Misja 1 (Sometimes You Still Lose) | Główne misje - Akt V | Solucja Watch Dogs poradnik Watch Dogs 1
Ostatnia aktualizacja: 30 lipca 2019
Misja 1 (Sometimes You Still Lose)
Dotarcie do bunkra
Nie musisz jakoś szczególnie przygotowywać się do ostatniej misji gry, choć jeśli chcesz to możesz odpowiednio wcześniej wyprodukować lub zakupić większą liczbę gadżetów zagłuszających policyjne skanowania (Jam Coms) oraz odblokować nowe zdolności powiązane z jazdą i hakowaniem otoczenia. W celu rozpoczęcia jedynej misji piątego aktu kampanii musisz powrócić do bunkra w dzielnicy The Loop. Obejrzyj tu scenkę przerywnikową, w której weźmie też udział T-Bone.
Uzyskanie dostępu do centralnego budynku ctOS-u
Nowy cel podróży to siedziba ctOS-u w dzielnicy Mad Mile. Nie śpiesz się z dotarciem do tego miejsca, bo Damien będzie starał się ci przeszkodzić w osiągnięciu celu podróży. Haker będzie mianowicie ingerował w elementy otoczenia i najbardziej musisz uważać na eksplodujące rurociągi, które należy omijać zachowując przy tym bezpieczną odległość.
Po zbliżeniu się do siedziby ctOS-u wyjdź z auta i pokonaj resztę drogi pieszo. Podejmij próbę włamania się do systemu budynku. Po rozpoczęciu mini-gry zmodyfikuj dowolny element układanki, dzięki czemu ustalisz, że na chwilę obecną zapora sieciowa jest zbyt silna. Wysłuchaj rozmowy z T-Bone'em, który zasugeruje dalszy plan działania.
Wgranie wirusa T-Bone'a
Twoje kolejne zadanie to wgranie wirusa do systemu ctOS-u i musisz tego dokonać w trzech różnych punktach rozmieszczonych po mieście. Punkty te możesz odwiedzać w kolejne kolejności, przy czym proponuję podążać zgodnie ze wskazówkami z poradnika. Zdecydowanie polecam też we własnym zakresie dodawać te punkty jako cele podróży w GPS-ie, bo w trakcie przeprawy Damien będzie próbował dezorientować Cię innymi znacznikami pojawiającymi się na mapie (szczególnie przybierze to na znaczeniu w drodze do trzeciego punktu). Pierwszy punkt znajduje się na niewielkiej wysepce na zachód od dzielnicy Mad Mile (powyższy obrazek).
W drodze do pierwszego miejsca wgrania wirusa musisz oczywiście w dalszym ciągu uważać na hakowane przez Damiena elementy otoczenia (rurociągi, blokady, kolczatki, mosty zwodzone itp.). To jednak nie jedyny problem, bo do "zabawy" dołączy też wkrótce policja i rozpocznie swoje skanowania. Jeśli masz taką możliwość to próbuj powstrzymywać stróżów prawa przed zlokalizowaniem Aidena dzięki wykorzystywaniu zagłuszeń (Jam Coms).
Jeżeli nie uda ci się uniknąć policyjnych skanowań to niestety rozpocznie się pełnoprawny pościg i musisz liczyć się z tym, że stróże prawa dość wyraźnie będą przeszkadzali Aidenowi w dotarciu do celu podróży. Sprawę dodatkowo utrudni to, że większość elementów nadających się do hakowania będzie "zarezerwowanych" dla Damiena. W trakcie ucieczki przed policją musisz więc stawiać głównie na bezbłędną jazdę, korzystanie z bocznych uliczek czy na przejeżdżanie przez garaże. Nie bój się też zmieniać środków transportu, ale dokonuj tego tylko wtedy gdy w okolicy jest w miarę bezpiecznie, bo w pościgu mogą też brać udział policyjne śmigłowce.
Po dotarciu w okolice pierwszego punktu postaraj się jakoś zastawić autem wjazd na plac lub użyć hakowania żeby wysunąć z ziemi kolczatki (Spikes). Rozpocznij włamywanie się do interaktywnego punktu. Ważną informacją jest to, że w trakcie wgrywania wirusa nie możesz zbytnio się oddalić. Przemieszczaj się więc w ograniczonym zakresie i jeżeli nie chcesz zabijać policjantów to staraj się jedynie odwracać ich uwagę (jeśli oczywiście dotarli za Tobą w to miejsce).
