Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM

Publicystyka

Publicystyka 23 kwietnia 2013, 16:00

autor: Szymon Liebert

Edukacja w branży gier. Digital Dragons 2013 – relacja z drugiej edycji największej konferencji branżowej w Polsce

Spis treści

Edukacja w branży gier

Edukacja w branży gier:
  • Dr hab. Paweł Węgrzyn – Uniwersytet Jagielloński
  • Paweł Graniak – Potęga Obrazu
  • Maciej Miąsik – One2Tribe
  • Paweł Rohleder – Techland
  • Tomasz Gop – CI Games
  • Grzegorz Miechowski – 11 bit Studios
  • Michał Madej – Ubisoft Shanghai
  • Rafał Stanowski – moderator

Pierwszy panel dyskusyjny poświęcono tematowi edukacji w branży gier. Na scenę zaproszono przedstawicieli producentów i wydawców, w tym Michała Madeja – dyrektora kreatywnego w Ubisoft Shanghai oraz Tomasza Gopa – producenta wykonawczego w CI Games. Stronę akademicką reprezentował dr hab. Paweł Węgrzyn. Rozmówcy starali się opisać sytuację rodzimego systemu edukacyjnego, przygotowującego pracowników do pracy w branży, i ustalić, jak można go rozwinąć. Mówiąc w dużym skrócie, wszyscy zgodzili się, że polska edukacja nie spełnia swojej roli (jej strukturę określono nawet mianem „pseudosystemu”). Obie strony – branżowa i akademicka – upatrywały tego w różnych czynnikach, często oskarżając się nawzajem. Faktem jest, że akademicki system edukacji nie zmieni się, a firm nie stać na to, by go wyręczać. Wyjściem z tej pułapki okazały się próby współpracy między uczelniami a polskimi firmami deweloperskimi.

fot. Paweł Mazur / archiwum KPT - 2013-04-26
fot. Paweł Mazur / archiwum KPT