Misja 7 (No Turning Back #1) | Główne misje - Akt IV | Solucja Watch Dogs poradnik Watch Dogs 1
Ostatnia aktualizacja: 30 lipca 2019
Misja 7 (No Turning Back #1)
Dotarcie do hotelu Merlaut
Misję tę rozpoczyna się we wschodniej części dzielnicy Mad Mile. Po oficjalnym przystąpieniu do zadania wyrusz w stronę widocznego w oddali hotelu Merlaut, a wkrótce otrzymasz bardziej szczegółowe wytyczne.
Podsłuchanie przyjęcia Quinna
Skieruj się w stronę zaparkowanej w pobliżu hotelu furgonetki lokalnej stacji telewizyjnej i włam się do znajdującego się za nią punktu dostępu. Gra załaduje podgląd z jednej z kamer z dachu hotelu, na którym burmistrz urządził przyjęcie. Możesz oglądać przemówienie z domyślnie wybranej kamery lub zacząć przełączać się na inne.
Podsłuchanie prywatnej rozmowy Quinna z burmistrzem
Po otrzymaniu nowego celu misji musisz SZYBKO przełączyć się na jedną z kamer zlokalizowanych na lewo od miejsca, w którym burmistrz wygłosił przed kilkoma chwilami swoje przemówienie. Twoje zadanie to zlokalizowanie pokazanego na powyższym obrazku routera, do którego należy się włamać. Podsłuchaj prywatną rozmowę (jeśli chcesz możesz też zhakować smartfona i już teraz dowiedzieć się, że życie Clary znajduje się w niebezpieczeństwie).
Wyłączenie systemów ochronnych hotelu
Przełącz się na kamerę zamontowaną na ścianie, obróć nią w prawo i zhakuj kolejne tego typu urządzenie. Zainteresuj się pozostawionym tu dziennikiem audio (Lucky Quinn 07) i rozpocznij hakowanie pobliskiego routera. Do rozwiązania będzie tu oczywiście mini-gra hakerska, ale nie powinieneś mieć z nią żadnych problemów.
Zaliczenie mini-gry hakerskiej doprowadzi do załadowania podglądu z kamery z pomieszczenia ochrony. Zbadaj nowego laptopa (to opcjonalna czynność) i następnie załaduj podgląd z kamery wartownika stojącego przed monitorami. Na sam koniec przytrzymaj klawisz/przycisk hakowania żeby zhkaować systemy ochronne hotelu.
Zinfiltrowanie hotelu
Do hotelu prowadzą trzy różne wejścia. Zachodnie i północne drzwi są pilnowane przez pojedynczych strażników.
Z wartownikami pilnującymi wspomnianych wyżej przejść możesz sobie poradzić przede wszystkim dzięki odwróceniu ich uwagi. Z pomocą może ci tu przyjść między innymi opcja załączania alarmów w zaparkowanych w pobliżu samochodach, aczkolwiek możesz również zdecydować się na użycie wabika czy sabotować urządzenie komunikacyjne danego najemnika. Jeśli nie chcesz przesadnie kombinować to możesz też zaatakować danego wartownika w walce wręcz lub zastrzelić go (najlepiej z użyciem broni z tłumikiem), aczkolwiek tego typu akcje mogą już być odnotowane przez cywilów lub przez innych wrogów.
Trzecie możliwe wejście to pokazane na powyższym obrazku południowe drzwi. Są one zamknięte, ale dzięki hakowaniu możesz je łatwo otworzyć. Polecam wybór tego właśnie wejścia, bo nie jest ono pilnowane i najłatwiej będzie ci dotrzeć do kolejnego celu misji pozostając niewykrytym.
Dotarcie do biura Quinna
Jeżeli wybrałeś zachodnie wejście do hotelu to od razu znajdziesz się w lobby, a jeżeli wybrałeś północne lub południowe wejście to najpierw dotrzesz do jednego z bocznych korytarzy. Niezależnie od wybranego przejścia postaraj się jak najszybciej schować za jedną z najbliższych zasłon i użyć okolicznych kamer żeby na spokojnie zbadać okolicę. Pozaznaczaj sobie wrogów i rozejrzyj się też za obiektami z otoczenia nadającymi się do zhakowania.
Uwaga - W lobby do odnalezienia jest dziennik audio (Malcolm Deodato 07).
Jako że biuro Quinna znajduje się na wyższym piętrze hotelu Twoim pierwszym zadaniem będzie dotarcie do windy. Znajduje się ona w jednym z korytarzy sąsiadujących z drugim dużym pomieszczeniem zlokalizowanym za lobby. Do windy możesz oczywiście przebić się zabijając kolejnych wrogów i prowadząc agresywny styl gry, ale możesz też tego dokonać działając z ukrycia.
