Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM

Publicystyka

Publicystyka 11 września 2021, 10:45

autor: Marek Jura

SOMA. 10 gier ambitnych i dobrych... ale nudnych

Spis treści

SOMA

Premiera: 2015

Producent: Frictional Games

Co sprawia, że gra jest wyjątkowa: odważne połączenie mrocznych głębin i technologii

Czym przynudza: ciągnącymi się w nieskończoność lokacjami i małą liczbą aktywności

SOMA jest na swój przerażający sposób piękna. Z jednej strony przypomina nieco BioShocka, z drugiej dodaje do niego swój własny, znany chociażby z Penumbry, styl. Połączenie mroku głębin i klimatu trochę rodem z dzieł Lovecrafta, a trochę po prostu frictionalowego wraz z Gigerowską biomechaniką sprawia, że przez kilka pierwszych godzin wprost nie można oderwać wzroku od kadrów aż proszących się o „zeskrinowanie” (tudzież załadowanie jako tapeta na pulpit). Niestety, potem jest już tylko gorzej.

Zostało jeszcze 51% zawartości tej strony, której nie widzisz w tej chwili ...

... pozostała treść tej strony oraz tysiące innych ciekawych materiałów dostępne są w całości dla posiadaczy Abonamentu Premium

Abonament dla Ciebie

Marek Jura

Marek Jura

W 2016 ukończył filologię na UAM-ie. Od tamtej pory recenzuje dla GRYOnline.pl prozę, poezję, filmy, seriale oraz gry wideo. Pierwsze kroki w branży dziennikarskiej stawiał zaś jako newsman w lokalnym brukowcu. Prowadził własną firmę – projektował, składał, testował i sprzedawał planszówki. Opublikował kilka opowiadań, a także przygotowuje swój debiutancki tom wierszy. Trenuje sporty walki. Feminista, weganin, fan ananasa na pizzy, kociarz, nie lubi Bethesdy i Amazona, lubi Lovecrafta, Agentów TARCZY, P:T, Beksińskiego, Hollow Knigt, performance, sztukę abstrakcyjną, mody do gier i pierogi.

więcej

TWOIM ZDANIEM

Lubisz nudne gry?

Tak
68,2%
Nie
31,8%
Zobacz inne ankiety
10 pięknych gier, w których wieje nudą
10 pięknych gier, w których wieje nudą

Grając w gry, trudno nie zwracać uwagi na grafikę. Bywa jednak tak, że przysłania ona to, co w elektronicznej rozrywce najważniejsze – gameplay. Przez to czasami powstają produkcje piękne, lecz potwornie nudne.

Hejtując krótkie gry sami sobie szkodzimy [OPINIA]
Hejtując krótkie gry sami sobie szkodzimy [OPINIA]

Kupując gry bardzo szanujemy swoje pieniądze i chcemy, żeby każda wydana złotówka przeliczała się na jak najwięcej godzin zabawy. Szkoda, że tym samym nie szanujemy swojego czasu i promujemy rozgrywkę może i dłuższą, ale o wiele gorszą.

Nadeszła era nudnych gier – i to jest wspaniałe!
Nadeszła era nudnych gier – i to jest wspaniałe!

Kiedy wydawało się, że gry będą dziecinnieć, wbrew rosnącej średniej wieku graczy, przyszedł Rockstar, uchylił kapelusza, zmrużył oczy i powiedział: nic z tego. A za tym przykładem poszedł także sam Hideo Kojima.