Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Wizardry 8 - poradnik do gry

Wizardry 8 - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Rapax Castle Main Level w Wizardry 8 poradnik Wizardry 8

Ostatnia aktualizacja: 23 sierpnia 2019

Jak najszybsze stanie się jednym z Templars pozwoli na uniknięcie nie kończących się walk z oddziałami Rapaxów - Rapax Castle Main Level w Wizardry 8 - Wizardry 8 - poradnik do gry

Jak najszybsze stanie się jednym z Templars pozwoli na uniknięcie nie kończących się walk z oddziałami Rapaxów. W tym celu należy udać się do Surdana , który zapyta drużynę, czy przybyła tu w celu odbycia inicjacji. Po udzieleniu mu twierdzącej odpowiedzi, poprosi o udanie się do Al-Adryana . Ten poleci drużynie udać się do świątyni inicjacji, zebrać trzy wymagane elementy stroju i wrócić. Droga do świątyni wiedzie przez Saydina . Na pytanie, kto drużynę przysłał właściwą odpowiedź stanowi "Al-Adryan", ale prócz jej udzielenia trzeba będzie również uiścić stosowną opłatę za inicjację. Po drodze do pomieszczenia na końcu korytarza warto zabrać ze stoliczka Odznakę , która ponadto stanowi rodzaj klucza otwierającego nieco później wejście do ołtarza ofiarnego.

Na środku dużego pokoju znajduje się Zapadnia , czy coś na kształt szybkiej windy. Wejście nań spowoduje osunięcie się podłogi piętro niżej. Dźwignia na ścianie otwiera klatkę z dwójką Earth Elemental Lords, których należy pokonać, a następnie zamienić dwa słowa z kapłanką . Ta powie, że złoto dla Al-Sedexes już ofiarowaliśmy i zada prostą zagadkę na którą odpowiedź stanowi "skin". Kapłanka zniknie, a umieszczona w centralnym cokole gablotka otworzy się. Po zabraniu z niej szaty, podłoga obniży się na kolejny poziom.

Tu wszystko analogicznie, dwa Elemental Water Lords, odpowiedź na zagadkę: "mind" lub "brain", zabrać z gablotki nakrycie głowy. Na ostatnim poziomie dwójka Fire Elemental Lords, zagadka - "heart" i sztylet z gablotki. Tym razem jednak kapłanka nakaże nam przyodziać się w zdobyte części garderoby i udać się do Al-Sedexus. Portal pomoże drużynie wydostać się na górę.

Po zdobyciu kompletnej gargeroby, Al-Adryan poleci przebrać w nią najsilniejszego wojownika (w praktyce warto, żeby to był ktoś z zapasem punktów życia, gdyż może je później ustawicznie tracić, jeśli drużyna opuści Rapax Rift nie zabijając Al-Sedexus), da drużynie Dark Nectar i poleci wylać go na ołtarz.

Drzwi po drodze do ołtarza Al-Sedexus otwiera Initiate's Badge. Po dopełnieniu podanej przez Al-Adryana procedury pojawi się sama bogini, a na jej trzy pytania należy podać kolejno poznane wcześniej odpowiedzi: skin, mind i w końcu heart. Po odbyciu inicjacji :-) wszystko wraca z grubsza do normy, Rapaxy przestają drużynę atakować, lecz oddalenie się z zamku pociągnie za sobą popadnięcie wybranego członka drużyny w swoistą formę fascynacji, która objawiać się będzie ciągłą utratą punktów życia. Aby połozyć temu kres, należy udać się do ołtarza Al-Sedesus w Rapax Rifcie i zabić ją wraz z przywołanymi na pomoc Templars. Skutkuje to osłabieniem więzi z Rapaxami, lecz samo to jeszcze nie powoduje ponownego wszczęcia z nimi walk.

Sexus (Rapax, mag, poziom 18)

Za rekrutację do drużyny każe sobie zapłacić, lecz jest bodaj najlepszym nabytkiem w całej grze.

Ferro

Królewski płatnerz. Prowadzi sklep oraz sam trudni się wyrobem rynsztunku na zamówienie: Mirror Armor, Vampire Chain oraz Ivory Blade. Można się od niego również dowiedzieć, że król potrzebuje speców od prowadzenia przesłuchań, by wycisnąć, co się da od pojmanych T'Ranga oraz Umpani. Więźniowie trzymani są w obozie na południu (Wilderness Clearing). Miło usłyszeć od Ferro, komplement, że drużyna wygląda, jakby była wycisnąć zeznania od zmarłego. Ponadto to od niego pierwszy raz można się z całą pewnością dowiedzieć, że Rapaxy zawarły przymierze z Dark Savantem.

Szafa

Zawiera nieco rynsztunku, a klucz do niej ma przy sobie Ferro.

Piwnica

Między poziomami zamku mozna się poruszać każdą z trzech jego wież, tędy zaś wiedzie osobne przejście do zamkowego więzienia. Zwykle przykrywa je winda, lecz można ją odesłać na górę.