Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM

Publicystyka

Publicystyka 24 stycznia 2020, 15:22

autor: Bartosz Świątek

Tajemniczy list w StarTropics. 10 zagadek, których rozwiązanie było poza... grą!

Spis treści

Tajemniczy list w StarTropics

Kolejnym ciekawym pomysłem był list, który otrzymywaliśmy w pudełku wraz z kopią przygodowej gry akcji StarTropics na konsolę Nintendo Entertainment System. W latach 90. popularnym sposobem na walkę z piratami było dołączanie do gier instrukcji z kodem, który należało wpisać, aby rozpocząć zabawę. W przypadku omawianego tytułu w pudełku znajdowaliśmy list, który zawiązywał wątek fabularny – pewna postać prosiła w nim naszego bohatera o przybycie do laboratorium stanowiącego miejsce akcji. Twórcy poszli jednak o krok dalej i powiązali ten kawałek papieru z jedną z kluczowych zagadek w swoim dziele.

W pewnym momencie otrzymywaliśmy tajemniczą wiadomość, która sugerowała, by „zanurzyć list w wodzie”. Ekwipunek postaci nie zawierał wówczas żadnego przedmiotu, który odpowiadał temu opisowi, więc aby rozwiązać łamigłówkę, trzeba było się domyślić, że chodzi właśnie o pismo, które dostaliśmy wraz z grą. Po zmoczeniu notatki naszym oczom ukazywał się kod, który był potrzebny w dalszej części zabawy, a także wskazówka, co należy zrobić dalej. W ten sprytny sposób deweloperzy nie tylko zyskiwali pewność, że ich produkcji nie da się skończyć bez dostępu do oryginalnej kopii (albo przynajmniej bez kontaktu z kimś, kto takową miał), ale też przy okazji stworzyli jedną z najbardziej kreatywnych zagadek w świecie interaktywnej rozrywki.

12 niezłych gier, których fabuła to bełkot
12 niezłych gier, których fabuła to bełkot

Dobre gry muszą mieć dobrą fabułę. Prawda? Nieprawda. Branża wielokrotnie pokazała nam, że aby zapisać się w annałach interaktywnej rozrywki potrzebujesz dobrych deweloperów – a scenariusz możesz napisać na kolanie.

Wiedźmińska MOBA i inne najdziwniejsze spin-offy znanych gier
Wiedźmińska MOBA i inne najdziwniejsze spin-offy znanych gier

Robienie ze strategii FPS-a, z bijatyki gry logicznej czy ze skradanki karcianki, to ledwie wierzchołek góry lodowej dziwnych odsłon pobocznych, jakich przez lata doczekały się popularne serie gier.

Technologia zostawiła mnie w tyle - o graczach, którzy słyszą w mono
Technologia zostawiła mnie w tyle - o graczach, którzy słyszą w mono

Wyobraźcie sobie przez chwilę, ze jedno Wasze ucho przestało działać. Moje nie działa już od dawna i opowiem Wam, jak to zmieniło moje życie.