War Wind. Darmowa klasyka – 15 gier, które trzeba znać
Spis treści
War Wind
W SKRÓCIE
- Gatunek: klasyczny RTS
- Data premiery: 1996
- Producent: DreamForge Intertainment
- Skąd pobrać: GOG
War Wind to jedna z tych gier, które powstawały po sukcesie Warcrafta i próbowały wypłynąć na fali popularności RTS-ów. Gdyby jednak był to tylko prosty klon, nie polecalibyśmy go tutaj. Twórcy tej produkcji mieli sporo pomysłów, które pomogły znacznie rozwinąć gatunek. Warto przy tym patrzeć na całą serię, bo niektóre patenty pojawiły się dopiero w „dwójce”. Dostaliśmy tu bardzo różnorodne rasy, system skradania się jednostkami, bohaterów, którzy mogli zdobywać lub tracić reputację, możliwość indywidualnego ulepszania poszczególnych wojowników i wiele więcej.
Nie zabrakło też całkiem ciekawej fabuły opowiadającej o konflikcie na obcej planecie, która miała bardzo niewiele wspólnego z Ziemią. Cztery rasy kosmitów mogły pochwalić się własną historią oraz własnymi animozjami i cechami szczególnymi, co nadawało temu światu unikatowy charakter. Była tu rasa panów, rasa służących im niegdyś zbuntowanych wojowników, a także niewolnicy i tajemniczy mistycy Shama’Li, którzy walczyli o zjednoczenie wszystkich w równości i braterstwie.
JAK TO SIĘ ZESTARZAŁO?
Prawdę mówiąc – źle. Próbowałem nie tak dawno odświeżyć sobie ten tytuł i przyznaję, że było to trudne doświadczenie – archaiczna jest tu i grafika, i interfejs, i pozycja kamery. To po prostu stara gra, robiona tak, jak kiedyś robiło się gry. Da się przez to wszystko przebić i wciąż cieszyć niuansami rozgrywki, wykraczającymi daleko poza RTS-owy standard, ale jednocześnie łatwo się od tego tytułu odbić.