G2A.com - newsy i ciekawostki
G2A wypłaci twórcom Factorio rekompensatę
Damian Stróżek, 21 maja 2020, 12:28
Platforma sprzedażowa G2A zobowiązała się wypłacić twórcom Factorio rekompensatę w wysokości prawie 40 tys. dolarów za nielegalnie uzyskane klucze do gry. Jest to skutek działań, jakie prawie rok temu podjęły firmy G2A oraz Wube Software.
„Wisicie mi 300 000 dolarów” - twórca gry Subnautica o G2A (aktualizacja)
Konrad Hazi, 14 sierpnia 2019, 16:40
Spór pomiędzy deweloperami a G2A trwa w najlepsze i nie zanosi się na to, by coś się miało w najbliższej przyszłości zmienić. Zaproponowane przez platformę narzędzie do blokowania kluczy nieprzeznaczonych do sprzedaży nie wzbudziło wielkiego zainteresowania u twórców i wywołało kolejne kontrowersje.
Twórcy Factorio wystosowali do G2A prośbę o rekompensatę za zwroty
Konrad Hazi, 13 lipca 2019, 16:11
Niedawno G2A zobowiązało się, że zwróci deweloperom dziesięciokrotność poniesionych przez nich strat związanych ze sprzedażą na platformie nielegalnie pozyskanych kluczy do gier. Studio Wube postanowiło sprawdzić, jak działa ten mechanizm i dzieli się swoimi spostrzeżeniami.
G2A proponuje twórcom narzędzie do blokowania kłopotliwych kluczy
Jakub Błażewicz, 12 lipca 2019, 14:40
Firma G2A ponownie odniosła się do kontrowersji wokół sprzedaży kluczy do gier. Platforma proponuje deweloperom stworzenie specjalnego narzędzia, które pozwoliłoby na automatyczne blokowanie kodów pozyskanych „nieetycznymi” metodami.
G2A próbuje się bronić łamiąc etykę dziennikarską?
Jakub Błażewicz, 8 lipca 2019, 20:19
Wybuchła kolejna afera wokół serwisu G2A. Na światło dzienne wyszedł mail pracownika firmy, który zachęcał dziennikarza do opublikowania artykułu G2A bez oznaczania go jako sponsorowanego. Platforma odżegnała się od tych rzekomo nieautoryzowanych działań.
G2A obiecuje 10-krotne zwroty kosztów dla deweloperów. Jeśli tylko udowodnią, że klucz był kradziony
Julia Dragović, 5 lipca 2019, 17:42
W oświadczeniu G2A obiecał deweloperom 10-krotny zwrot kosztów, jeśli tylko udowodnią, że nieaktywne klucze, za które musieli oddawać graczom pieniądze, pochodziły z nielegalnych źródeł.
Deweloperzy: zamiast kupować klucze na G2A, ściągajcie nasze gry z torrentów
Julia Dragović, 2 lipca 2019, 10:56
Deweloperzy właśnie wypisali Wam usprawiedliwienie. Ściągajcie sobie nasze gry z torrentów, zamiast kupować klucze na G2A – z takim postulatem zwrócili się do graczy Mike Rose z No More Robots i Rami Ismail z Vlambeera.
G2A po raz kolejny w ogniu krytyki
Konrad Serafiński, 23 grudnia 2018, 10:35
Długo nie słyszeliśmy żadnych negatywnych wieści związanych z serwisem G2A.com. Teraz ulega to zmianie, bo okazuje się, że firma rości sobie prawa do pobierania opłat za konta nieaktywne przez pół roku. O całej sytuacji donosi jeden z użytkowników Reddita.
Platforma G2A zmienia zasady transakcji - sprzedający będą musieli podać swoje dane kupującym
Miłosz Szubert, 29 czerwca 2017, 11:00
Serwis G2A, umożliwiający sprzedawanie kluczy do gier, wprowadzi kilka zmian mających na celu ułatwienie walki z oszustami. Chodzi między innymi o konieczność udostępnienia przez sprzedających swoich danych personalnych wszystkim kupującym. Zmiany wejdą w życie 1 lipca.
Spotkanie deweloperów z przedstawicielem G2A, czyli ciąg dalszy kryzysu wizerunkowego platformy
Krystian Pieniążek, 20 kwietnia 2017, 20:17
Jeszcze nie opadł pył po tym, jak współpracę z G2A zerwał Gearbox Publishing, a na platformę spadły kolejne gromy. Tym razem ze strony deweloperów zgromadzonych na konferencji Reboot w Chorwacji.
