Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM

Publicystyka

Publicystyka 20 kwietnia 2018, 15:00

autor: Sebastian Purtak

The Bard’s Tale IV – wyprawa w starym, dobrym stylu. Gry RPG, w które zagramy w 2018 roku

Spis treści

The Bard’s Tale IV – wyprawa w starym, dobrym stylu

Jak widać, mieszkańcy lochów uprzejmie zapraszają do zwiedzania. - 2018-04-20
Jak widać, mieszkańcy lochów uprzejmie zapraszają do zwiedzania.
  1. Co to: utrzymany w celtyckich klimatach klasyczny dungeon crawler
  2. Twórcy: inXile Entertainment
  3. Platforma: PC
  4. Data premiery: 2018 rok

The Bard’s Tale IV to kolejna odsłona znanej i cenionej serii dungeon crawlerów. Gra powstaje dzięki zbiórce funduszy na platformie Kickstarter, a za jej jakość odpowiada doświadczone studio inXile Entertainment, które ma na koncie między innymi zeszłorocznego Tormenta: Tides of Numenera.

Zgodnie z zapowiedziami twórców produkcja ta będzie oferować klasyczny dla gatunku model rozgrywki, oparty na pierwszoosobowej eksploracji świata, trudnej walce i rozwiązywaniu zagadek środowiskowych. Co ciekawe, uniwersum gry ma dynamicznie reagować na nasze poczynania, w związku z czym każda podjęta decyzja czy nawet dobór drużyny wpłyną na nastawienie bohaterów niezależnych do naszej postaci. Niektórych NPC będziemy mogli zresztą rekrutować, a każdy z nich ma mieć własny charakter i usposobienie. Podobnie jak w poprzednich odsłonach serii system walki będzie turowy. Unreal Engine 4 pozwala oczekiwać wysokiej jakości oprawy wizualnej, a za soundtrack odpowiadają artyści związani z nurtem muzyki celtyckiej, która z pewnością nada The Bard’s Tale IV niepowtarzalny klimat.

Dotychczasowe produkcje studia inXile Entertainment pokazały, że jest to ekipa, która świetnie radzi sobie z odświeżaniem klasycznych konwencji w grach RPG. Pozwala to mieć nadzieję, że również tym razem dostarczy ona wysokiej jakości tytuł, nawiązujący do klasyki gatunku.

Dwanaście miesięcy dobrego odgrywania ról – RPG-owe podsumowanie 2017 roku
Dwanaście miesięcy dobrego odgrywania ról – RPG-owe podsumowanie 2017 roku

To był dobry rok dla RPG – i to dwojako. Raz, że wyszła tona hitów. Dwa, że gatunek nagle znacząco umocnił swoją pozycję w branży, zbliżając do gatunku rolplejów serię Assassin’s Creed i inne sandboksy. Przed Wami RPG-owe podsumowanie roku 2017.