Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM

Publicystyka

Publicystyka 4 lipca 2021, 11:30

autor: Marek Jura

Pożegnanie Szóstki i Mono. 13 scen z gier, które zmrożą Wam krew w żyłach

Spis treści

Pożegnanie Szóstki i Mono

  1. Tytuł gry: Little Nightmares 2
  2. Producent: Tarsier Studios
  3. Rok wydania: 2021
  4. Platformy: PC, Switch, PS5, XSX, PS4, XOne
  5. Konwencja: platformówka grozy
  6. Co tu najbardziej przeraża: finał

UWAGA SPOILER!

Ta strona zawiera kilka dość poważnych spoilerów dotyczących fabuły serii Little Nightmares.

Pożegnanie to w tym przypadku nie do końca precyzyjne określenie...

Na samym końcu gry do tej pory pomagające sobie dzieci mierzą się najpierw z mrocznym wcieleniem bohaterki, a potem z pradawnym plugastwem rodem z prozy Lovecrafta. I kiedy wydaje się, że udało się wreszcie zażegnać niebezpieczeństwo, Szóstka nagle porzuca przyjaciela, skazując go na niekończącą się udrękę.

Little Nightmares II, podobnie zresztą jak część poprzednia, potrafi przerazić niemal wszystkim. Porzuconą zabawką, odgłosami wydawanymi przez tłukące się szkło, a już zwłaszcza inspirowanymi twórczością Hayao Miyazakiego (autora oscarowego Spirited Away: W krainie bogów) przeciwnikami. Choć – wliczając w to dodatki – pojawia się ich w serii kilkunastu, każdy straszy w inny sposób. W „dwójce” prym pod tym względem wiedzie chyba sadystyczna nauczycielka potrafiąca w nieskończoność wyciągać szyję i zjadać głównych bohaterów. Aczkolwiek psychodeliczny doktor pełzający po suficie swojego pokoju tortur też wiele jej nie ustępuje. Warto przy tym dodać, że niemal każdy z wrogów, podobnie jak w pierwszej części, nosi na twarzy coś w rodzaju maski. Nie wiadomo jednak, czy nie jest ona przypadkiem drugą skórą tych dziwadeł. Gra nie wyjaśnia niemal żadnej z podobnych zagadek. I to w zasadzie jedna z jej największych zalet. W przeciwieństwie do wielu innych serii, w których kolejne części dopowiadały coraz więcej, odzierając oniryczne światy z tajemnicy, Little Nightmares mnoży pytania zamiast odpowiedzi.

Zostało jeszcze 40% zawartości tej strony, której nie widzisz w tej chwili ...

... pozostała treść tej strony oraz tysiące innych ciekawych materiałów dostępne są w całości dla posiadaczy Abonamentu Premium

Abonament dla Ciebie

Marek Jura

Marek Jura

W 2016 ukończył filologię na UAM-ie. Od tamtej pory recenzuje dla GRYOnline.pl prozę, poezję, filmy, seriale oraz gry wideo. Pierwsze kroki w branży dziennikarskiej stawiał zaś jako newsman w lokalnym brukowcu. Prowadził własną firmę – projektował, składał, testował i sprzedawał planszówki. Opublikował kilka opowiadań, a także przygotowuje swój debiutancki tom wierszy. Trenuje sporty walki. Feminista, weganin, fan ananasa na pizzy, kociarz, nie lubi Bethesdy i Amazona, lubi Lovecrafta, Agentów TARCZY, P:T, Beksińskiego, Hollow Knigt, performance, sztukę abstrakcyjną, mody do gier i pierogi.

więcej

Ci, którzy odeszli - trzynaście pamiętnych śmierci w grach wideo
Ci, którzy odeszli - trzynaście pamiętnych śmierci w grach wideo

Mimo że w niemal każdej grze mordujemy i giniemy setki razy, deweloperzy nadal potrafią przyprawić nas o dewastujące emocje – gdy odbierają życie dobrze znanemu bohaterowi. Oto galeria trzynastu postaci, których koniec szczególnie zapadł nam w pamięć.

Dlaczego w grach lubimy doświadczać sytuacji, których nie chcielibyśmy w realnym życiu?
Dlaczego w grach lubimy doświadczać sytuacji, których nie chcielibyśmy w realnym życiu?

Strach, smutek, złość, gry często budzą w nas emocje, których nie lubimy… a potem jesteśmy tymi grami zachwyceni. Dlaczego tak się dzieje?

Najbardziej traumatyczne momenty z gier wideo - sceny, które zniszczyły nam system
Najbardziej traumatyczne momenty z gier wideo - sceny, które zniszczyły nam system

Od GTA V, przez Assassin's Creed, po Metal Gear Solid. Zbieramy 8 najbardziej traumatycznych scen z gier wideo!