...i cała reszta. Literackie inspiracje gier, które można przeoczyć
Spis treści
...i cała reszta
Poza grami, w przypadku których literackie inspiracje nie wydają się tak oczywiste, wymienić można całe mnóstwo tych, które kojarzą się z konkretnymi książkami od razu. Na podstawie Alicji w Krainie Czarów powstała słynna dylogia American McGee’s Alice o losach bohaterki dorosłej, zmuszonej do krwawej walki o przetrwanie. Znacznie bardziej optymistyczny fantastyczny świat przedstawili z kolei twórcy Kingdom of Amalur (uniwersum i opowiedzianą w nim historię stworzył Robert Salvatore).
Gry inspirowane prozą Lovecrafta to zaś w zasadzie osobny gatunek. Wśród tytułów, które ukazały się na rynku w ostatnich latach, na szczególną uwagę zasługuje Stygian: Reign of the Old Ones. To oldskulowe RPG może na początku odstraszać topornością walki, niewielkimi lokacjami czy wreszcie dość specyficzną oprawą graficzną. Póki co do właściwego odbioru gry wymagana jest również znajomość angielskiego na poziomie więcej niż podstawowym – dialogi są bowiem stylizowane na wypowiedzi mieszkańców przedwojennego Zachodu, a narracja to po prostu Lovecraft w najwyższej formie. Ale klimatu jest tu nawet więcej niż w skądinąd równie genialnym Call of Cthulhu: Dark Corners of the Earth z 2005 roku.
Zostało jeszcze 54% zawartości tej strony, której nie widzisz w tej chwili ...
... pozostała treść tej strony oraz tysiące innych ciekawych materiałów dostępne są w całości dla posiadaczy Abonamentu Premium
Abonament dla Ciebie