Darksiders Genesis. Gry grudnia – najciekawsze premiery i konkurs
Spis treści
Darksiders Genesis
Data premiery: 5 grudnia
INFORMACJE
- Gatunek: hack’n’slash
- Platforma: PC, Nintendo Switch
- Przybliżona cena: ok. 119 zł
Czym jest Darksiders Genesis?
Nową grą wchodzącą w skład cieszącej się uznaniem graczy serii Darksiders. O ile jednak trzy główne części cyklu były slasherami z perspektywy trzeciej osoby, Genesis zamierza z tym zerwać i zaoferować rozgrywkę oraz ulokowanie kamery bardziej zbliżone do tego, co znamy z Diablo czy innych hack’n’slashy. Za tytuł odpowiada studio Airship Syndicate, na czele którego stoi Joe Madureira – ceniony twórca komiksów, który w dużej mierze ukształtował pierwszą odsłonę serii oraz całe uniwersum Darksiders.
Jaka jest fabuła Darksiders Genesis?
Jak sugeruje tytuł, produkcja ta jest prequelem i jej akcja toczy się przed wydarzeniami przedstawionymi w pierwszej części sagi. Głównymi bohaterami są Wojna i Waśń – dwaj jeźdźcy Apokalipsy, którzy otrzymali od dbającej o równowagę świata Rady zadanie zapolowania na demonicznych mistrzów powołanych przez Lucyfera w celu zakłócenia balansu.
Jak wygląda rozgrywka w Darksiders Genesis?
Akcja w Darksiders Genesis pokazana zostanie z perspektywy izometrycznej. Zabawa sprowadzi się do eksploracji różnorodnych lokacji, w których spotkamy dziesiątki gotowych do walki wrogów. Pokonane monstra pozostawią po sobie broń i inny ekwipunek umożliwiający zwiększenie sił naszych jeźdźców. Wojna oraz Waśń mają się dość istotnie różnić, oferując odmienne doznania podczas zabawy. Ten pierwszy preferuje broń białą, drugi zaś woli rozprawiać się z wrogami z bezpiecznej odległości za pomocą dwóch pistoletów. Grę będzie można ukończyć samodzielnie albo w trybie kooperacyjnym z drugim graczem.
NASZE OCZEKIWANIA
Odnoszę wrażenie, że zapowiedź Darksiders Genesis spotkała się z dość chłodnym przyjęciem. Dla mnie zmiana charakteru rozgrywki nie jest absolutnie niczym złym i nie dopatruję się tutaj oszczędności ze strony twórców. Genesis na screenach i zapisach rozgrywki prezentuje się bardzo dobrze, zarówno pod względem grafiki, jak i gameplayu, który zdaje się w udany sposób łączyć walkę, eksplorację oraz sekcje platformowe. Warto również przypomnieć, że dla studia Airship Syndicate nie jest to pierwsze spotkanie z rzutem izometrycznym. Po udanym Battle Chasers: Nightwar wygląda na to, że ludzie ci nieźle „ogarniają temat” i jest to bardzo dobry prognostyk.
Jacek „Stranger” Hałas