Josh Sawyer - newsy i ciekawostki
Od Pillars of Eternity 3 wolałby stworzyć zupełnie nową markę. „Zobaczymy, dokąd zaprowadzi mnie przyszłość”, mówi Josh Sawyer
Jakub Błażewicz, 26 listopada 2024, 13:48
Reżyser Fallout: New Vegas nie wyklucza powrotu do Pillars of Eternity, ale chętniej zająłby się czymś zupełnie nowym.
„Nie nadążam za tym i trudno mi to zrozumieć”. Reżyser Pillars of Eternity stwierdził ze smutkiem, że nie byłby w stanie powtórzyć sukcesu Baldur's Gate 3
Jakub Błażewicz, 13 sierpnia 2024, 12:20
Sukces Baldur's Gate 3 ożywił fanów RPG, ale uświadomił też twórcy z Obsidian Entertainment - Joshowi Sawyerowi - że chyba nie powinien odpowiadać za ewentualne Pillars of Eternity 3.
„To demoralizuje deweloperów”. Projektant Fallout New Vegas krytykuje ustalanie nierealistycznych dat premier
Adrian Werner, 30 lipca 2024, 10:22
Znany projektant Josh Sawyer skrytykował praktykę ustanawiania nierealistycznych terminów premier dla gier.
Reżyser Fallout: New Vegas twierdzi, że wypalenie zawodowe „zastąpiło crunch jako główne zagrożenie dla branży gier"
Kamil Kleszyk, 11 kwietnia 2024, 15:53
Josh Sawyer jest zdania, że wypalenie zawodowe, a nie crunch, jest aktualnie największym zagrożeniem w branży gier. Twórca m.in. Fallouta: New Vegas twierdzi, że potrzebne są zmiany, a doprowadzić do nich mogą tylko deweloperzy, wywierając presję na przełożonych.
Pillarsy lepsze dzięki Baldur's Gate 3? Josh Sawyer chętnie zapożyczyłby kilka mechanik z hitu Larian
Kamil Kleszyk, 31 stycznia 2024, 10:52
Szef studia Obsidian, Josh Sawyer, ujawnił, które elementy z Baldur's Gate 3 chciałby przemycić do kolejnej odsłony cyklu RPG Pillars of Eternity, gdyby takowa miała powstać.
Weterani gatunku RPG wyjaśnili, w jaki sposób sklepy przyczyniły się do śmierci izometrycznych gier fabularnych
Adrian Werner, 8 stycznia 2024, 13:22
Weterani Josh Sawyer i David Gaider opowiedzieli o tym, co ich zdaniem doprowadziło do zaniku na długi czas izometrycznych dwuwymiarowych RPG-ów na PC.
Reżyser Fallout: New Vegas w kilka chwil rozprawił się z 13-letnim mitem o lokacjach
Jakub Błażewicz, 13 października 2023, 14:00
Drogi na skróty do New Vegas nie były „błędem” starego Fallouta, lecz rzekomym sprawdzianem zdolności graczy. Przynajmniej tak zapewnia reżyser gry.
Sukces Baldur's Gate 3 pomoże Pillars of Eternity? Twórca popularnego RPG nie ma złudzeń
Zuzanna Domeradzka, 2 października 2023, 15:49
Czy trzecia część Pillars of Eternity powstanie? Być może pieniądze od Microsoftu pomogą przy pracach nad grą, a dzięki sukcesowi Baldur’s Gate 3 wzrośnie zainteresowanie nią wśród graczy.
„Czułem się, jakbym robił słabszą grę, by przypodobać się odbiorcom” - Josh Sawyer szczerze o pracy nad Pillars of Eternity
Jakub Tarchała, 24 kwietnia 2023, 12:18
Josh Sawyer, główny projektant Pillars of Eternity, po latach wspomina prace nad serią, która mimo pewnych wad, obrosła niemałym kultem. „To było bardzo dziwne doświadczenie, ale nadal jestem dumny z tych gier”.
Twórca Fallout: New Vegas i Pentiment: „Nie mam nic przeciwko kolejnej grze historycznej”
Jakub Błażewicz, 4 marca 2023, 15:00
Twórca Fallout New Vegas myśli o powrocie do gier historycznych po sukcesie Pentiment, ale stawia pewne warunki.
Obsidian nie stworzyłby tej wyjątkowej gry, gdyby nie Xbox Game Pass
Adrian Werner, 18 listopada 2022, 13:04
Josh Sawyer ze studia Obsidian Entertainment zdradził, że bez usługi Game Pass wyśmienita gra Pentiment prawdopodobnie nigdy by nie powstała.
Obsidian - reżyser Fallout: New Vegas pracuje nad niezapowiedzianą grą
Miłosz Szubert, 5 sierpnia 2020, 14:35
Josh Sawyer, główny projektant w studiu Obsidian Entertainment, zdradził na Twitterze, że reżyseruje swój własny projekt, którym nie jest Avowed. Szczegóły na jego temat nie są jak na razie znane.
Pillars of Eternity 3 z niewielkimi szansami na powstanie
Adrian Werner, 11 listopada 2019, 09:55
Josh Sawyer, główny projektant serii Pillars of Eternity, wyznał, że szanse na powstanie trzeciej części są niewielkie. Powodem jest nie tylko porażka finansowa Pillars of Eternity II: Deadfire, ale również fakt, że twórcy nie rozumieją powodów tej klapy.
Josh Sawyer ze studia Obisidian zdradza, czemu skasowano RPG w świecie Obcego
Bartosz Świątek, 26 czerwca 2018, 14:53
W wywiadzie dla serwisu IGN Josh Sawyer ze studia Obsidian Entertainment zdradza, na czym miała się skupiać tworzona niegdyś przez jego firmę gra RPG w świecie Obcego – i dlaczego nigdy nie ujrzała światła dziennego.
Pillars of Eternity – ponad godzina gameplayu
Michał Jodłowski, 16 stycznia 2015, 14:10
W serwisie Twitch pojawił się ponad godzinny gameplay z nadchodzącej klasycznej gry cRPG Pillars of Eternity. Całość opatrzona jest komentarzem Josha Sawyera, kierownika projektu.
Pillars of Eternity – 25-minutowy zapis rozgrywki
Michał Kułakowski, 24 lipca 2014, 20:40
W sieci ukazał się 25-minutowy zapis rozgrywki z gry Pillars of Eternity. Dzięki filmowi, któremu towarzyszy komentarz dewelopera, zobaczymy w akcji najważniejsze elementy gameplayu, takie jak eksploracja i walka. Przyjrzymy się także oprawie graficznej, kreatorowi postaci oraz ekranowi ekwipunku.
Nowe wskazówki odnośnie kolejnego cRPG studia Obsidian Entertainment
Adrian Werner, 12 września 2012, 11:17
Na oficjalnej stronie studia Obsidian Entertainment opublikowano kolejny mały teaser zapowiadający rychłe ujawnienie nowego cRPG-a tego zespołu. Pojawiły się również plotki, według których głównym projektantem gry jest Josh Sawyer, który pełnił tę samą rolę przy produkcji Fallout: New Vegas oraz IceWind Dale II.