Extra Animations – mało praktyczne, ale klimatyczne. Najlepsze mody do Wiedźmina 3
Spis treści
Extra Animations – mało praktyczne, ale klimatyczne
- Język: – (mod bez tekstu)
- Twórca: GreatArchimedes
- Rozmiar: 0,18 MB
- Premiera: czerwiec 2016
- Obecna wersja: 1.6.2 (wrzesień 2016)
Pewnie nie tylko ja byłem nieco zdziwiony i odrobinę rozczarowany, gdy stało się jasne, że Geralt w Wiedźminie 3 pije mikstury i spożywa posiłki w magiczny sposób – natychmiast, bez jakiejkolwiek animacji. A raczej nie „pewnie”, tylko „na pewno”, skoro powstały mody niwelujące ów „problem” z niewykonywaniem przez bohatera ruchów przy określonych czynnościach. Extra Animations to chyba najbardziej kompleksowa przeróbka spośród wszystkich z tej kategorii.
Autor zabrał się nie tylko za konsumowanie żywności i napojów (dotyczy to wyłącznie przedmiotów aktywowanych skrótami szybkiego dostępu). Dodatkowe animacje uwzględniają też akcje takie jak zaglądanie do pojemników, zrywanie ziół, nakładanie olejów na ostrza, a także ulepszanie oręża (przy dwóch ostatnich trzeba mieć dobytą broń) i pancerza (w tym przypadku Geralt... poprawia krawat). Wiedźminowi można też kazać usiąść jak do medytacji. Wprawdzie po jakimś czasie radość z pogłębionej immersji ustępuje wnioskowi, że unieruchamiające postać na kilka sekund animacje są mało praktyczne, ale mod i tak cieszy. Chyba mógłbym przywyknąć do faktu, że podczas starć mam czas tylko na picie eliksirów...
Instrukcja obsługi
- Pobierz plik „extraAnimations” i wypakuj zawartość archiwum do folderu „Mods” w katalogu z zainstalowaną grą. (Albo użyj Nexus Mod Managera).
Oprócz tego autor proponuje podmianę kilku plików w celu ustalenia klawisza odpowiedzialnego za siadanie, ale możemy łatwiej (i bezpieczniej) obejść ten krok, korzystając z programu Input.Settings Patcher. Pobrawszy go, rozpakuj archiwum gdziekolwiek i uruchom plik .exe. Następnie z listy po lewej stronie wybierz pozycję „[Exploration]” i przejdź do dwóch pól tekstowych po prawej. W „Insert key” po znakach „IK_” wstaw dowolny klawisz (np. „U”), natomiast w „Insert action name” wpisz „Sit”. Jeszcze tylko kliknij przycisk „Add Keybind” i gotowe.
Niestety, wygląda na to, że mod Extra Animations jest nie do pogodzenia z The Daily Monster Hunt Challenge – nie udało mi się uruchomić gry z aktywnymi obiema przeróbkami. Natomiast konflikt między modyfikacjami Forgotten Worlds i All Quest Objectives on Map rozwiązał program Script Merger.