Jeżeli chcesz przejść przez cały parter pozostając niezauważonym to rozpocznij przy rekomendowanym wcześniej południowym wejściu do budynku. Po zbliżeniu się do nowego korytarza ustaw kamerę w takiej pozycji żeby upewnić się, że w stronę Aidena nie spogląda jeden z wartowników (przykład prawidłowego ustawienia kamery na powyższym obrazku).
Schowaj się za murkiem lub za automatem z napojami. Po tym jak wartownik patrolujący południowe korytarze się tu zjawi postaraj się odwrócić jego uwagę wabikiem i następnie szybko go omiń lub zneutralizuj w walce wręcz. Uwaga - Nie próbuj hakować automatu z napojami, bo zamiast wartownika z południowego korytarza podejrzane dźwięki może przyjść zbadać inna osoba.
Niezależnie od tego w jaki sposób zachowałeś się w stosunku do pierwszego wartownika wyrusz w stronę lobby. Koniecznie schowaj się za jednym z murków w pobliżu głównej sali hotelu i zacznij obserwować wrogów z obu opisanych wyżej pomieszczeń (dobrze jest mieć już ich pozaznaczanych dzięki zhakowaniu okolicznych kamer). Na wyjście zza zasłony zdecyduj się dopiero wtedy gdy odwrócą się i/lub wyruszą w inne strony.
Rozpocznij bieg (może tu pomóc jedna ze zdolności wyciszających sprint Aidena) i dwukrotnie skręć w prawo, najpierw po to żeby wkroczyć do sali zlokalizowanej za lobby i następnie po to żeby skręcić do bocznego korytarza prowadzącego w stronę windy.
Korytarz prowadzący do windy jest patrolowany przez pojedynczego przeciwnika, aczkolwiek jeżeli dobrze wymierzyłeś sobie wszystko w czasie to możesz wejść do windy zanim wyruszy on z powrotem w stronę Aidena. Możesz oczywiście też zneutralizować tę osobę, ale dokonaj tego w takim miejscu żeby nikt nie odkrył po kilku chwilach ciała (np. gdy strażnik zatrzyma się w pobliskim pomieszczeniu ochrony). Niezależnie jak się zachowałeś przywołaj windę, wejdź do niej i dotrzyj na wyższe piętro.
Gra tuż po dotarciu na wyższe piętro wyświetli nowy dłuższy filmik przerywnikowy. Bądź gotowy do tego żeby wcisnąć w odpowiednim momencie klawisz/przycisk walki wręcz.
Po zneutralizowaniu dwóch wartowników, którzy trzymali Aidena, wykorzystaj dodatkowo to, że załączyło się spowolnienie czasu (koncentracja) i oddaj strzał w głowę widocznego w oddali kolejnego przeciwnika.
Przeprawa przez dach hotelu
Schowaj się za zasłoną i zaczekaj na przybycie pierwszej grupy przeciwników. Jako że wśród wrogów znajdzie się między innymi szturmowiec (Enforcer) dobrze byłoby przygotować sobie odpowiednio wcześniej granatnik lub rozstawić kilka ajdików przy jedynym przejściu prowadzącym od strony dachu. Eliminuj pojawiających się w okolicy wrogów i w razie potrzeby (np. podrzucony granat) bądź gotowy do szybkiej zmiany zasłony.
Po tym jak sytuacja się nieco uspokoi radziłbym zhakować jedną z kamer zamontowanych na dachu jeszcze przed wkroczeniem do tej lokacji. Przejmuj kontrolę nad kolejnymi kamerami, oznaczając sobie wrogów rozstawionych na dachu hotelu i szukając okazji do eliminowania ich w oparciu o hakowanie (wysadzanie generatorów i skrzynek z bezpiecznikami, sabotowanie ładunków wybuchowych przymocowanych do ich strojów itp.).
Prędzej czy później będziesz musiał osobiście wkroczyć na dach i wiążą się z tym dwa bardzo poważne utrudnienia. Po pierwsze, nad dachem hotelu krąży śmigłowiec z wrogami na pokładzie. Za każdym razem używaj spowolnienia czasu (o ile je odblokowałeś) i dobrego karabinu do pozbycia się strzelca. Niestety, zamordowanie osoby ze śmigłowca nie załatwi ostatecznie sprawy, bo po kilkudziesięciu sekundach maszyna latająca ponownie pojawi się nad dachem i nowy strzelec wznowi ostrzał. Bardzo wskazane jest w rezultacie to żeby przez dach jak najszybciej przejść i nie ryzykować niepotrzebnie starć z kolejnymi strzelcami.
Drugim utrudnieniem jest to, że na dachu hotelu przebywa co najmniej jeden wrogi snajper. Jeśli chcesz możesz ogłuszyć chwilowo tę osobę hakując jej urządzenie komunikacyjne i następnie sprytnie wykorzystując to, że jest przez kilka sekund bezbronna. Jeśli nie masz takiej możliwości to sam użyj karabinu snajperskiego lub zbliż się do wrogiego snajpera dzięki umiejętnemu wykorzystywaniu zasłon.
