Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM

Publicystyka

Publicystyka 4 lipca 2021, 11:30

autor: Marek Jura

Przekonywanie Śmierci, by zabijała ludzi. 13 scen z gier, które zmrożą Wam krew w żyłach

Spis treści

Przekonywanie Śmierci, by zabijała ludzi

  1. Tytuł gry: Bad Dream: Coma
  2. Producent: Desert Fox
  3. Rok wydania: 2017
  4. Platformy: PC, XOne, Switch
  5. Konwencja: przygodowy „indyk”
  6. Co najbardziej przeraża: konieczność wyboru mniejszego zła

Choć Bad Dream nie przeraża sugestywną grafiką (w tym względzie produkcja ta jest bardzo oszczędna), skutecznie nadrabia te braki oryginalną fabułą. Przełamywanie czwartej ściany naprawdę zaskakuje i sprawia, że tytuł ten zyskuje nie tylko drugie, ale i nawet trzecie dno. Podobnie jest z decyzjami, które wydają się konieczne do podjęcia.

Właśnie – wydają się. Kiedy jeden z pacjentów żali się, że brak mu palców, możemy odciąć je innemu. I w pierwszej chwili to rozwiązanie zdaje się jedynym właściwym. Bad Dream: Coma skutecznie udaje grę od początku do końca liniową. Sprawia to, że dajemy się zwieść twórcom, łatwo dopuszczając się okrucieństw, kiedy tylko pozwala na to mechanika. Nawyk klikania wszystkiego co popadnie może się okazać w tym przypadku bolesny zarówno dla gracza, jak i otoczenia. Nie dość, że krzywdzimy w ten sposób ludzi i zwierzęta, to jeszcze zamykamy sobie drogę do jednego z zakończeń. W grze naprawdę trzeba uważać na to, co się robi.

Zostało jeszcze 49% zawartości tej strony, której nie widzisz w tej chwili ...

... pozostała treść tej strony oraz tysiące innych ciekawych materiałów dostępne są w całości dla posiadaczy Abonamentu Premium

Abonament dla Ciebie

Marek Jura

Marek Jura

W 2016 ukończył filologię na UAM-ie. Od tamtej pory recenzuje dla GRYOnline.pl prozę, poezję, filmy, seriale oraz gry wideo. Pierwsze kroki w branży dziennikarskiej stawiał zaś jako newsman w lokalnym brukowcu. Prowadził własną firmę – projektował, składał, testował i sprzedawał planszówki. Opublikował kilka opowiadań, a także przygotowuje swój debiutancki tom wierszy. Trenuje sporty walki. Feminista, weganin, fan ananasa na pizzy, kociarz, nie lubi Bethesdy i Amazona, lubi Lovecrafta, Agentów TARCZY, P:T, Beksińskiego, Hollow Knigt, performance, sztukę abstrakcyjną, mody do gier i pierogi.

więcej

Ci, którzy odeszli - trzynaście pamiętnych śmierci w grach wideo
Ci, którzy odeszli - trzynaście pamiętnych śmierci w grach wideo

Mimo że w niemal każdej grze mordujemy i giniemy setki razy, deweloperzy nadal potrafią przyprawić nas o dewastujące emocje – gdy odbierają życie dobrze znanemu bohaterowi. Oto galeria trzynastu postaci, których koniec szczególnie zapadł nam w pamięć.

Dlaczego w grach lubimy doświadczać sytuacji, których nie chcielibyśmy w realnym życiu?
Dlaczego w grach lubimy doświadczać sytuacji, których nie chcielibyśmy w realnym życiu?

Strach, smutek, złość, gry często budzą w nas emocje, których nie lubimy… a potem jesteśmy tymi grami zachwyceni. Dlaczego tak się dzieje?

Najbardziej traumatyczne momenty z gier wideo - sceny, które zniszczyły nam system
Najbardziej traumatyczne momenty z gier wideo - sceny, które zniszczyły nam system

Od GTA V, przez Assassin's Creed, po Metal Gear Solid. Zbieramy 8 najbardziej traumatycznych scen z gier wideo!