Heroes 3. 10 najlepszych gier 1999 roku
Spis treści
Heroes 3
- Data premiery: 3 marca
- Producent: New World Computing
- Gatunek: strategia turowa, RPG
- Platformy: PC Windows, Linux, Mac
Bohaterowie powracają, a ich magia jest jeszcze potężniejsza. Znacznie powiększony teren działań i wilgotne klimaty rozległych podziemi czynią z HoMM 3 najlepszą rozgrywkę strategiczną (z elementami role-playa!) wszech czasów.
[...]
Podsumowując więc – HoMM 3 dostarcza bardzo wielu godzin rozrywki na najwyższym możliwym poziomie. „Trójka” wciąga bowiem jeszcze bardziej niż poprzedniczki, sprawiając, że wszystko wokół przestaje się liczyć. Ostrzegam!!! Trzeba naprawdę ogromnej siły woli, aby bez baaardzo ważnego powodu oderwać się od monitora. No tak, tyle że przecież tak naprawdę właśnie o to nam wszystkim chodzi. To przecież tak ma działać doskonała gra. I działa!!!
HoMM 3 polecam więc bez wyjątku wszystkim, a już szczególnie malkontentom, którzy wciąż narzekają na to, że współczesne tytuły są nudne albo że kończą się za szybko.
Recenzja gry Heroes of Might & Magic III, „Secret Service” nr 67, ocena 9/10
W 1999 roku seria Heroes of Might & Magic miała już ugruntowaną pozycję na rynku. Gracze niemal jednogłośnie pokochali formułę eksploracji świata gry, rozbudowy miast i turowej walki armią stworów rodem z mitów i legend. Trzecia część przenosiła nas do nowej krainy – Erathii – i opowiadała historię królowej Katarzyny, która zmuszona została do powrotu w rodzinne strony, by zjednoczyć rodaków w starciu z mrocznymi siłami Nighonu i Eofolu.
Gra oferowała znajomy gameplay, jednak ulepszony, gdzie tylko się dało, z dodatkiem paru nowości, stanowiąc najdoskonalszą część tej serii. Gracze i krytycy byli zachwyceni głęboką i uzależniającą rozgrywką, od której trudno było się oderwać. Narzekano głównie na nierówne tempo kampanii fabularnej i kłopoty techniczne w trybie sieciowym. Po szale na RTS-y HoMM 3 przywracało wiarę w turowy system walki i pokazywało, jak może być on wciągający. „Trójka” miała zdobyć tytuł strategii roku, ale ostatecznie musiała uznać wyższość RollerCoaster Tycoona.