Blunt Force - strzelanka VR będzie pierwszą własną grą firmy G2A
Znana ze sprzedaży cyfrowych kluczy gier firma G2A postanowiła spróbować sił w produkcji własnych tytułów. Pierwszym z nich ma być strzelanka VR Blunt Force, w której będziemy walczyli z Niemcami podczas drugiej wojny światowej oraz eksplorowali te same lokacje przed wybuchem konfliktu.
Zajmujący się dystrybucją cyfrową serwis G2A postanowił rozszerzyć swoją działalność na produkcję i wydawanie własnych gier. Owocem tego będzie Blunt Force, czyli pierwszoosobowa strzelanka, tworzona wyłącznie z myślą o wirtualnej rzeczywistości.
Na razie informacje na temat projektu są dosyć skromne. Wiemy, że jego akcja rozegra się w dwóch przedziałach czasowych. Podczas drugiej wojny światowej zajmiemy się głównie walką z niemieckimi żołnierzami. Jednocześnie będziemy odwiedzali te same lokacje w czasach sprzed wybuchu konfliktu.
Produkcja ma więc połączyć dwa gatunki popularne wśród gier VR. W sekcjach wojennych skoncentrujemy się na dynamicznych wymianach ognia, a we fragmentach eksploracyjnych wyzwania będą bardziej przygodówkowe, wymagając odnajdywania przedmiotów i rozwiązywania prostych zagadek.
Obie sekcje mają być ze sobą w jakiś sposób połączone, tak aby decyzje i działania w jednej miały wpływ na drugą, ale na razie nie podano żadnych konkretów. Pierwszym pomysłem, jaki się nasuwa, są oczywiście czyny dokonane przed wojną skutkujące zmianami podczas walk.
Na początku grudnia G2A zaprosiło grupę dziennikarzy na prezentację wczesnej wersji Blunt Force. Na razie nie pojawiły się żadne obszerniejsze zapowiedzi i dowiedzieliśmy się tylko, że eksploracja otoczenia wykorzysta system teleportacji. Ponadto przejścia między dwoma erami mają być płynne. Np. w jednym momencie będziemy spokojnie raczyli się drinkiem w barze, by chwilę potem zobaczyć, jak lokal przeobraża się w ruiny, a gazeta na stoliku zamienia się w pistolet.
Blunt Force zmierza wyłącznie na pecety. Na razie nie podano jakie technologie VR gra będzie wspierała, ale zdziwilibyśmy się, gdyby nie działała zarówno na Oculus Rift, jak i HTC Vive. Produkcja wydawana będzie w modelu epizodycznym i pierwszy odcinek ma zadebiutować w przyszłym roku.