Immersive Cam – widok FPP i wszystko, czego kamera zapragnie. Najlepsze mody do Wiedźmina 3
Spis treści
Immersive Cam – widok FPP i wszystko, czego kamera zapragnie
- Język: polski (w większości)
- Twórca: ksolberg
- Rozmiar: 0,33 MB
- Premiera: wrzesień 2015
- Obecna wersja: 4.2 (grudzień 2016)
Swego czasu sporo emocji na łamach naszego portalu wzbudził mod z widokiem pierwszoosobowym do Wiedźmina 3, więc w artykule nie mogło zabraknąć jakiegoś narzędzia związanego z manipulacją kamerą. Jednak zamiast tamtej modyfikacji (zwącej się First person mode) postanowiłem wybrać bardziej kompleksowy projekt Immersive Cam. Pula opcji konfiguracji perspektywy dostępnych w ramach tego moda wprost onieśmiela.
Chcesz, żeby kamera wisiała nie centralnie za plecami, tylko nad ramieniem Geralta? Proszę bardzo. Marzy Ci się przełączanie w tryb FPP przy wchodzeniu do budynków? Nie ma sprawy. Używanie wiedźmińskich zmysłów zanadto przybliża widok? Bez problemu to zniwelujesz. A może lubisz efekciarskie spowolnienie czasu podczas walki? Teraz możesz cieszyć się nim do woli. Trzeba tylko poświęcić trochę czasu na instalację i konfigurację moda – ale jak najbardziej warto. Jakby tego było mało, autor zadbał o kompatybilność swojego dzieła z projektami takimi jak Friendly HUD czy Immersive Meditation (szczegóły pod linkiem poniżej). Słowem, chapeau bas!
Instrukcja obsługi
- Pierwszy krok instalacji jest standardowy – trzeba pobrać plik „Immersive Cam v 4.2”, a następnie rozpakować zawartość archiwum w folderze „Mods” w katalogu, gdzie masz zainstalowanego Wiedźmina 3. (Albo użyć Nexus Mod Managera).
- Potem przejdź do folderu Mods/modImmersiveCam/gui_setup i znajdujący się tam plik „ImmCamMenu.xml” skopiuj do folderu bin/config/r4game/user_config_matrix/pc.
Właściwie w tym momencie mod jest już gotowy do użycia, ale ustawianie kamery suwakami w menu byłoby męczące, więc warto skonfigurować jeszcze skróty klawiszowe. W tym celu teoretycznie wystarczyłoby podmienić dwa pliki („input.settings” i „input.xml”) ich odpowiednikami dostarczonymi przez autora, ale bezpieczniej będzie ręcznie je edytować (żeby nie spowodować problemów z innymi przeróbkami):
- Otwórz Notatnikiem „input.xml” znajdujący się wśród plików moda (w katalogu Mods/modImmersiveCam/keybind_setup), a następnie skopiuj z niego cały blok tekstu, który znajduje się między nagłówkami „<!-- Immersive Cam Begin -->” i „<!-- Immersive Cam End -->” (łącznie z tymi dwiema linijkami).
- Otwórz oryginalny plik „input.xml” (w folderze bin/config/r4game/user_config_matrix/pc) i wklej do niego skopiowany tekst w analogiczne miejsce – nad linijką „<!-- [BASE_CharacterMovement] -->”.
- Teraz kolej na zdefiniowanie skrótów klawiszowych w pliku „input.settings”. Jak zwykle polecam do tej operacji program Input.Settings Patcher – jeśli jeszcze nie było Ci dane z niego korzystać, pobierz go, wypakuj gdziekolwiek na dysku i uruchom plik .exe.
- W aplikacji na liście po lewej stronie zaznacz pięć pozycji: „[Combat]”, „[Diving]”, „[Exploration]”, „[Horse]” i „[Swimming]”.
- W polu „Insert key” po prawej stronie wpisz „IK_Insert”, natomiast w polu „Insert action name” tuż poniżej wpisz „CamSet”. Następnie kliknij czerwony przycisk „Add Keybind”.
Tę samą operację (wpisywanie tekstu w dwa pola i klikanie przycisku) powtórz siedem razy dla następujących par wpisów:
- IK_End – CamReset
- IK_PageDown – CamHeightDecrease
- IK_PageUp – CamHeightIncrease
- IK_Up – CamDepthIncrease
- IK_Down – CamDepthDecrease
- IK_Left – CamOffsetDecrease
- IK_Right – CamOffsetIncrease
Dzięki temu od tej pory podczas rozgrywki można będzie używać kursorów oraz przycisków „Page Up” i „Page Down”, by manipulować kamerą (odpowiednio przesuwać ją oraz przybliżać i oddalać). Naciśnięcie „Insert” zachowa dane położenie jako domyślne, a klawisz „End” przywróci widok do tegoż domyślnego stanu. Oczywiście nic nie stoi na przeszkodzie, by zdefiniować sobie inne skróty klawiszowe. Pamiętaj też, że ustawienia zapisują się oddzielnie dla różnych sytuacji, np. eksploracji na piechotę, jazdy konnej, walki etc.
I ostatnia ważna rzecz – zaraz po instalacji mod trzeba skonfigurować w grze (na różnych ekranach w menu Opcje/Mods/Immersive Cam/Ustawienia kamery). Dotyczy to zwłaszcza pola widzenia (Field of View) – jeśli jest ono ustawione na 0, po przejściu do rozgrywki możesz zobaczyć na ekranie wielką kolorową plamę. Wybranie opcji „Vanilla” przywróci domyślną konfigurację.
Niestety, wygląda na to, że mod Immersive Cam jest nie do pogodzenia z Extra Animations – nie udało mi się uruchomić gry z aktywnymi obiema przeróbkami. Natomiast konflikt między modyfikacjami Forgotten Worlds i Random Encounters rozwiązał program Script Merger.