Call of Duty: Modern Warfare 2 - test wydajności
Wprawdzie druga odsłona Modern Warfare wykorzystuje engine, mający korzenie w 1999 roku, ale nie znaczy to, że oferuje przestarzałą grafikę. Przetestowaliśmy kilka różnych konfiguracji sprzętowych pod kątem wydajności w tej grze.
Podsumowanie
Jeśli brać pod uwagę tylko wyniki z wyłączonym wygładzaniem krawędzi, to w porównywalnej cenie dostaniemy podobną wydajność niezależnie od tego czy będzie to karta ATI czy NVIDIA. Oczywiście w pewnych segmentach rynku daje się zauważyć wyższość kart „zielonych”, ale są to raczej niewielkie różnice. Sytuacja zmienia się, gdy włączymy wygładzanie krawędzi oraz filtrowanie anizotropowe. Wówczas teoretycznie szybsze karty ATI przegrywają z rywalami z rodziny GeForce.
Warto jednak zauważyć, że relacje między kartami zależą od wybranej platformy. Nie, Radeony nie współpracują lepiej z Pentium Dual Core, a GeForce’y z Core i5. Okazuje się, że karty ATI miały sterowniki, które generowały mniejsze obciążenie procesora. Bardzo dobrze to widać w rozdzielczości 1280x1024 na platformie z Pentium Dual Core E5300. Limit Radeonów to niemal 60 klatek na sekundę, podczas gdy najszybsze GeForce’y osiągnęły najwyżej 51,3 kl./s.
Najnowszą grę z serii Call of Duty zdecydowanie należy pochwalić za optymalizację. Z naszych testów wynika, że względem poprzedników wymagania się zmniejszyły(!!!), i to dość znacząco, choć odbyło się to kosztem jakości grafiki. GeForce GT 220 uzyskał porównywalny wynik w rozdzielczości 1280x1024 bez wygładzania krawędzi w Call of Duty: World At War, co w trybie 1680x1050 z włączonym wygładzaniem krawędzi w Call of Duty: Modern Warfare 2!
Tomasz „focus” Niechaj
Dziękujemy za wypożyczenie sprzętu firmom: