Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM

Publicystyka

Publicystyka 23 kwietnia 2013, 16:00

autor: Szymon Liebert

Adrian Chmielarz vs gry. Digital Dragons 2013 – relacja z drugiej edycji największej konferencji branżowej w Polsce

Spis treści

Adrian Chmielarz vs gry

Trzecia runda warsztatów:
  • Oleg Pridiuk – Unity Technologies
  • Konrad Czernik – Techland
  • Rozmowa Pawła Shreibera z Adrianem Chmielarzem
  • Julia Palatovska – G5 Entertainment
  • Krzysztof Gonciarz – vloger

Po technikaliach przyszła pora na rozrywkę. Dostarczyli jej Paweł Schreiber (Jawne Sny) oraz Adrian Chmielarz (The Astronauts), którzy rozmawiali na temat opowiadania historii w grach. Panowie sypali zabawnymi sformułowaniami i przykładami jak z rękawa. Na szczęście nie ograniczyli się do wątków komediowych i omówili przy tym wiele z ograniczeń czy przypadłości, na jakie cierpią poszczególne produkcje. Jednocześnie Shreiber i Chmielarz próbowali znaleźć sposoby zaradzenia wielu z nich. Zresztą z problemami narracji, immersji i graczy, którzy uwielbiają „trollować” gry Chmielarz zmaga się, właśnie tworząc The Vanishing of Ethan Carter.

fot. Paweł Mazur / archiwum KPT - 2013-04-26
fot. Paweł Mazur / archiwum KPT

Chmielarz i Schreiber przerzucali się absurdami, jakie odkrywają w grach, i krytykowali pewne techniki uznane za normę. Adrianowi nie podoba się na przykład odbieranie kontroli graczowi, szczególnie w grach pierwszoosobowych. Producent nie był pod wrażeniem Half-Life’a i jego słynnego otwarcia. Oberwało się także chwalonemu w pewnych kręgach za fabułę Spec Ops: The Line oraz BioShockowi: Infinite. Obaj panowie polecili za to grę tekstową Aisle. Całość tej rozmowy możecie obejrzeć poniżej.