Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM

Publicystyka

Publicystyka 4 lipca 2021, 11:30

autor: Marek Jura

Oczekiwanie na odejście potwora z Amnesii. 13 scen z gier, które zmrożą Wam krew w żyłach

Spis treści

Oczekiwanie na odejście potwora z Amnesii

  1. Tytuł gry: Amnesia: The Dark Descent
  2. Producent: Frictional Games
  3. Rok wydania: 2010
  4. Platforma: PC
  5. Konwencja: survival horror
  6. Co tu najbardziej przeraża: tytułowy obłęd

Szwedzkie studio do perfekcji opanowało sztukę pokazywania szaleństwa. Daniel, podobnie jak kierujący nim gracz, nie wie, co jest wytworem jego wyobraźni, a co istnieje w rzeczywistości. Czy koszmar, w którym się znalazł, spowodował jego obłęd, czy też koszmarne położenie sprawiło, że się w nim pogrążył? Amnesia naprawdę potrafi namieszać w głowie.

Najgorsze jest jednak oczekiwanie na odejście potwora przemierzającego korytarze. Pamiętam, że podczas pierwszej przygody z grą, nieświadomy jeszcze wszystkich mechanizmów rozgrywki, siedziałem w szafie przez dobre pół godziny, nie mając pojęcia, czy to, co słyszę, jest odgłosem straszydła, czy jedynie moją imaginacją. Ostatecznie okazało się, że potwór już dawno znajdował się gdzie indziej, ale nie zmienia to faktu, że sama niepewność była w tym wypadku wystarczającym straszakiem.

Zostało jeszcze 52% zawartości tej strony, której nie widzisz w tej chwili ...

... pozostała treść tej strony oraz tysiące innych ciekawych materiałów dostępne są w całości dla posiadaczy Abonamentu Premium

Abonament dla Ciebie

Marek Jura

Marek Jura

W 2016 ukończył filologię na UAM-ie. Od tamtej pory recenzuje dla GRYOnline.pl prozę, poezję, filmy, seriale oraz gry wideo. Pierwsze kroki w branży dziennikarskiej stawiał zaś jako newsman w lokalnym brukowcu. Prowadził własną firmę – projektował, składał, testował i sprzedawał planszówki. Opublikował kilka opowiadań, a także przygotowuje swój debiutancki tom wierszy. Trenuje sporty walki. Feminista, weganin, fan ananasa na pizzy, kociarz, nie lubi Bethesdy i Amazona, lubi Lovecrafta, Agentów TARCZY, P:T, Beksińskiego, Hollow Knigt, performance, sztukę abstrakcyjną, mody do gier i pierogi.

więcej

Ci, którzy odeszli - trzynaście pamiętnych śmierci w grach wideo
Ci, którzy odeszli - trzynaście pamiętnych śmierci w grach wideo

Mimo że w niemal każdej grze mordujemy i giniemy setki razy, deweloperzy nadal potrafią przyprawić nas o dewastujące emocje – gdy odbierają życie dobrze znanemu bohaterowi. Oto galeria trzynastu postaci, których koniec szczególnie zapadł nam w pamięć.

Dlaczego w grach lubimy doświadczać sytuacji, których nie chcielibyśmy w realnym życiu?
Dlaczego w grach lubimy doświadczać sytuacji, których nie chcielibyśmy w realnym życiu?

Strach, smutek, złość, gry często budzą w nas emocje, których nie lubimy… a potem jesteśmy tymi grami zachwyceni. Dlaczego tak się dzieje?

Najbardziej traumatyczne momenty z gier wideo - sceny, które zniszczyły nam system
Najbardziej traumatyczne momenty z gier wideo - sceny, które zniszczyły nam system

Od GTA V, przez Assassin's Creed, po Metal Gear Solid. Zbieramy 8 najbardziej traumatycznych scen z gier wideo!