autor: Szymon Liebert
Edukacja w branży gier. Digital Dragons 2013 – relacja z drugiej edycji największej konferencji branżowej w Polsce
Spis treści
Edukacja w branży gier
- Dr hab. Paweł Węgrzyn – Uniwersytet Jagielloński
- Paweł Graniak – Potęga Obrazu
- Maciej Miąsik – One2Tribe
- Paweł Rohleder – Techland
- Tomasz Gop – CI Games
- Grzegorz Miechowski – 11 bit Studios
- Michał Madej – Ubisoft Shanghai
- Rafał Stanowski – moderator
Pierwszy panel dyskusyjny poświęcono tematowi edukacji w branży gier. Na scenę zaproszono przedstawicieli producentów i wydawców, w tym Michała Madeja – dyrektora kreatywnego w Ubisoft Shanghai oraz Tomasza Gopa – producenta wykonawczego w CI Games. Stronę akademicką reprezentował dr hab. Paweł Węgrzyn. Rozmówcy starali się opisać sytuację rodzimego systemu edukacyjnego, przygotowującego pracowników do pracy w branży, i ustalić, jak można go rozwinąć. Mówiąc w dużym skrócie, wszyscy zgodzili się, że polska edukacja nie spełnia swojej roli (jej strukturę określono nawet mianem „pseudosystemu”). Obie strony – branżowa i akademicka – upatrywały tego w różnych czynnikach, często oskarżając się nawzajem. Faktem jest, że akademicki system edukacji nie zmieni się, a firm nie stać na to, by go wyręczać. Wyjściem z tej pułapki okazały się próby współpracy między uczelniami a polskimi firmami deweloperskimi.