Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM

Publicystyka

Publicystyka 4 lipca 2021, 11:30

autor: Marek Jura

Ósma kartka w Slenderze (i pierwsza też). 13 scen z gier, które zmrożą Wam krew w żyłach

Spis treści

Ósma kartka w Slenderze (i pierwsza też)

  1. Tytuł gry: Slender: Eight Pages
  2. Producent: Parsec Productions
  3. Rok wydania: 2012
  4. Platforma: PC
  5. Konwencja: „indyczy” survival horror
  6. Co najbardziej przeraża: Slender

Prosta gierka przygotowana przez Marka Hadleya podbiła internet w 2012 roku. Bazujący na sieciowej legendzie miejskiej antagonista dołączył do takich ikon popkulturowej grozy jak Freddy Krueger, Hannibal Lecter czy Piramidogłowy. Przerażający okazał się już sam wygląd potwora – jego wysoka, chuda, pozbawiona twarzy postać o nienaturalnie bladej skórze. Ale nie to straszyło w Slenderze najbardziej.

Najśmieszniejsze wydaje się to, że do przyprawienia o nocne koszmary milionów graczy na całym świecie Hadleyowi nie była nawet potrzebna animacja postaci. W Slenderze nie widzimy ani razu protagonisty, a tytułowy potwór ogranicza się do stania w miejscu. Za to jakiego stania! Dzięki genialnemu zabiegowi ze światłem latarki i z wolna pokrywającym się białym szumem ekranem twórcy udało się osiągnąć stan maksymalnego przerażenia przy minimalnym środkach wizualnych.

Zostało jeszcze 54% zawartości tej strony, której nie widzisz w tej chwili ...

... pozostała treść tej strony oraz tysiące innych ciekawych materiałów dostępne są w całości dla posiadaczy Abonamentu Premium

Abonament dla Ciebie

Marek Jura

Marek Jura

W 2016 ukończył filologię na UAM-ie. Od tamtej pory recenzuje dla GRYOnline.pl prozę, poezję, filmy, seriale oraz gry wideo. Pierwsze kroki w branży dziennikarskiej stawiał zaś jako newsman w lokalnym brukowcu. Prowadził własną firmę – projektował, składał, testował i sprzedawał planszówki. Opublikował kilka opowiadań, a także przygotowuje swój debiutancki tom wierszy. Trenuje sporty walki. Feminista, weganin, fan ananasa na pizzy, kociarz, nie lubi Bethesdy i Amazona, lubi Lovecrafta, Agentów TARCZY, P:T, Beksińskiego, Hollow Knigt, performance, sztukę abstrakcyjną, mody do gier i pierogi.

więcej

Ci, którzy odeszli - trzynaście pamiętnych śmierci w grach wideo
Ci, którzy odeszli - trzynaście pamiętnych śmierci w grach wideo

Mimo że w niemal każdej grze mordujemy i giniemy setki razy, deweloperzy nadal potrafią przyprawić nas o dewastujące emocje – gdy odbierają życie dobrze znanemu bohaterowi. Oto galeria trzynastu postaci, których koniec szczególnie zapadł nam w pamięć.

Dlaczego w grach lubimy doświadczać sytuacji, których nie chcielibyśmy w realnym życiu?
Dlaczego w grach lubimy doświadczać sytuacji, których nie chcielibyśmy w realnym życiu?

Strach, smutek, złość, gry często budzą w nas emocje, których nie lubimy… a potem jesteśmy tymi grami zachwyceni. Dlaczego tak się dzieje?

Najbardziej traumatyczne momenty z gier wideo - sceny, które zniszczyły nam system
Najbardziej traumatyczne momenty z gier wideo - sceny, które zniszczyły nam system

Od GTA V, przez Assassin's Creed, po Metal Gear Solid. Zbieramy 8 najbardziej traumatycznych scen z gier wideo!