Legacy of Kain: Soul Reaver. 10 najlepszych gier 1999 roku
Spis treści
Legacy of Kain: Soul Reaver
- Data premiery: 16 sierpnia
- Producent: Crystal Dynamics
- Gatunek: przygodowa gra akcji TPP
- Platformy: PC Windows, PlayStation, Dreamcast
W ocenie końcowej Legacy of Kain: Soul Reaver wypada bardzo pozytywnie. Na moją ocenę wpłynął zwłaszcza mroczny klimat gry, który urzeka od pierwszych chwil. Niewątpliwie przyczyniła się do tego także oprawa audiowizualna, która robi na grającym ogromne wrażenie. A w szczególności muzyka. Jednak największe wrażenie zrobiła na mnie ogromna swoboda poruszania się. Fakt, że można zawsze powrócić do danego miejsca i spróbować wykonać jakąś czynność, jest dla mnie pomysłem znakomitym. I właśnie między innymi za to Soul Reaver dostaje taką, a nie inną notę.
Recenzja gry Legacy of Kain: Soul Reaver, „Secret Service” nr 70, ocena 9/10
Soul Reaver był drugą częścią cyklu o wampirach – Legacy of Kain. W sequelu wcielaliśmy się w jednego z generałów Kaina – Raziela. Bohater popada w niełaskę zawistnego wodza, traci potężne skrzydła i zostaje zepchnięty w otchłań jeziora umarłych na wieczne potępienie. Po setkach lat bóg Elder wypuszcza Raziela, by dokonał zemsty na niewdzięcznym wodzu i jego podwładnych. Tak rozpoczyna się niezwykle mroczna historia w całkiem ciekawym uniwersum.
Legacy of Kain: Soul Reaver miało bardzo pochlebne recenzje. Krytycy chwalili mroczny, gotycki klimat oraz świetną oprawę graficzną – oczywiście jak na tamte czasy. Dużą zaletą gry były trudne zagadki środowiskowe, a brak mapy powodował, że był to raczej tytuł dla hardcore’owych graczy. Soul Reaver zachwycał ponadto cutscenkami i świetnym voice actingiem. Niektórzy z kolei dostrzegali wady, takie jak powtarzalny gameplay, problematyczna kamera czy elementy zmuszające do zgadywania, „co twórcy mieli na myśli”. Już wtedy pisano o tej grze, że wydaje się „nieskończona mimo tylu lat prac”.