Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM

League of Legends Publicystyka

Publicystyka 23 września 2019, 18:04

Liga powstała, żeby zakończyć wojny. 7 rzeczy w LoL, o których nie masz pojęcia

Spis treści

Liga powstała, żeby zakończyć wojny

Akcja League of Legends toczy się w świecie Runeterry, wyniszczonym wojnami pomiędzy krainami i państwami-miastami, takimi jak Demacja, Noxus, Ionia, Piltover czy Shadow Isles. Niektóre dominują czy rywalizują ze sobą, inne walczą o niepodległość lub niepokoją wszystkich (nieumarli reprezentanci Shadow Isles, na was patrzę...). By ukrócić brutalne konflikty, pustoszące kontynent i mogące doprowadzić do kataklizmu ze względu na użycie potężnych sił magicznych, powołano do istnienia Ligę (zwaną Instytutem Wojny), w której czempioni każdego stronnictwa mogli rozstrzygać konflikty bez przelewania krwi niewinnych.

Początkowo uniwersum gry zakładało, że na arenie walczą ze sobą przyzywacze, którzy mogą kontrolować najsilniejszych bohaterów uniwersum, a moc tychże była każdorazowo magicznie ograniczana dla wyrównanej rywalizacji. W 2014 roku scenarzyści z Riot Games dokonali jednak przebudowy lore’u. Od tego momentu czempioni przestali być bezwolnymi kukiełkami w rękach przyzywaczy, a stali się bohaterami z krwi i kości, z własnymi motywacjami i historiami.

FANTASY, SCIENCE FICTION – CO TO JEST?

W świecie Runeterry magia idzie w parze z całkiem zaawansowaną, choć ucharakteryzowaną na archaiczną, technologią. To specyficzny miszmasz, któremu najbliżej do arcanepunku. Myślące machiny wspierają wojowników z mieczami, a magiczna artyleria ostrzeliwuje latające statki. Odzwierciedleniem tego są niektóre przedmioty i zdolności postaci dostępne na arenie Summoner’s Rift. Uwaga na nisko przelatujących samurajów.

Świat League of Legends w całej okazałości. - 7 rzeczy, o których nie masz pojęcia po 10 latach grania w LoL - dokument - 2019-09-24
Świat League of Legends w całej okazałości.

W pewnym stopniu na tło fabularne wskazuje zachowanie czempionów w trakcie meczów, ale to tylko namiastka. Więcej historii dzieje się na obrzeżach gry. W aplikacji możemy przeczytać skrócone biografie postaci, do niektórych bonusowych skórek dodano też krótkie opisy rozbudowujące charakterystykę bohaterów.

Prawdziwe mięcho znajduje się poza grą. Na stronach Riot Games znajdziemy nie tylko kompletne biografie postaci, ale też całkiem nieźle napisane opowiadania o kluczowych dla danego czempiona momentach. Niegdyś kolejne wydarzenia relacjonowano w gazetce dostępnej w launcherze, ale pomysł ten zarzucono – zresztą czcionka (z tego, co pamiętam) była okropna. Fabułę i świat rozszerzają też dostępne przez określony czas tryby gry i związane z nimi wydarzenia, podczas których np. grupa bohaterów leci w kosmos, by zażegnać jakieś niebezpieczeństwo.

Oprócz tego twórcy co jakiś czas wypuszczają znakomite animacje promocyjne poświęcone niektórym postaciom albo po prostu pokazujące, jak się walczy na arenie Summoner’s Rift. Dostępne są także komiksy. Wiedzę o świecie zebrano w książce Realms of Runeterra, oficjalnym wydawnictwie zatwierdzonym przez Riot Games.

ŚWIAT W RĘKACH FANÓW

O żywotności świata Runeterry niech świadczy fakt, że twórczość fanowska liczona jest w tysiącach grafik, komiksów, opowiadań itp. Krótkie historyjki na forach to tylko część tego wszystkiego. Wielu youtuberów tworzy omówienia poszczególnych bohaterów, dotyczące głównie tego, jak się nimi gra (jeszcze raz polecam MagikarpUsedFlya), ale powstają też całe animacje i seriale satyryczne z postaciami z gry, fanowskie ilustracje i memy. Nie wspominając już o regule 34...

 

Hubert Sosnowski

Hubert Sosnowski

Do GRYOnline.pl dołączył w 2017 roku, jako autor tekstów o grach i filmach. Do 2023 roku szef działu filmowego i portalu Filmomaniak.pl. Pisania artykułów uczył się, pracując dla portalu Dzika Banda. Jego teksty publikowano na kawerna.pl, film.onet.pl, zwierciadlo.pl oraz w polskim Playboyu. Opublikował opowiadania w miesięczniku Science Fiction Fantasy i Horror oraz pierwszym tomie Antologii Wolsung. Żyje „kinem środka” i mięsistą rozrywką, ale nie pogardzi ani eksperymentami, ani Szybkimi i wściekłymi. W grach szuka przede wszystkim dobrej historii. Uwielbia Baldur's Gate 2, ale na widok Unreal Tournament, Dooma, czy dobrych wyścigów budzi się w nim dziecko. Rozmiłowany w szopach i thrash-metalu. Od 2012 roku gra i tworzy larpy, zarówno w ramach Białostockiego Klubu Larpowego Żywia, jak i komercyjne przedsięwzięcia w stylu Witcher School.

więcej

TWOIM ZDANIEM

Grasz jeszcze w League of Legends?

Tak
62%
Nie
19,1%
Nigdy nie grałem
18,8%
Zobacz inne ankiety
League of Legends

League of Legends

Husaria, Obcy kontra Predator i inne easter eggi w League of Legends
Husaria, Obcy kontra Predator i inne easter eggi w League of Legends

League of Legends to twór z szerokim gronem odbiorców, a deweloperom z Riot Games nieobce są żarty, nawiązania czy easter eggi. Wybraliśmy najsympatyczniejsze przykłady puszczania oka do graczy.

Liga złoli – mroczne tajemnice czempionów LoL
Liga złoli – mroczne tajemnice czempionów LoL

Głównymi atrakcjami League of Legends są miażdżące zwycięstwa i zróżnicowani bohaterowie. Każde z nas znajdzie tam swojego ulubieńca, niezależnie od klimatu. A co, jeśli powiem, że Wasz pupil, Wasz main, najprawdopodobniej jest szaleńcem?

Runeterra w 7 dni – poznaj tajemnice świata Legends of Runeterra
Runeterra w 7 dni – poznaj tajemnice świata Legends of Runeterra

W Legends of Runeterra i League of Legends poznaliśmy świat wykreowany przez Riot Games. Jest ogromny i można się w nim zgubić, dlatego postanowiliśmy Was po nim oprowadzić.