Oświadczenie platformy G2A w sprawie afery z Gearbox Publishing
Miłosz Szubert, 11 kwietnia 2017, 10:45
W ubiegłym tygodniu firma Gearbox Publishing zerwała współpracę przy sprzedaży gry Bulletstorm: Full Clip Edition z platformą G2A. Powodem tego było niedostosowanie się strony do ultimatum wydawcy. Włodarze G2A ustosunkowali się do wszystkich zarzutów.
Firma Gearbox Publishing kończy współpracę z platformą G2A
Miłosz Szubert, 8 kwietnia 2017, 12:15
Firma Gearbox Publishing oficjalnie zrywa współpracę z platformą G2A, którą nawiązała przy okazji sprzedaży gry Bulletstorm: Full Clip Edition. Jest to konsekwencja niedostosowania się włodarzy strony do postulatów wysuniętych przez wydawcę tytułu.
Bulletstorm: Full Clip Edition debiutuje na rynku; wpadka Gearbox Publishing z G2A
Kamil Zwijacz, 7 kwietnia 2017, 09:50
Od dziś na konsolach Xbox One i PlayStation 4 oraz PC-tach dostępna jest strzelanka Bulletstorm: Full Clip Edition. Przy okazji tej premiery firma Gearbox Publishing nawiązała współpracę z kontrowersyjną platformą G2A, za co oberwało się jej od graczy. Teraz wydawca próbuje naprawić swój wizerunek.
G2A - klęska sesji AMA w serwisie Reddit
Jakub Błażewicz, 3 lutego 2017, 12:32
G2A, popularny dystrybutor kluczy gier, zorganizował sesję AMA (pytań i odpowiedzi) w serwisie Reddit. Jednak próba ocieplenia wizerunku kontrowersyjnej firmy i wyjaśnienia problematycznych kwestii zakończyła się fiaskiem.
Blunt Force - strzelanka VR będzie pierwszą własną grą firmy G2A
Adrian Werner, 19 grudnia 2016, 12:00
Znana ze sprzedaży cyfrowych kluczy gier firma G2A postanowiła spróbować sił w produkcji własnych tytułów. Pierwszym z nich ma być strzelanka VR Blunt Force, w której będziemy walczyli z Niemcami podczas drugiej wojny światowej oraz eksplorowali te same lokacje przed wybuchem konfliktu.
Twórcy RimWorld wolą, abyś spiracił ich grę, niż kupił ją w G2A
Łukasz Szliselman, 19 lipca 2016, 14:23
Sprzedaż nielegalnych kluczy do gry RimWorld na platformach pokroju G2A kosztuje twórców więcej niż piractwo. Podczas gdy pirat po prostu nie płaci za swój egzemplarz, handlarze kradzionymi kodami obciążają dewelopera dodatkowymi kosztami.
G2A będzie dzielić się zyskami z deweloperami
Kamil Zwijacz, 28 czerwca 2016, 13:50
Kilka dni temu wybuchła mała afera na linii G2A - studio tinyBuild Games, które zarzuca właścicielom platformy wspieranie czarnego rynku. Firma wysłuchała zarzutów i zapowiedziała nowy system współpracy z twórcami gier wideo.
Sporu tinyBuild Games z G2A ciąg dalszy
Jakub Mirowski, 23 czerwca 2016, 10:42
Nadal trwa spór pomiędzy tinyBuild Games a G2A. W odpowiedzi na prośbę właścicieli platformy o udostępnienie listy nielegalnych kluczy w przeciągu 3 dni, zespół Aleksa Nichiporchika zażądał, by w tym samym czasie G2A wymyśliło sposób, dzięki któremu współpraca pomiędzy portalem a deweloperami zacznie przynosić korzyści obu stronom.
G2A odpowiada na zarzuty twórców Punch Club
Kamil Zwijacz, 22 czerwca 2016, 20:20
Wczoraj dowiedzieliśmy się, że szef studia tinyBuild zarzucił platformie G2A "współtworzenie rynku napędzanego oszustwem" i sprzedawanie gier swojej firmy w mocno zaniżonych cenach, co wygenerowało duże straty dla dewelopera. Dziś przedstawiciele platformy wystosowali oświadczenie w tej sprawie.
Ostre słowa twórców Punch Club: platforma G2A współtworzy "rynek napędzany oszustwem"
Jakub Mirowski, 21 czerwca 2016, 12:07
Szef studia tinyBuild Games we wpisie na blogu zespołu opisał straty finansowe, jakie poniosła jego firma za sprawą sprzedaży tanich kluczy cyfrowych na platformie G2A i stwierdził, że umożliwia ona działalność oszustom.