Vampyr. Co zobaczymy w tym tygodniu na Gamescomie?
Spis treści
Vampyr
Z okazji targów Gamescom możemy spodziewać się nowych materiałów i zwiastunu z gry Vamypr. Tytuł należy mieć na oku choćby z tego powodu, że za jego powstaniem stoi studio DONTNOD, z pod skrzydeł którego dostaliśmy niezwykle ciepło przyjętą przygodówkę Life is Strange. Vamypr z kolei to gra akcji RPG, dziejąca się w mrocznym Londynie z początku XX wieku. Wcielamy się w niej w postać Jonathana E. Reida - lekarza wojskowego wracającego do domu z frontów I wojny światowej. Londyn w tym czasie opanowany jest przez epidemię grypy, więc dodatkowy medyk jest tu na wagę złota - nasz bohater zostaje jednak ugryziony przez wampira, co z jednej strony daje mu niezwykłą moc, a z drugiej zmusza do zaspokajania swojego głodu postronnymi postaciami. Tytuł zapowiada się o tyle ciekawie, iż znane z Life is Strange wybory również i tu będą miały spore znaczenie. Jonathan często zmuszony będzie do podejmowania trudnych decyzji kogo zabić i pozbawić krwi, a kogo pozostawić przy życiu, co ma takze odbić się na przebiegu fabuły. Dodajmy do tego niezwykle klimatyczną oprawę oraz spore lokacje w wirtualnym Londynie, a całość zapowiada się naprawdę interesująco.
- Wampiryzm w czasach zarazy - oto Vampyr, mroczny RPG od twórców Life is Strange
- Widzieliśmy w akcji grę Vampyr – obiecujące RPG z oryginalnym systemem rozwoju postaci
Gwint: Wiedźmińska gra karciana
Niedawna premiera dodatku Krew i Wino zakończyła przygodę z Wiedźminem 3, ale nie oznacza to końca gier w tym uniwersum. Studio CD Projekt RED zapowiedziało samodzielną odsłonę znanej z RPGa minigry - karcianki Gwint, i to właśnie na nią oczekuje teraz wielu fanów Geralta. Gwint: Wiedźmińska gra karciana rozwija mechaniki znane z oryginału, jednocześnie opakowując wszystko w piękną oprawę graficzną. Karcianka od REDów zaoferuje nie tylko funkcje crossplay pomiędzy pecetami i konsolami, ale i typową kampanię dla pojedynczego gracza na około 10 godzin zabawy, z własnymi bohaterami, wyborami moralnymi, historią i przerywnikami fabularnymi.
Divinity: Original Sin II
Divinity Original Sin 2, czyli sequel dobrze przyjętego poprzednika z 2014 roku, błyskawicznie zebrał wymagane kwoty na serwisie Kickstarter i zmierza ku premierze w 2017 roku. To kolejny tytuł, który pokazuje, że klasyczne gry cRPG w rzucie izometrycznym wciąż mają się dobrze i zawsze mogą liczyć na sporą grupę oddanych fanów. W drugiej części ponownie odwiedziemy krainę Rivellon, tym razem jednak w zdecydowanie mroczniejszym i bardziej poważnym klimacie. Grę ma wyróżniać swoisty system „antykooperacji” - grając bowiem w maksymalnie cztery osoby, nie będziemy skazani na ciągłą współpracę, a dostaniemy możliwość dbania tylko o własne interesy, przy okazji wręcz szkodząc pozostałym graczom. Na targach Gamescom ekipa z Larian Studios będzie przeprowadzać zamknięte pokazy dla prasy, możemy więc być pewni kolejnych nowości o nadchodzącej kontynuacji.