Jak już wcześniej powiedziałem dobrze byłoby dość szybko przejść prze cały dach, dzięki czemu nie będziesz musiał wiele razy unikać ostrzału ze strony wrogiego śmigłowca. Dotrzyj do oznaczonego przez grę nowego wejścia do budynku. W kolejnej części hotelu nie wpadniesz już na szczęście na żadnych nowych wrogów.
Odnalezienie Quinna
Rozpocznij eksplorację pomieszczeń biurowych, natrafiając po drodze między innymi na kilka komputerów z zapisanymi wiadomościami oraz na nowy dziennik audio (Lucky Quinn 08). Wejdź do dużego lewego biura i zlokalizuj pokazany na powyższym obrazku przełącznik, który ukryto za dużym biurkiem.
Zhakowanie wspomnianego wyżej przełącznika doprowadzi do załadowania obrazu z kamery z tajnego pomieszczenia, w którym skrywa się Quinn. Możesz tu odczytać jeszcze jedną wiadomość. Na sam koniec zhakuj rolety, dzięki czemu Aiden będzie mógł odbyć nową rozmowę z Lucky Quinnem.
Wyeliminowanie Quinna
Zaczekaj aż gra wyświetli stosowny komunikat i użyj Profilera (wciśnięcie klawisza/przycisku hakowania) na Quinnie, dokonując odkrycia, iż posiada on rozrusznik serca. Musisz dwukrotnie przytrzymać klawisz/przycisk hakowania (od razu po zeskanowaniu Quinna i pod koniec rozmowy) żeby zmodyfikować działanie rozrusznika i w konsekwencji przyczynić się do śmierci Lucky Quinna.
Ściągnięcie nagrania wideo
Musisz się śpieszyć, bo na tym piętrze wkrótce pojawią się siły policji. Namierz terminal komputerowy i przytrzymaj klawisz/przycisk hakowania żeby pobrać nagranie wideo, które Quinn pokazał Aidenowi przed śmiercią.
Ucieczka z hotelu Merlaut
Powróć do głównego korytarza i skręć w lewo. Skieruj się w stronę drzwi prowadzących do klatki schodowej, które staną się dostępne tuż po zakończeniu procesu pobierania. Skorzystaj ze schodów, docierając po kilku chwilach na jeden z fragmentów dachu budynku. Do rozegrania pozostał ci już "tylko" policyjny pościg i nie będzie on łatwy, bo rozpocznie się on na czwartym poziomie. Dwa sugerowane warianty zaliczenia tego pościgu opisane zostały poniżej.
Jeżeli dysponujesz zaciemnieniem (Blackout) to polecam odpalić ten gadżet gdy tylko dotrzesz na dach. Nie oślepi to całkowicie wrogów, ale ułatwi ci zgubienie stróżów prawa. Odszukaj znajdującą się na dachu windę, ale zignoruj ją (jest ona nieaktywna) i zlokalizuj szybko miejsce, w którym można bezpiecznie zeskoczyć na niższą półkę.
Po przedostaniu się na sam dół wyrusz w stronę przystani zlokalizowanej na południe od hotelu i pokazanej na powyższym obrazku (warto trzymać się blisko lewej ściany budynku). Po drodze polegaj oczywiście na sprincie i zachowuj bezpieczny dystans od policjantów. Postaraj się ukraść jedną z zacumowanych tu łodzi zanim zaciemnienie przestanie działać. Jeżeli nie popełniłeś po drodze żadnych błędów to wystarczy już tylko oddalić się łodzią od hotelu i wypłynąć poza szary okrąg poszukiwań.
Jeżeli nie posiadasz zaciemnienia i nie możesz wyprodukować tego gadżetu to rozważ użycie dobrego karabinu do zastrzelenia policjanta ze śmigłowca. Pogorszy to trochę reputację Aidena, ale znacząco ułatwi dalszą ucieczkę. Udaj się następnie do zlokalizowanej na dachu windy, wskocz do niej i zjedź nią na dół (w trakcie zjazdu warto chować się za metalowymi osłonami windy).
Sprawdź szybko wskazania mapy i wyrusz w tę stronę, która jest słabiej pilnowana przez policjantów. Odszukaj jakiś w miarę dobry samochód zaparkowany przed hotelem, ukradnij go i rozpocznij standardową ucieczkę. Po drodze pamiętaj oczywiście o częstym używaniu hakowania do zatrzymywania lub niszczenia radiowozów.
Niezależnie od wybranej metody działania misja ta dobiegnie końca w momencie zgubienia policyjnego pościgu. Od razu rozpocznie się też ostatnia ósma misja tego rozdziału.
Nagrody za zaliczenie misji: reputacja, 3000 punktów doświadczenia + punkty doświadczenia za zgubienie policyjnego pościgu