Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS

Polish Gamers Research - newsy i ciekawostki

Przewodnik po e-sporcie - nowy raport przybliża kulisy sportów elektronicznych
Przewodnik po e-sporcie - nowy raport przybliża kulisy sportów elektronicznych

Michał Ciężadlik, 7 czerwca 2022, 12:50

Najnowszy raport zatytułowany „Przewodnik po e-sporcie” w przystępny sposób przybliża zagadnienia związane ze sportami elektronicznymi. Swój udział w przygotowaniu publikacji miało również GRYOnline.pl.

W Polsce wciąż kochamy PS4
W Polsce wciąż kochamy PS4

Sonia Selerska, 16 maja 2022, 15:20

Badania organizowane przez Polish Gamers Observatory pokazują, w co, na czym i ile gramy. Dziś odkryjemy, jak wygląda statystyczny polski gracz 2022 roku.

Polskie gry będą warte 3 mld zł w 2024 roku - raport o kondycji rynku
Polskie gry będą warte 3 mld zł w 2024 roku - raport o kondycji rynku

Jakub Błażewicz, 18 stycznia 2021, 17:15

Krakowski Park Technologiczny udostępnił obszerny raport Kondycja polskiej branży gier 2020. Jego autorzy przewidują, że do 2024 roku wartość rodzimego rynku elektronicznej rozrywki wzrośnie do 3 miliardów złotych.

Jak koronawirus wpłynął na nawyki najmłodszych. Wyniki Polish Gamers Research 2020
Jak koronawirus wpłynął na nawyki najmłodszych. Wyniki Polish Gamers Research 2020

Aleksandra Dziwińska, 25 września 2020, 13:53

Przedstawiamy ostatni z cyklu artykuł bazujący na wynikach badań Polish Gamers Research 2020. Tym razem przyjrzeliśmy się najmłodszym graczom i wpływie koronawirusa na nawyki społeczności.

Grosza daj Polakowi, czyli ile możemy wydać na grę. Polish Gamers Research 2020
Grosza daj Polakowi, czyli ile możemy wydać na grę. Polish Gamers Research 2020

Aleksandra Dziwińska, 23 września 2020, 12:03

Wyniki badania Polish Gamers Research ujawniają, ile płacimy za gry. Jednak w obliczu podwyżek cen tytułów konsolowych należy zadać sobie pytanie: czy Polaków dalej będzie na to stać?

VR czy e-sport – co obchodzi Polaków mniej. Wyniki Polish Gamers Research 2020
VR czy e-sport – co obchodzi Polaków mniej. Wyniki Polish Gamers Research 2020

Aleksandra Dziwińska, 22 września 2020, 12:36

Mamy dla Was kolejną porcję danych o polskich graczach. Wyniki Polish Gamers Research 2020 pokazują, co społeczność myśli o e-sporcie i technologii VR.

Samotny wilk na Steam, czyli polski gracz PC. Wyniki Polish Gamers Research 2020
Samotny wilk na Steam, czyli polski gracz PC. Wyniki Polish Gamers Research 2020

Aleksandra Dziwińska, 21 września 2020, 12:18

Wyniki Polish Gamers Research 2020 dostarczyły wielu informacji o graczach komputerowych. Okazuje się, że preferują oni samotną zabawę, uwielbiają strategie i zdarza się im złamać prawo.

Polish Gamers Research 2019: gracze seniorzy
Polish Gamers Research 2019: gracze seniorzy

Bartosz Świątek, 4 czerwca 2019, 15:52

Przedstawiamy ostatnią wiadomość z cyklu Polish Gamers Research 2019. Tym razem przyjrzymy się uważniej sylwetce gracza seniora, którego przyzwyczajenia po raz pierwszy w historii stały się przedmiotem omawianego badania. Na czym grają najstarsi polscy miłośnicy gier? Jakie gatunki preferują?

Polish Gamers Research 2019: gracze i ich dzieci
Polish Gamers Research 2019: gracze i ich dzieci

Bartosz Świątek, 3 czerwca 2019, 13:58

Przedstawiamy szóstą część cyklu wiadomości poświęconych badaniu Polish Gamers Research 2019. Tym razem przyglądamy się zwyczajom najmłodszych grających Polaków, a także ich rodziców. Sprawdzamy też, jaka jest w naszym kraju świadomość na temat systemu klasyfikacji PEGI oraz narzędzi do sprawowania kontroli rodzicielskiej.

Polish Gamers Research 2019: zainteresowanie e-sportem i podejście do prywatności
Polish Gamers Research 2019: zainteresowanie e-sportem i podejście do prywatności

Bartosz Świątek, 31 maja 2019, 14:41

Przestawiamy piątą wiadomość z cyklu poświęconego badaniu Polish Gamers Research 2019. Tym razem przyglądamy się polskiemu e-sportowi, a także kilku zagadnieniom dotyczącym prywatności użytkowników oraz ich podejścia do rejestracji na różnego rodzaju platformach związanych z grami.

Polish Gamers Research 2019: skąd bierzemy gry i jak za nie płacimy?
Polish Gamers Research 2019: skąd bierzemy gry i jak za nie płacimy?

