Life of the Party z gry Thief II: The Metal Age. 10 najlepszych skradankowych etapów z gier
Spis treści
Life of the Party z gry Thief II: The Metal Age
Gra Thief II: The Metal Age pojawiła się na sklepowych półkach w 2000 roku. Po szesnastu latach od tamtego momentu dla wielu graczy to nadal najlepszy tytuł w historii skradanek, zawierający misję, której nie zdołali przebić deweloperzy z większymi budżetami i nowocześniejszą technologią. Mowa oczywiście o Life of the Party, czyli etapie, który jest wizytówką drugiej części przygód Garretta. Looking Glass Studios po dziś dzień nie musi wstydzić się swego dzieła, bo pomijając słabą stroną wizualną, która już w momencie premiery nie powalała, Thief II oferuje więcej rozrywki niż większość współczesnych konkurencyjnych tytułów. A Life of the Party to misja, która bardzo wyraźnie pokazuje, dlaczego tak jest.
Gra wyznacza nam jasne zadanie: zinfiltrować Angelwatch, wieżę frakcji Mechanistów i dowiedzieć się jak najwięcej na temat ich tajemniczego projektu. Proste? Nie do końca, bowiem przed Garrettem wręcz piętrzą się problemy. Przede wszystkim Mechaniści wydali na niego wyrok śmierci i żaden strażnik nie będzie się z nim patyczkować. Po drugie – ze względu na wzmożone patrole trzeba przejść po labiryncie dachów. Po trzecie – Angelwatch to potężna, sześciopiętrowa twierdza, w której łatwo można się zgubić. Po czwarte zaś... trwa w niej impreza, na którą zaproszona została cała śmietanka towarzyska Miasta. Ale to zadanie, początkowo robiące wrażenie niewykonalnego, wkrótce wciąga gracza rozmachem, z jakim zaprojektowany jest etap. Ukryte przejścia, sekretne schowki, prywatne notatki – Looking Glass Studios wypełniło misję całkowicie opcjonalną zawartością i jeśli choć raz nie pozwolicie sobie na długie wałęsanie się po okolicy, zamiast brnąć jak najszybciej do wyznaczonego celu, stracicie naprawdę wiele. A sam projekt Angelwatch po prostu powala – począwszy od strony zewnętrznej, ozdobionej ogromnym posągiem chylącego się w naszą stronę anioła, po klimatyczne steampunkowe wnętrza. Solidny kandydat do tytułu najlepszego etapu w całej serii Thief – a to wyróżnienie, którego nie zdobywa się łatwo.