Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Poza grami Programy 19 lutego 2009, 12:43 NVISION.pl

Windows Vista kontra Windows 7 okiem gracza

Czy Windows 7 spełni nadzieje pokładane w systemie przez grono osób, które skusiły się na zakup średnio udanego Windows Vista?

Testy – Devil May Cry 4 oraz Fallout 3

Czwarta część przygód pogromcy demonów o imieniu Dante to kolejny hit ze stajni Capcom. Devil May Cry 4 zadebiutował w pierwszym kwartale 2008 roku na konsolach Xbox 360 oraz PlayStation 3, gdzie w ciągu miesiąca znalazł 2 miliony szczęśliwych nabywców. Latem tego samego roku gra została wydana na platformę PC, a nowością było między innymi dodanie wsparcia dla DirectX 10.

Ustawienia Devil May Cry 4 dla testu w trybie AA x4
GeForce 8800 GT (512 MB) w Devil May Cry 4 (1440x900, Scena 1, AA x0)
RADEON HD 4850 (512 MB) w Devil May Cry 4 (1360x768, Scena 1, AA x0)
GeForce 8800 GT (512 MB) w Devil May Cry 4 (1440x900, Scena 2, AA x0)
RADEON HD 4850 (512 MB) w Devil May Cry 4 (1360x768, Scena 2, AA x0)
GeForce 8800 GT (512 MB) w Devil May Cry 4 (144x900, Scena 3, AA x0)
RADEON HD 4850 (512 MB) w Devil May Cry 4 (1360x768, Scena 3, AA x0)
GeForce 8800 GT (512 MB) w Devil May Cry 4 (1440x900, Scena 4, AA x0)
RADEON HD 4850 (512 MB) w Devil May Cry 4 (1360x768, Scena 4, AA x0)
GeForce 8800 GT (512 MB) w Devil May Cry 4 (1440x900, Scena 1, AA x4)
RADEON HD 4850 (512 MB) w Devil May Cry 4 (1360x768, Scena 1, AA x4)
GeForce 8800 GT (512 MB) w Devil May Cry 4 (1440x900, Scena 2, AA x4)
RADEON HD 4850 (512 MB) w Devil May Cry 4 (1360x768, Scena 2, AA x4)
GeForce 8800 GT (512 MB) w Devil May Cry 4 (1440x900, Scena 3, AA x4)
RADEON HD 4850 (512 MB) w Devil May Cry 4 (1360x768, Scena 3, AA x4)
GeForce 8800 GT (512 MB) w Devil May Cry 4 (1440x900, Scena 4, AA x4)
RADEON HD 4850 (512 MB) w Devil May Cry 4 (1360x768, Scena 4, AA x4)

Tym razem obyło się bez przepychanek – wydajność obu kart w Devil May Cry 4 była taka sama zarówno pod Vistą, jak i pod Windowsem 7. Ilość klatek na sekundę pozostała na zbliżonym poziomie również w trybie czterokrotnego wygładzania krawędzi. W przypadku karty RADEON HD 4850 należy zauważyć, że gra nie oferowała rozdzielczości 1440x900, dlatego też zmuszeni byliśmy do ustawienia rozdzielczości 1366x768. Na karcie GeForce 8800 GT gra oferowała już standardową gamę rozdzielczości.

Inną godną odnotowania uwagą jest wzrost wydajności na karcie RADEON HD 4850 po aktywacji opcji wygładzania krawędzi. Choć zwykle włączenie tej funkcji powoduje spadek wydajności, w tym przypadku mamy zupełnie odwrotną sytuację. Winowajcą jest tu algorytm wygładzania, który powoduje, że tekstury roślinności są renderowane jak gdyby z przeplotem. Nie jest to jedyna gra, w której ATI stosuje tego typu praktyki, bowiem swego czasu w benchmarku Call of Juarez można było zaobserwować identyczną anomalię graficzną.

Fallout 3, czyli powrót legendarnej serii gier RPG, którą byłe Black Isle Studios zaskarbiło sobie serca milionów graczy. Za trzecią część postapokaliptycznego cyklu gier odpowiedzialne jest studio Bethesda, twórcy między innymi serii The Elder Scrolls. Gra działa w oparciu o zmodyfikowany silnik GameBryo, czyli ulepszony kawałek kodu, który mieliśmy okazję podziwiać w grze The Elder Scrolls IV: Oblivion.

Ustawienia Fallout 3 dla testu w trybie AA x0 i AF x0
GeForce 8880 GT (512 MB) w Fallout 3 (1440x900, AA x0, AF x0)
RADEON HD 4850 (512 MB) w Fallout 3 (1440x900, AA x0, AF x0)
GeForce 8800 GT (512 MB) w Fallout 3 (1440x900, AA x4, AF x16)
RADEON HD 4850 (512 MB) w Fallout 3 (1440x900, AA x4, AF x16)

Płynność animacji na przedmieściach Waszyngtonu nie sprawiła niespodzianek. Niezależnie od systemu, obie karty graficzne oferowały taką samą wydajność.

1 2 3 4 5 6 7