Random Encounters – bardziej niebezpieczny szlak. Najlepsze mody do Wiedźmina 3
Spis treści
Random Encounters – bardziej niebezpieczny szlak
- Język: polski
- Twórca: erxv / AeroHD
- Rozmiar: 10,3 MB
- Premiera: październik 2015
- Obecna wersja: 1.22.1 (lipiec 2016 – wymaga „nieoficjalnej” poprawki)
Gdyby ktoś zapytał mnie o zdanie, nie powiedziałbym, że w Wiedźminie 3 brakuje okazji do walki – potwory i bandyci czają się prawie pod każdym krzakiem. Mimo to zwróciłem uwagę na mod Random Encounters – jest to bowiem gratka dla osób, które chciałyby, żeby wzorem klasycznych RPG podróże były urozmaicane przez losowe spotkania z przeciwnikami... albo dla tych, którzy po prostu są spragnieni potyczek.
Choć założenia wydają się dość banalne, twórca modyfikacji podszedł do sprawy bardzo rzetelnie. W menu konfiguracji znalazło się mnóstwo opcji dotyczących owych losowych spotkań – można własnoręcznie ustalić częstotliwość starć z różnymi typami przeciwników (potwory naziemne i latające, ludzie, Dziki Gon), i to odrębnie dla dnia i nocy. Ponadto nic nie stoi na przeszkodzie, by wyłączyć ataki w miastach czy też umożliwić sobie zdobywanie trofeów na spotkanych w ten sposób wrogach. Ba, da się nawet wybrać z długiej listy, które gatunki potworów mogą napadać na Geralta. Mod uwzględnia również stworzenia z dodatku Krew i wino.
- Random Encounters na stronie Nexus Mods
- Zaktualizowana wersja moda w Unofficial 1.30–1.31 Mod Update Project
- Pobierz modyfikację z naszych serwerów FTP
Instrukcja obsługi
- Autor nie zadbał o kompatybilność moda z grą w wersji 1.31, więc pobierz go nie z oficjalnej strony, tylko z paczki Unofficial 1.30-1.31 Mod Update Project – z listy plików wybierz i zapisz na dysku „modRandomEncounters – for patch 1.30.7z”.
- Archiwum rozpakuj do folderu „Mods” w katalogu, w którym masz zainstalowanego Wiedźmina 3. (Albo użyj Nexus Mod Managera).
- Skopiuj folder „bin” do głównego katalogu gry.
- Skopiuj folder „DLCRandomEncounters” do katalogu „DLC” w głównym folderze gry.
- Skopiuj zawartość pliku „inputs.txt” (dwie linijki) i wklej je na samej górze w treści plików „input_azerty.ini”, „input_qzerty.ini” i „input_qzertz.ini”, które znajdują się w katalogu bin/config/r4game/legacy/base.
- Skopiuj następujący tekst:
<!-- modRandomEncounters -->
<Var builder="Input" id="RefreshRESettings" displayName="mod_menu_settings" displayType="INPUTPC" actions="RefreshRESettings"/>
- ...i wklej go tuż pod linijką „<VisibleVars>” w pliku „input.xml” (jego też otwiera się Notatnikiem), który znajduje się w folderze bin/config/r4game/user_config_matrix/pc.
- W grze w menu „Mapowanie klawiszy” powinna pojawić się pozycja „Odśwież ustawienia losowych starć” – przypisz jej dowolny przycisk.
- Na koniec przejdź do menu „Losowe starcia – mod” w zakładce „Mods” i skonfiguruj poszczególne opcje modyfikacji zgodnie z własnymi preferencjami (albo po prostu na każdym ekranie kliknij opcję „Domyślnie”). Pamiętaj, że za każdym razem, gdy wprowadzisz jakieś zmiany, musisz je zatwierdzić, naciskając klawisz, któremu przypisane zostało odświeżanie ustawień losowych starć.
Random Encounters gryzie się z modem Better Call Ciri (opisanym na następnej stronie). Wprawdzie konflikt skryptów, który uniemożliwia uruchomienie gry, można zażegnać przy użyciu Script Mergera, ale i tak polecam korzystać tylko z jednej z tych przeróbek naraz.