Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Poza grami Programy 19 lutego 2009, 12:43 NVISION.pl

Windows Vista kontra Windows 7 okiem gracza

Czy Windows 7 spełni nadzieje pokładane w systemie przez grono osób, które skusiły się na zakup średnio udanego Windows Vista?

Testy – Race Driver: GRID oraz World in Conflict

Gatunek gier wyścigowych jest w naszym zestawieniu reprezentowany przez objawienie ubiegłego roku – grę Race Driver: GRID. Najnowsza pozycja wyścigowa Codemasters to produkcja stworzona na podstawie silnika Ego, który jest zmodyfikowaną wersją Neon Engine – zaawansowanego silnika graficznego użytego w grze Colin McRae: DIRT.

Ustawienia #1 Race Driver: GRID dla testu w trybie AA x4

Ustawienia #2 Race Driver: GRID dla testu w trybie AA x4
Ustawienia #3 Race Driver: GRID dla testu w trybie AA x4
GeForce 8800 GT (512 MB) w Race Driver: GRID (1440x900, AA x0)
RADEON HD 4850 (512 MB) w Race Driver: GRID (1440x900, AA x0)
GeForce 8800 GT (512 MB) w Race Driver: GRID (1440x900, AA x4)
RADEON HD 4850 (512 MB) w Race Driver: GRID (1440x900, AA x4)

Wydajność w GRID niczym nie zaskoczyła. Zarówno Windows Vista, jak i testowa wersja Windows 7 oferują w tym tytule taką samą płynność animacji na każdej z testowanych kart.

Ostatnią grą, która została poddana testom, jest dynamiczna strategia czasu rzeczywistego – World in Conflict, pokazująca alternatywny przebieg wydarzeń Zimnej Wojny. Twórcy gry, Massive Entertainment, na potrzeby swojej ostatniej produkcji zastosowali specjalnie przygotowany silnik graficzny, który oferuje wiele niespotykanych dotąd efektów graficznych, w pełni wykorzystując możliwości DirectX 10. Gra zachwyca oprawą, udowadniając, że gry strategicznie wcale nie muszą ustępować grafiką najnowszym shooterom.

GeForce 8800 GT (512 MB) w World In Conflict (1440x900, AA x0, AF x0)
RADEON HD 4850 (512 MB) w World In Conflict (1440x900, AA x0, AF x0)
GeForce 8800 GT w World in Conflict (1440x900, AA x4, AF x16)
RADEON HD 4850 (512 MB) w World in Conflict (1440x900, AA x4, AF x16)

Podobnie jak poprzednio testowana gra World in Conflict nie sprawił niespodzianek. Obie karty reprezentują równy poziom wydajności na każdym z systemów, obojętnie, czy aktywujemy filtry poprawiające jakość obrazu, czy pozostawimy grafikę bardziej surową.

1 2 3 4 5 6 7