Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 22 listopada 2024, 11:29

Wczesny dostęp Path of Exile 2 bez tajemnic. Ceny, zawartość, nowy gameplay i zwiastuny

Path of Exile 2 wkrótce otworzy się przed graczami w ramach wczesnego dostępu. Studio Grinding Gear Games ujawniło już najważniejsze informacje, w tym cenę oraz zawartość EA.

Źródło fot. Grinding Gear Games.
i

Twórcy Path of Exile 2 ujawnili szczegóły wczesnego dostępu oraz garść nowych informacji na temat gry. Studio Grinding Gear Games miało sporo do powiedzenia na temat kontynuacji popularnego hack’n’slasha i w efekcie zapowiadana transmisja przeciągnęła się do prawie 5 godzin, w trakcie których omówiono najważniejsze informacje dotyczące premiery PoE 2 w Early Accesie.

Przy okazji pokazano też nowe fragmenty rozgrywki oraz filmik otwierający drugie Path of Exile.

Path of Exile 2 droższe na polskim Steamie

Tak jak potwierdzono zawczasu, najtańsza opcja dołączenia do wczesnego dostępu to koszt 30 dolarów na oficjalnej stronie gry oraz 138,99 zł na Steamie. Tak, Path of Exile 2 to kolejna gra pokazująca zawyżone ceny w złotówkach na platformie firmy Valve.

Jeśli śledziliście wcześniejsze informacje na ten temat, zapewne nie zdziwi Was, że PoE 2 drożej można zakupić tylko we frankach szwajcarskich. Część graczy sugeruje, by użytkownicy Steama zajrzeli raczej na oficjalną stronę Path of Exile 2 i tam zakupili pakiety.

Przypomnijmy też, że osoby, które wydały minimum 480 dolarów w pierwszym Path of Exile będą mogły dołączyć do wczesnego dostępu bezpłatnie. Co jednak ważne – dotyczy to wydatków na jednej platformie, nawet jeśli konta na różnych konsolach bądź PC zostały połączone.

Pakiet wczesnego dostępu

Oprócz najtańszej paczki do wyboru są jeszcze dwa cyfrowe warianty, wycenione na 60 i 100 dolarów (na Steamie: 274,99 zł i 462,99 zł) Te nie tylko zapewnią większą ilość waluty premium (odpowiednio 600 i 1000 monet), ale też pozwolą zdobyć garść cyfrowych bonusów kosmetycznych (także na oficjalnym forum serii).

Poza tym Grinding Gear Games przygotowało także trzy dodatkowe edycje PoE, które zawierają bonusy cyfrowe, jak i przedmioty fizyczne oraz dodatkowe klucze uprawniające do gry we wczesnym dostępie. Najdroższe z tych wydań kosztuje 480 dolarów, przy czym nabywcy powinni mieć na uwadze, że nie uwzględnia to kosztów wysyłki.

Twórcy przewidzieli przy tym możliwość rezygnacji z tych „fizycznych” prezentów na rzecz dodatkowej waluty premium, jak również „ulepszenie” do droższego pakietu (oczywiście za dopłatą).

Na razie pakiety wczesnego dostępu są dostępne tylko na PC oraz konsolach Xbox. Na PlayStation sprzedaż rozpocznie się jednocześnie ze startem Early Accessu.

Twórcy potwierdzili także możliwość wcześniejszego pobrania plików Path of Exile 2. Opcja ta pojawi się na kilka dni przed debiutem gry zaplanowanym na 6 grudnia o godzinie 20:00 czasu polskiego.

Mikropłatności? Tak, ale nie wszystkie od razu

Path of Exile 2 od początku będzie oferowało mikropłatności z PoE 1, a niektóre nabytki z „jedynki” będą dostępne we wczesnym dostępie drugiej odsłony. Część mikrotransakcji nie przeniesiemy do nowszej gry, jako że powiązana z nimi zawartość nie pojawi się od razu w Early Accessie. Niemniej twórcy obiecali, że będą stopniowo nadrabiać zaległości.

Zawartość wczesnego dostępu PoE 2

Deweloper od początku zapowiadał, że wczesny dostęp drugiej odsłony serii nie będzie tylko skromnym testem. Już na start Early Access Path of Exile 2 zaoferuje pierwszą połowę kampanii fabularnej (3 akty), 50 bossów i około 400 rodzajów wrogów. Z klas na start dostępni będą: wojownik, mnich, najemnik, czarodziejka, wiedźma oraz łowca, do których później dołączy 6 kolejnych (4 z „jedynki” i 2 nowe).

Fani „kanapowej” kooperacji od razu otrzymają także lokalny tryb co-op, a jeden z udostępnionych materiałów przedstawia nowy, przebudowany endgame Atlasu. Tak, ostatnie akty kampanii nie będą dostępne, ale na potrzeby EA deweloper zdecydował się dostosować system awansowania postaci, by gracze od razu mogli sprawdzić, co zaoferuje ostatni etap rozgrywki PoE 2.

Wczesny dostęp potrwa co najmniej 6 miesięcy i przez ten czas celem dewelopera jest podwojenie zawartości PoE 2. Co ciekawe, twórcy nie przewidują tzw. „wipe’ów”, czyli zresetowania postępów graczy. Zamiast tego powstanie specjalna liga „Early Access”, do której trafią postacie stworzone przed premierą wersji 1.0. Nie będą one dostępne w standardowych rozgrywkach, ale nie zostaną też skasowane.

Więcej informacji znajdziecie na oficjalnej stronie marki Path of Exile, ale fanów zachęcamy do obejrzenia całej transmisji (jeśli jeszcze tego nie zrobili). W trakcie streamu twórcy zdradzili naprawdę sporo – od dostępnych prób i mechanik powracających z pierwszego Path of Exile po specjalizacje i ulepszenia klas oraz modyfikacje systemów rozgrywki.

Od Civilization 5 do Elden Ringa

W temacie zmian: Jonathan Rogers, reżyser gry, wspomniał o inspiracjach Path of Exile, w tym Elden Ring i grach akcji dla jednego gracza w ogóle oraz… Sid Meier’s Civilization 5. Ta pierwsza gra posłużyła za wzór dla systemu walki i starć z bossami. Natomiast ze strategii 4X studia Firaxis Games zaczerpnięto pomysł na wygląd mapy wspomnianego wcześniej przebudowanego Atlasu.

Rogers przyznał przy tym, że to tylko kilka przykładów i zespół Grinding Gear Games inspirował się tak wieloma tytułami, że sporządzenie ich listy byłoby trudnym zadaniem.

Przypomnijmy: wczesny dostęp Path of Exile 2 rozpocznie się 6 grudnia o godzinie 20:00 czasu polskiego.

  1. Grałem w konsolowe Path of Exile 2 – ta gra tylko udaje, że jest dla casuali

Jakub Błażewicz

Jakub Błażewicz

Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).

więcej