Efekty pogodowe i statusy. 8 patentów z Soulsów, którymi bawi się Elden Ring
Spis treści
Efekty pogodowe i statusy
Na koniec zostawiłem drobną, acz bardzo przydatną ciekawostkę. Otóż w Elden Ringu zmienia się nie tylko pora dnia – nocą spotkamy gdzieniegdzie wyjątkowych przeciwników, a nawet bossów – ale także pogoda. Sprowadza się to wprawdzie głównie do opadów deszczu, ale i tak wystarcza, by zyskać przewagę w danej walce lub nieco ją sobie utrudnić. Zadawane podczas ulewy obrażenia od elektryczności będą bowiem większe, niż gdy jest sucho, a od ognia – mniejsze.
Można to wykorzystać i na przykład z przeciwnikiem podatnym na ten pierwszy efekt stanąć do walki tylko wtedy, kiedy pada deszcz. Albo, jeśli dany oponent stosuje ogniste ataki, wypatrywać ulewy, by ograniczyć jego efektywność w walce. Jest to pozornie niewielka rzecz, bo obrażenia zadawane przy odmiennej pogodzie różnią się tylko nieznacznie – dosłownie o kilka procent – ale bywa, że stanowi różnicę.
Podobnie jest z zatruciem, któremu może ulec nasza postać po wejściu w kontakt z trucizną. Jeśli toksyczna substancja znajduje się na ziemi, a my będziemy dotykać jej wyłącznie stopami, wskaźnik zatrucia będzie rósł stosunkowo wolno – rzecz jasna jest to powiązane również z systemem odporności, ale nie wchodźmy zanadto w szczegóły. Chodzi bowiem o to, że w przypadku, gdy toksyna pokryje większą część ciała postaci – bo na przykład przeturlamy się po niej w celu uniknięcia ataku jakiegoś wroga – wskaźnik zatrucia zapełni się w mgnieniu oka. To kolejny detal, którego obecność nie tylko cieszy, ale może również stanowić różnicę – nawet pomiędzy życiem a śmiercią.
Zostało jeszcze 35% zawartości tej strony, której nie widzisz w tej chwili ...
... pozostała treść tej strony oraz tysiące innych ciekawych materiałów dostępne są w całości dla posiadaczy Abonamentu Premium
Abonament dla Ciebie