Josh Sawyer - newsy i ciekawostki

Josh Sawyer broni bohaterów z „czystą kartą”. W toku dyskusji zapytano go, co sądzi o V z Cyberpunka 2077
Jakub Błażewicz, 30 stycznia 2025, 14:00
Josh Sawyer nie zgadza się z nazywaniem bohaterów z „czystymi kartami” nudnymi, a w każdym razie nie uznaje ich za przejaw lenistwa twórców.

Nowa wersja Pillars of Eternity TTRPG ma „za dużo tekstu”. Josh Sawyer niespodziewanie pokazał nieco gry
Michał Harat, 16 stycznia 2025, 18:34
Josh Sawyer przerwał długi okres milczenia i opublikował kilka screenów z prac nad papierową wersją RPG Pillars of Eternity.

Josh Sawyer lubi wielkie wirtualne światy, ale nie widzi sensu w grach „8 razy większych od Wiedźmina 3”
Jakub Błażewicz, 13 stycznia 2025, 15:04
Nowy filmik Josha Sawyera przyniósł ciekawostki na temat popremierowych patchy, graczy niekończących wielkich gier oraz kulis powstania lokacji w serii Icewind Dale.

Od Pillars of Eternity 3 wolałby stworzyć zupełnie nową markę. „Zobaczymy, dokąd zaprowadzi mnie przyszłość”, mówi Josh Sawyer
Jakub Błażewicz, 26 listopada 2024, 13:48
Reżyser Fallout: New Vegas nie wyklucza powrotu do Pillars of Eternity, ale chętniej zająłby się czymś zupełnie nowym.

„Nie nadążam za tym i trudno mi to zrozumieć”. Reżyser Pillars of Eternity stwierdził ze smutkiem, że nie byłby w stanie powtórzyć sukcesu Baldur's Gate 3
Jakub Błażewicz, 13 sierpnia 2024, 12:20
Sukces Baldur's Gate 3 ożywił fanów RPG, ale uświadomił też twórcy z Obsidian Entertainment - Joshowi Sawyerowi - że chyba nie powinien odpowiadać za ewentualne Pillars of Eternity 3.

„To demoralizuje deweloperów”. Projektant Fallout New Vegas krytykuje ustalanie nierealistycznych dat premier
Adrian Werner, 30 lipca 2024, 10:22
Znany projektant Josh Sawyer skrytykował praktykę ustanawiania nierealistycznych terminów premier dla gier.

Reżyser Fallout: New Vegas twierdzi, że wypalenie zawodowe „zastąpiło crunch jako główne zagrożenie dla branży gier"
Kamil Kleszyk, 11 kwietnia 2024, 15:53
Josh Sawyer jest zdania, że wypalenie zawodowe, a nie crunch, jest aktualnie największym zagrożeniem w branży gier. Twórca m.in. Fallouta: New Vegas twierdzi, że potrzebne są zmiany, a doprowadzić do nich mogą tylko deweloperzy, wywierając presję na przełożonych.

Pillarsy lepsze dzięki Baldur's Gate 3? Josh Sawyer chętnie zapożyczyłby kilka mechanik z hitu Larian
Kamil Kleszyk, 31 stycznia 2024, 10:52
Szef studia Obsidian, Josh Sawyer, ujawnił, które elementy z Baldur's Gate 3 chciałby przemycić do kolejnej odsłony cyklu RPG Pillars of Eternity, gdyby takowa miała powstać.

Weterani gatunku RPG wyjaśnili, w jaki sposób sklepy przyczyniły się do śmierci izometrycznych gier fabularnych
Adrian Werner, 8 stycznia 2024, 13:22
Weterani Josh Sawyer i David Gaider opowiedzieli o tym, co ich zdaniem doprowadziło do zaniku na długi czas izometrycznych dwuwymiarowych RPG-ów na PC.

Reżyser Fallout: New Vegas w kilka chwil rozprawił się z 13-letnim mitem o lokacjach
Jakub Błażewicz, 13 października 2023, 14:00
Drogi na skróty do New Vegas nie były „błędem” starego Fallouta, lecz rzekomym sprawdzianem zdolności graczy. Przynajmniej tak zapewnia reżyser gry.

