Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM

Publicystyka

Publicystyka 5 kwietnia 2021, 11:45

8 dobrych piesków, które zginęły w grach [SMUTNO]

Mówi się, że najlepszym przyjacielem człowieka jest pies. Czworonożni towarzysze dość często towarzyszą nam w grach, ale historia uczy, że nie powinniśmy się do nich przywiązywać. Dlaczego? Przekonacie się.

Spis treści

Jak wzbudzić w graczu emocje porównywalne z tymi, których doświadcza w prawdziwym życiu? Jak zmusić go, by pragnął zemścić się za to, co gra mu zrobiła? Zabić psa, z którym wcześniej nawiązał więź. Albo jeszcze lepiej – kazać jemu samemu rozprawić się z czworonożnym kompanem.

Gry zaskakująco często pozwalają w trakcie kampanii fabularnej obcować z psami. Najczęściej są one przedstawiane jako wierni towarzysze bohaterów, których inni opuścili, nieustraszeni obrońcy swoich właścicieli, członkowie oddziałów specjalnych w wojsku albo po prostu jako stworzenia mające rozładować napięcie i wprowadzić do historii nieco bardziej osobisty wątek. W przypadku każdego z powyższych scenariuszy istnieje jednak spore ryzyko, że nasz czworonożny przyjaciel nie przetrwa do napisów końcowych.

Tacy towarzysze na wojnie to skarb. Tym bardziej boli rozstanie z nimi. - 8 dobrych piesków, które zginęły w grach [SMUTNO] - dokument - 2021-04-02
Tacy towarzysze na wojnie to skarb. Tym bardziej boli rozstanie z nimi.

Uśmiercanie postaci, które są przeważnie bezbronne (szczególnie wobec uzbrojonego człowieka), a przy tym większości z nas kojarzą się pozytywnie, to tania sztuczka. Jest ona jednak stosowana przez scenarzystów w grach (i nie tylko – filmy czy książki także często sięgają po takie środki), mając wywołać silne emocje.

Poniżej wspominamy kilka psów, które zginęły na ekranach naszych telewizorów i monitorów.

UWAGA SPOILERY!

Tytuł powinien Wam to zasugerować, ale na wszelki wypadek jeszcze przypomnę, że poniższy artykuł zawiera spoilery z fabuły wielu popularnych gier.

Alice – The Last of Us: Part II

Los Alice nie był graczom obojętny. - 8 dobrych piesków, które zginęły w grach [SMUTNO] - dokument - 2021-04-02
Los Alice nie był graczom obojętny.
  1. Rasa: owczarek niemiecki
  2. Właściciel: Abby
  3. Czy musi zginąć: tak

Alice wystąpiła w The Last of Us: Part II i odegrała tam całkiem ważną oraz dość tragiczną rolę. Poznajemy ją na etapie zatytułowanym „Stadion”. Od tego czasu towarzyszy ona Abby, Manny’emu oraz Mel. Podczas licznych niebezpiecznych sytuacji pomaga swoim ludzkim kompanom. Scena śmierci Alice jest dla graczy szczególnie smutna, gdyż to Ellie zabija suczkę.

Wydarza się to, gdy nasza bohaterka włamuje się do akwarium, by wyeliminować Mel i Owena. Alice ją słyszy i zgodnie z tym, jak ją wytrenowało WLF, atakuje intruza. Gracz nie ma wyboru i musi zabić Alice – w przeciwnym wypadku Ellie umrze i nie będzie można kontynuować przygody. To z pewnością bardzo trudna scena, gdyż gra zdążyła nas już wcześniej związać z losem Alice, tylko po to, by później kazać ją zabić.

Mikołaj Łaszkiewicz

Mikołaj Łaszkiewicz

W GRYOnline.pl pracuje od maja 2020 roku. Najpierw był newsmanem w dziale technologii, z czasem zaczął udzielać się w grach i publicystyce, a także redagować oraz nadzorować działanie newsroomu technologicznego. Obecnie jest redaktorem naczelnym serwisu Futurebeat.pl. Wcześniej swoimi przemyśleniami na temat gier wideo dzielił się m.in. na różnych grupach tematycznych. Z wykształcenia prawnik. Gra na wszystkim i we wszystko, co widać czasem w recenzjach. Jego ulubioną konsolą jest Nintendo 3DS, co roku gra w nową część serii FIFA i stara się poszerzać gamingowe horyzonty. Uwielbia szeroko pojęty sprzęt komputerowy i rozkręca wszystko, co wpadnie mu w ręce.

więcej

TWOIM ZDANIEM

Co jest ważniejsze w grach - związek z NPC czy zwierzęcy towarzysz?

Związek z NPC!
13,3%
Zwierzę!
26%
Dlaczego nie mogę mieć obu? :(
60,7%
Zobacz inne ankiety
Miała być rozrywka, jest ból. Te gry Was przytłoczą i przygnębią
Miała być rozrywka, jest ból. Te gry Was przytłoczą i przygnębią

Gry to nie tylko zabawa i rozrywka. Są tytuły, które przetestują Waszą wrażliwość, wywołają łzy albo po prostu maksymalnie zdołują. Mimo to, i tak warto je znać!

Gry nauczyły mnie, że koty są lepsze od związków
Gry nauczyły mnie, że koty są lepsze od związków

Dziś Walentynki, nie ma więc lepszego tematu niż koty. A wydane w ciągu ostatnich miesięcy gry - Assassin’s Creed: Valhalla czy Spider-Man: Miles Morales - stanowią ostateczny argument za tym, że koty lepsze są również od związków.

Ellen Page kontra prostokąty – o emocjonalności i narracji w grach
Ellen Page kontra prostokąty – o emocjonalności i narracji w grach

W 2013 roku proste kwadraty budziły więcej emocji niż postać grana przez Ellen Page. Jak do tego doszło? To efekt burzliwego poszukiwania nowych form narracji w grach.