do Wiedźmina 3 można już liczyć w tysiącach). W takiej sytuacji nie omieszkaj podać swoich propozycji w komentarzu.
Każdy mod opisany w niniejszym tekście został przetestowany w grze w wersji 1.31 z GOG.com (wydanie „standardowe”, nie Edycja Gry Roku), wyposażonej we wszystkie dodatki. Ponieważ nie zawsze modyfikacje są ze sobą kompatybilne, w miarę możliwości starałem się wskazać, którym przeróbkom jest razem nie po drodze.