Assassin’s Creed. Literackie inspiracje gier, które można przeoczyć
Spis treści
Assassin’s Creed
- Premiera gry: 2007
- Producent: Ubisoft
- Baza literacka: Alamut i seria powieści Assassin’s Creed
- Autorzy książek: Vladimir Bartol, Anton Gill, Andrew Holmes, Christie Golden, Matthew Kirby, Gordon Doherty
- Gatunek gry: gra akcji
Assassin’s Creed czerpie ze współczesnej literatury w trochę inny sposób niż pozostałe gry z tej listy. Pierwszą i chyba najważniejszą inspiracją była powieść Bartola z 1938 roku – Alamut. To tam pojawia się pomysł tajnej organizacji asasynów sprzed kilku wieków (choć ci, jako nizaryci, żyli naprawdę i to w tytułowej twierdzy), stamtąd pochodzą też niektóre, kultowe już, teksty z gry pokroju: „Nic nie jest prawdziwe, wszystko jest dozwolone”. Ale to wciąż nie adaptacja. Równolegle względem niektórych części powstawały z kolei książki, adaptujące scenariusze do konkretnych gier. Takową adaptację części pierwszej zablokowały co prawda protesty izmailitów, przez co nie została wydana, ale ukazała się chociażby adaptacja scenariusza do „dwójki” wzbogacona o parę nowych bądź zmodyfikowanych wątków.
Zostało jeszcze 46% zawartości tej strony, której nie widzisz w tej chwili ...
... pozostała treść tej strony oraz tysiące innych ciekawych materiałów dostępne są w całości dla posiadaczy Abonamentu Premium
Abonament dla Ciebie