Sukces Baldur's Gate 3 pomoże Pillars of Eternity? Twórca popularnego RPG nie ma złudzeń
Zuzanna Domeradzka, 2 października 2023, 15:49
Czy trzecia część Pillars of Eternity powstanie? Być może pieniądze od Microsoftu pomogą przy pracach nad grą, a dzięki sukcesowi Baldur’s Gate 3 wzrośnie zainteresowanie nią wśród graczy.

„Czułem się, jakbym robił słabszą grę, by przypodobać się odbiorcom” - Josh Sawyer szczerze o pracy nad Pillars of Eternity
Jakub Tarchała, 24 kwietnia 2023, 12:18
Josh Sawyer, główny projektant Pillars of Eternity, po latach wspomina prace nad serią, która mimo pewnych wad, obrosła niemałym kultem. „To było bardzo dziwne doświadczenie, ale nadal jestem dumny z tych gier”.

Twórca Fallout: New Vegas i Pentiment: „Nie mam nic przeciwko kolejnej grze historycznej”
Jakub Błażewicz, 4 marca 2023, 15:00
Twórca Fallout New Vegas myśli o powrocie do gier historycznych po sukcesie Pentiment, ale stawia pewne warunki.

Obsidian nie stworzyłby tej wyjątkowej gry, gdyby nie Xbox Game Pass
Adrian Werner, 18 listopada 2022, 13:04
Josh Sawyer ze studia Obsidian Entertainment zdradził, że bez usługi Game Pass wyśmienita gra Pentiment prawdopodobnie nigdy by nie powstała.

Obsidian - reżyser Fallout: New Vegas pracuje nad niezapowiedzianą grą
Miłosz Szubert, 5 sierpnia 2020, 14:35
Josh Sawyer, główny projektant w studiu Obsidian Entertainment, zdradził na Twitterze, że reżyseruje swój własny projekt, którym nie jest Avowed. Szczegóły na jego temat nie są jak na razie znane.

Pillars of Eternity 3 z niewielkimi szansami na powstanie
Adrian Werner, 11 listopada 2019, 09:55
Josh Sawyer, główny projektant serii Pillars of Eternity, wyznał, że szanse na powstanie trzeciej części są niewielkie. Powodem jest nie tylko porażka finansowa Pillars of Eternity II: Deadfire, ale również fakt, że twórcy nie rozumieją powodów tej klapy.

Josh Sawyer ze studia Obisidian zdradza, czemu skasowano RPG w świecie Obcego
Bartosz Świątek, 26 czerwca 2018, 14:53
W wywiadzie dla serwisu IGN Josh Sawyer ze studia Obsidian Entertainment zdradza, na czym miała się skupiać tworzona niegdyś przez jego firmę gra RPG w świecie Obcego – i dlaczego nigdy nie ujrzała światła dziennego.

Pillars of Eternity – ponad godzina gameplayu
Michał Jodłowski, 16 stycznia 2015, 14:10
W serwisie Twitch pojawił się ponad godzinny gameplay z nadchodzącej klasycznej gry cRPG Pillars of Eternity. Całość opatrzona jest komentarzem Josha Sawyera, kierownika projektu.

Pillars of Eternity – 25-minutowy zapis rozgrywki
Michał Kułakowski, 24 lipca 2014, 20:40
W sieci ukazał się 25-minutowy zapis rozgrywki z gry Pillars of Eternity. Dzięki filmowi, któremu towarzyszy komentarz dewelopera, zobaczymy w akcji najważniejsze elementy gameplayu, takie jak eksploracja i walka. Przyjrzymy się także oprawie graficznej, kreatorowi postaci oraz ekranowi ekwipunku.

Nowe wskazówki odnośnie kolejnego cRPG studia Obsidian Entertainment
Adrian Werner, 12 września 2012, 11:17
Na oficjalnej stronie studia Obsidian Entertainment opublikowano kolejny mały teaser zapowiadający rychłe ujawnienie nowego cRPG-a tego zespołu. Pojawiły się również plotki, według których głównym projektantem gry jest Josh Sawyer, który pełnił tę samą rolę przy produkcji Fallout: New Vegas oraz IceWind Dale II.