Call of Duty: Modern Warfare 2 - test wydajności
Wprawdzie druga odsłona Modern Warfare wykorzystuje engine, mający korzenie w 1999 roku, ale nie znaczy to, że oferuje przestarzałą grafikę. Przetestowaliśmy kilka różnych konfiguracji sprzętowych pod kątem wydajności w tej grze.
Call of Duty: Modern Warfare 2 to z pewnością jedna z najgorętszych gier tegorocznej jesieni. Wielu z Was posiada już swoją kopię gry, lub takową zamierza nabyć. Niniejsza publikacja dotyczy wydajności kart graficznych, jak i pozostałych komponentów komputera, w tej produkcji. Postaramy się udzielić Wam odpowiedzi na pytanie: jaki komputer należy posiadać, by móc w pełni komfortowo grać w Call of Duty: Modern Warfare 2. Zapraszamy!
Zasady
Naszą intencją było pokazanie płynności na określonych kartach graficznych ale w komputerach, które są dostępne dla większości z Was. Z tego też względu wszystkie karty graficzne testowaliśmy na dwóch platformach, których podstawą były komputery kosztujące około 2000 oraz 4000 złotych. Wybraliśmy komponenty, które są najbardziej odpowiednie do gier w tym przedziale cenowym! Oto podstawowe elementy wchodzące w ich skład:
Zestaw do 2000 złotych:
- procesor Intel Pentium Dual Core E5300 LGA775;
- płyta główna Gigabyte P43-ES3G;
- pamięci RAM OCZ Platinum 2x 1GB DDR2-800.
Zestaw do 4000 złotych:
- procesor Intel Core i5 750 LGA1156;
- płyta główna Gigabyte P55-UD3;
- pamięci RAM OCZ Platinum 2x 2GB DDR3-1333.
Powyższe zestawy zostały uzupełnione stosownym zasilaczem, obudową, dyskiem twardym, napędem optycznym, monitorem itd. Na obydwu komputerach pracował system operacyjny Windows 7 w wersji 64-bitowej.
Wszystkie karty graficzne, których było w sumie 18, przetestowaliśmy w trzech rozdzielczościach (typowych dla popularnych monitorów) z włączonym wygładzaniem krawędzi oraz filtrowaniem anizotropowym, jak i wyłączonymi obiema funkcjami:
Miejscem testu była mapa The Gulag (Gułag). Jest to jedno z najbardziej wymagających lokacji w grze, gdzie liczy się zarówno karta graficzna jak i procesor. Wysoka płynność w tym miejscu jest pożądana – musimy bowiem zdjąć przeciwników z pokładu chwiejącego się helikoptera.
Test wykonaliśmy w czasie gry za pomocą programu FRAPS. We wszystkich przypadkach testowaliśmy ją na maksymalnych ustawieniach graficznych. Wygładzanie krawędzi włączaliśmy bezpośrednio w grze, zaś filtrowanie anizotropowe z poziomu sterownika karty graficznej. Na wykresach umieszczone są wyniki uśrednione z danego pomiaru oraz minimalne wartości, jakie w tym czasie zanotowaliśmy.