Drugie miejsce wgrania wirusa znajduje się w centralnej części dzielnicy The Loop. Zostało ono pokazane na powyższym obrazku i jest to ta sama lokacja, w której w trzeciej misji pierwszego aktu włamałeś się do centrum kontroli ctOS-u.
Tak samo jak wcześniej musisz próbować wybronić się przed policyjnym pościgiem lub (jeśli ci się to nie uda) starać się unikać zderzeń z innymi pojazdami i niezniszczalnymi elementami otoczenia. Polecam po wjechaniu na plac sąsiadujący z interaktywnym punktem zamknąć za sobą bramę (hakowanie), gdyż spowolni to prawdopodobnie stróżów prawa. Nie zapomnij też o tym żeby nie oddalać się od interaktywnego punktu po rozpoczęciu wgrywania wirusa.
Ostatnie trzecie miejsce wgrania wirusa znajduje się w odwiedzanym już wcześniej centrum kontroli ctOS-u we wschodniej części dzielnicy Mad Mile (powyższy obrazek). Koniecznie ustaw sobie ten punkt na mapie, bo niedługo po rozpoczęciu przejazdu Damien będzie próbował Cię zmylić w kwestii lokalizacji punktu.
Raz jeszcze przypominam o konieczności dbania o dobry stan prowadzonego pojazdu. Po dotarciu na molo wjedź na teren pustej bazy i zamknij za sobą bramę. Zaczekaj aż po raz ostatni wgrany zostanie wirus.
Zgubienie pościgu
Jeżeli stróże prawa ścigają aktualnie Aidena (jest to bardzo prawdopodobne) to musisz teraz ich zgubić. Dobrą nowiną jest to, że możesz ponownie włamywać się do obiektów z otoczenia i dzięki podnoszeniu mostów zwodzonych, wysuwaniu blokad czy detonowaniu rurociągów ucieknięcie radiowozom powinno ci przyjść z dużą łatwością. Wyjedź poza szary okrąg żeby ostatecznie zakończyć policyjny pościg.
Wyłączenie ctOS-u
Raz jeszcze musisz wyruszyć do siedziby ctOS-u znajdującej się w dzielnicy Mad Mile. Wejdź do budynku i obejrzyj wiadomość od członków ugrupowania DedSec, którym Aiden nie będzie chciał pomóc w zagwarantowaniu tymczasowego dostępu do systemu. Podejdź do oznaczonego terminalu, włam się do niego (przytrzymanie odpowiedniego klawisza/przycisku) i rozwiąż mini-grę hakerską.
Po załadowaniu podglądu z serwerowni przełącz się na sąsiednią kamerę i włam się do nowego routera. Ostatnia mini-gra hakerska to już czysta formalność, bo wystarczy odblokować punkt wyjścia. Na sam koniec przytrzymaj klawisz/przycisk hakowania żeby wyłączyć ctOS.
Dotarcie łodzią do miejsca pobytu Damiena
Wyrusz w stronę przystani zlokalizowanej na wschód od aktualnego miejsca pobytu Aidena (warto ustawić sobie latarnię morską jako aktualny cel podróży). Po dotarciu do brzegu ukradnij jedną z zacumowanych w tym miejscu łodzi.
Musisz teraz dotrzeć łodzią do latarni morskiej. Po osiągnięciu celu podróży wysiądź z łodzi np. przy niewielkim molo. Zhakuj w tym miejscu interaktywną windę, a po wejściu do latarni zacznij korzystać z kolejnych schodów oraz drabinek.
Finał
Gra po dotarciu na samą górę wyświetli scenkę przerywnikową z konfrontacji z udziałem Damiena i Jordiego. Pod koniec zmuszony zostaniesz do wykonania kilku prostych akcji - musisz aktywować smartfon Aidena (przytrzymanie klawisza/przycisku hakowania), przerzucić Jordiego przez balustradę (klawisz/przycisk walki wręcz) i oddać strzał w stronę Damiena.
Nagroda za zaliczenie misji: reputacja, gotówka + punkty doświadczenia za zgubienie policyjnego pościgu