Bartosz Świątek, 30 maja 2019, 14:23

Przedstawiamy czwartą część wyników badania Polish Gamers Research 2019. Tym razem skupimy się na zagadnieniach powiązanych z rynkiem i portfelem – miejscach, w których kupujemy gry, skali wydatków na nie oraz preferowanych metodach płatności.

Polish Gamers Research 2019: preferowane konsole i gatunki Polaków
Polish Gamers Research 2019: preferowane konsole i gatunki Polaków

Bartosz Świątek, 29 maja 2019, 14:23

Przedstawiamy kolejną część wyników badania Polish Gamers Research 2019, dzięki któremu dowiedzieliśmy się sporo na temat gamingowych przyzwyczajeń i preferencji naszych rodaków. Tym razem skupimy się na temacie bliskim większości z nas – ulubionych konsolach oraz gatunkach gier.

Polish Gamers Research 2019: jak często sięgamy po pada?
Polish Gamers Research 2019: jak często sięgamy po pada?

Bartosz Świątek, 28 maja 2019, 15:53

Prezentujemy drugi fragment wyników 5. edycji badania Polish Gamers Research. Tym razem skupiamy się na statystykach dotyczących częstotliwości grania, motywacji, a także innych nawyków gamingowych Polaków. Zwracamy również uwagę na popularność gier single- i multiplayer.

Polish Gamers Research 2019: co 5. edycja badań mówi o polskim graczu?
Polish Gamers Research 2019: co 5. edycja badań mówi o polskim graczu?

Bartosz Świątek, 27 maja 2019, 16:07

Dzięki 5. edycji badań Polish Gamers Research poznaliśmy wiele aktualnych danych na temat polskiego gracza – jego wieku, miejsca zamieszania, a także sytuacji finansowej i rodzinnej. Istotnym tematem badań są zwyczaje grających rodziców oraz ich dzieci. Po raz pierwszy przebadano tzw. „silver gamers", czyli grających seniorów w przedziale wiekowym 55-65 lat.

Polish Gamers Research 2018 – młodzi gracze
Polish Gamers Research 2018 – młodzi gracze

Krzysztof Sobiepan, 28 maja 2018, 16:49

Prezentujemy finałową część cyklu newsów dotyczących raportu Polish Gamers Research 2018. Na koniec zostawiliśmy sobie dłuższe spojrzenie na niepełnoletnich graczy okiem ich rodziców. Przyjrzymy się m.in. kontroli rodzicielskiej, wydatkom na gry, ulubionym platformom oraz gatunkom popularnym wśród dzieci i młodzieży.

Polish Gamers Research 2018 – e-sport i nasze dane
Polish Gamers Research 2018 – e-sport i nasze dane

Krzysztof Sobiepan, 25 maja 2018, 17:14

W przedostatnim newsie podsumowującym raport Polish Gamers Research 2018 z okazji konferencji Digital Dragons 2018 przyglądamy się oglądalności e-sportu i badamy, jakimi danymi osobowymi Polacy dzielą się przy rejestracjach w sieci, a jakimi nie.

Polish Gamers Research 2018 – źródła gier i portfel gracza
Polish Gamers Research 2018 – źródła gier i portfel gracza

Krzysztof Sobiepan, 24 maja 2018, 16:16

Przyszła pora na czwartą już część podsumowania badania Polish Gamers Research 2018. Tym razem dowiadujemy się, skąd Polacy czerpią nowe gry oraz jak je kupują. Wspominamy też o popularności dodatków i przybliżamy parę faktów na temat wydatków graczy.

Polish Gamers Research 2018 – konsole i gatunki gier
Polish Gamers Research 2018 – konsole i gatunki gier

Krzysztof Sobiepan, 23 maja 2018, 19:27

Przedstawiamy trzecią część raportu z badania Polish Gamers Research 2018. Dziś zaglądamy Polakom pod telewizory w poszukiwaniu konsol, przy okazji sprawdzając, jakie gatunki cieszą się u nas dużym powodzeniem. Będzie też trochę ciekawostek.

Polish Gamers Research 2018 – zwyczaje i motywacje polskich graczy
Polish Gamers Research 2018 – zwyczaje i motywacje polskich graczy

Krzysztof Sobiepan, 22 maja 2018, 16:13

Prezentujemy drugą cześć raportu z badania Polish Gamers Research 2018. Tym razem przyjrzymy się częstości zasiadania przed ulubionym ekranem, poszczególnym motywacjom do grania i odwiecznej dychotomii singleplayer vs multiplayer.

Polish Gamers Research 2018 – profil polskiego gracza
Polish Gamers Research 2018 – profil polskiego gracza

Krzysztof Sobiepan, 21 maja 2018, 15:00

Z okazji konferencji Digital Dragons 2018 znowu przygotowaliśmy dla Was sprawozdanie dotyczące polskiego rynku gier wideo. Na początku cyklu newsów zajmiemy się opisaniem samych graczy, zbadamy, ilu nas jest, na czym najczęściej gramy i czy stare stereotypy dotyczące tej subkultury na dobre odeszły już do lamusa.