Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM

Publicystyka

Publicystyka 14 września 2021, 14:45

Trine. 10 najlepszych narratorów z gier

Spis treści

Trine

Baśniowemu klimatowi Trine’a przysłużyła się między innymi przyjemna dla ucha narracja

  1. Co to: przepiękna baśniowa platformówka
  2. Rok wydania: 2009
  3. Aktor odpowiadający za narrację: Terry Wilton

Pozostając w baśniowych klimatach, należy wspomnieć o serii Trine i Terrym Wiltonie – bajarzu, którego słowa towarzyszą nam od 2009 roku, kiedy to zadebiutowała pierwsza odsłona cyklu Frozenbyte. Deweloperzy postanowili tchnąć nowe życie w stare platformówki, oddając w ręce graczy produkcję wyróżniającą się czterema elementami: śliczną oprawą audiowizualną, trójką klasycznych bohaterów (mag, złodziejka, wojownik), mniej lub bardziej skomplikowanymi zagadkami, a także prostą, ale ciekawie opowiedzianą historią.

Choć wszystkie wymienione postacie mówiły, to właśnie narrator w osobie Terry’ego Wiltona grał tu pierwsze skrzypce. Tłumaczył, komentował, dopowiadał i wyjaśniał wszystko, nadając treściom znamiona spójności. Jego głos przykuwał do fantastycznego świata Trine na tyle, że nim się człowiek obejrzał, docierał do finału gry. I chciał więcej. Wiem, co mówię, bo „jedynkę” ukończyłem w jeden wieczór.

Zostało jeszcze 41% zawartości tej strony, której nie widzisz w tej chwili ...

... pozostała treść tej strony oraz tysiące innych ciekawych materiałów dostępne są w całości dla posiadaczy Abonamentu Premium

Abonament dla Ciebie

Hubert Śledziewski

Hubert Śledziewski

Zawodowo pisze od 2016 roku. Z GRYOnline.pl związał się pięć lat później – choć zna serwis, odkąd ma dostęp do Internetu – by połączyć zamiłowanie do słowa i gier. Zajmuje się głównie newsami i publicystyką. Z wykształcenia socjolog, z pasji gracz. Przygodę z gamingiem rozpoczął w wieku czterech lat – od Pegasusa. Obecnie preferuje PC i wymagające RPG-i, lecz nie stroni ani od konsol, ani od innych gatunków. Kiedy nie gra i nie pisze, najchętniej czyta, ogląda seriale (rzadziej filmy) i mecze Premier League, słucha ciężkiej muzyki, a także spaceruje z psem. Niemal bezkrytycznie kocha twórczość Stephena Kinga. Nie porzuca planów pójścia w jego ślady. Pierwsze „dokonania literackie” trzyma jednak zamknięte głęboko w szufladzie.

więcej

TWOIM ZDANIEM

Jak dużą wagę przywiązujesz do głosów w grach?

Dużą - kiepski aktor może zepsuć, a dobry poprawić wrażenia z rozgrywki.
84,6%
Średnią, mają po prostu nie przeszkadzać.
12%
Małą, nawet kiepskie głosy mi nie przeszkadzają.
3,4%
Zobacz inne ankiety
8 gier, które uwielbiam za sztuczki narracyjne
8 gier, które uwielbiam za sztuczki narracyjne

Gry wideo zachwycają nas głównie fabułą, gameplayem i śliczną grafiką. Pierwsze dwa elementy nie zawsze idą ze sobą w parze, ale kiedy tak jest, to zwykle znak, że ich twórcy mieli w rękawie nie lada sztuczkę narracyjną.

12 niezłych gier, których fabuła to bełkot
12 niezłych gier, których fabuła to bełkot

Dobre gry muszą mieć dobrą fabułę. Prawda? Nieprawda. Branża wielokrotnie pokazała nam, że aby zapisać się w annałach interaktywnej rozrywki potrzebujesz dobrych deweloperów – a scenariusz możesz napisać na kolanie.

Ellen Page kontra prostokąty – o emocjonalności i narracji w grach
Ellen Page kontra prostokąty – o emocjonalności i narracji w grach

W 2013 roku proste kwadraty budziły więcej emocji niż postać grana przez Ellen Page. Jak do tego doszło? To efekt burzliwego poszukiwania nowych form narracji w grach.