autor: Zuzanna Domeradzka
Nowy dodatek do Path of Exile bez tajemnic. Settlers of Kalguur wprowadzi ogromne zmiany w klasach postaci i elementy rodem z city buildera
Twórcy darmowego Path of Exile ujawnili szczegóły odnośnie do ogromnej aktualizacji 3.25: Settlers of Kalguur. Ruszyły zapisy do bety „dwójki”.
Fani gier z gatunku RPG akcji mają na co czekać, gdyż masa nowości i zmian zmierza do jednego z najpopularniejszych hack’n’slashy na rynku, pierwszego Path of Exile. Tak jak studio Grinding Gear Games zapowiadało, podczas dzisiejszej transmisji omówiono, co dokładnie trafi do gry w ramach kolejnej ogromnej aktualizacji, o numerze 3.25.
Rozwój osady w PoE
Nowy patch do Path of Exile (przez ilość zawartości, podobnie jak poprzednie duże update’y, nazywany przez twórców rozszerzeniem) zatytułowany Settlers of Kalguur zadebiutuje zgodnie z planem – 26 lipca o godzinie 22:00 czasu polskiego na PC oraz konsolach PS4, PS5, XOne i XSX/S. Poniżej zobaczycie oficjalny zwiastun aktualizacji, który pokrótce przedstawia najważniejsze rzeczy, jakie wprowadzi ona do gry.
Jak widać po nowym materiale, istotną mechaniką w Settlers of Kalguur będzie budowa miasta Kingsmarch. Graczom przyjdzie zbierać surowce, zatrudniać wykwalifikowanych pracowników oraz zarządzać całą logistyką stolicy, aby rozbudować port i rozwinąć szlak handlowy. Po rozpoczęciu wymiany towarowej, uzyskamy dostęp do nowych broni czy przedmiotów, a także specjalnego rynku handlu walutami.
Wiele zmian w rozgrywce
Największych entuzjastów PoE zainteresują zmiany obecnych już w grze mechanik czy balansu. Twórcy tego action RPG znów nie zawodzą, gdyż poza standardową dla „rozszerzeń” nową ligą w ramach aktualizacji 3.25 przygotowali masę nowości. Najważniejsze z nich wymieniłam poniżej.
- Wprowadzona zostanie świeża klasa postaci, warden. Całkowicie zastąpi on raidera i przede wszystkim skupi się na atakach żywiołami, zmieniając działanie obecnej już w grze umiejętności. Ponadto ma on specjalizować się w „nalewkach”, które będą teraz rozsiane po świecie PoE.
- Dużych zmian doczeka się gladiator. Otrzyma on m.in. pasywną zdolność łączenia różnych rodzajów broni podczas walki, w celu zyskania dodatkowych premii, a także możliwość inwestowania w umiejętności odwetu (ang. retaliation skills).
- Odmieniony ma być system walki wręcz. Totemowe klejnoty (ang. Melee Totem Skill Gems) zostaną całkowicie usunięte z gry, ale w zamian twórcy wzmocnią praktycznie każdą umiejętność związaną z bezpośrednim atakowaniem wrogów. Oprócz tego modyfikatory przedmiotów zostaną ulepszone, a szansa na trafienia krytyczne zwiększona.
- Nastąpią zmiany w tzw. endgamie – np. na późnym etapie rozgrywki zobaczymy nowych wrogów czy typy baz. Przeróbek doczekają się też skarabeusze (ang. scarabs) oraz zwłoki, które posłużą nam jako widma.
- Wersja Path of Exile na konsole PS5 i XSX/S otrzyma duże uaktualnienie. Czasy ładowania na tych platformach zostaną skrócone, tekstury nie będą się wczytywały tak bardzo „agresywnie” jak do tej pory, a dynamiczna rozdzielczość doczeka się poprawek.
Oprócz tych wyszczególnionych zmian, grając w dzieło studia Grinding Gear Games na PC po aktualizacji 3.25, odczujemy, że zasięg podnoszenia przedmiotów został zwiększony. Wspomnijmy też, iż Setttlers of Kalguur umożliwi aktywację nowych punktów kontrolnych (tzw. waypointów) bez podchodzenia do nich. Z wszystkimi zmianami, które trafią wkrótce do Path of Exile, zapoznacie się na oficjalnej stronie gry.
Co z PoE 2?
Przypomnijmy, że oprócz wspierania pierwszego Path of Exile, twórcy gry skupiają się również na produkcji „dwójki”. Chociaż wciąż nie wiemy, kiedy dokładnie udostępniona zostanie beta kontynuacji popularnego action RPG (studio Grinding Gear Games musiało przełożyć testy ze względu na chęć doszlifowania zawartości gry), deweloperzy zachęcają do rejestrowania się do niej.
Path of Exile 2 ma zadebiutować we wczesnym dostępie pod koniec tego roku na PC, PS5 i XSX/S.