Misja 1 (Hope Is a Sad Thing) | Główne misje - Akt III | Solucja Watch Dogs poradnik Watch Dogs 1
Ostatnia aktualizacja: 30 lipca 2019
Misja 1 (Hope Is a Sad Thing)
Zhakowanie komputera w porcie
Miejsce rozpoczęcia pierwszej misji trzeciego aktu kampanii znajduje się w centralnej części Pawnee. Po przystąpieniu do tego zadania podejdź do pobliskiego budynku i podejmij próbę zhakowania znajdującego się w nim komputera. Zakończy się ona niestety niepowodzeniem.
Użycie Profilera do zdobycia kodu
Załącz Profilera (wciśnięcie klawisza/przycisku hakowania) i przystąp do skanowania osób przebywających wewnątrz zaznaczonego na mini-mapie niebieskiego okręgu. Osoby, które musisz zhakować, będą oznaczane przez grę kolorem czerwonym. Po pozyskaniu kodu potrzebnego do zresetowania hasła powróć do komputera i raz jeszcze wykonaj hakowanie. Tym razem zakończy się ono sukcesem i otrzymasz kolejny ślad.
Zinfiltrowanie opuszczonej wieży ctOS-u
Wieża ctOS-u znajduje się na północny-zachód od miejsca rozpoczęcia misji i prowadzi do niej wąska dróżka. Nie spotkasz tu na szczęście żadnych wrogów, tak więc nie musisz skradać się ani jakoś specjalnie przygotowywać. Po dotarciu na miejsce zhakuj na odległość jedną z kamer przymocowanych do ogromnych anten satelitarnych. Namierz panel sterowania i zhakuj go żeby przyczynić się do otwarcia bramki i odblokowania możliwości wkroczenia na teren opuszczonej bazy.
Uaktywnienie stacji
Wszystkie czynności w bazie radzę wykonywać zgodnie z zamieszczoną poniżej instrukcją, bo łatwo się tu pogubić. Gra dość wyjątkowo nie będzie dokładnie wskazywała obszarów i pojedynczych obiektów, do których musisz docierać. Zbadaj centralną część bazy i zlokalizuj schody prowadzące do podziemnych korytarzy.
Zatrzymaj się po znalezieniu się przy zamkniętej bramce. Po jej drugiej stronie powinieneś zobaczyć główny terminal wieży ctOS-u, ale nie będziesz mógł do niego dotrzeć zanim nie wykonasz na terenie bazy wszystkich pozostałych czynności. Namierz kamerę widoczną za bramką i przełącz się na nią. Po wykonaniu tej czynności włam się do routera. Zaczekaj aż gra załaduje podgląd z nowej kamery, namierz pobliski panel sterowania i otwórz bramkę znajdującą się w innej części podziemi.
Zamknij podgląd z kamery i powróć na powierzchnię. Skieruj się w stronę pokazanej na powyższym obrazku ogromnej anteny satelitarnej i ustaw się na przylegającym do niej balkoniku. Po wykonaniu tej akcji zwróć się w stronę centralnej pionowej anteny (środkowa część bazy) i zhakuj ją. Wykonanie tej czynności doprowadzi do obrócenia się anteny satelitarnej wraz z balkonikiem. Wejdź na tej balkonik i raz jeszcze zhakuj antenę żeby zostać przetransportowanym w inne miejsce.
Pozostań na balkoniku i włam się do kamery zamontowanej przy widocznej w oddali innej antenie satelitarnej. Obróć tą kamerę w taki sposób żeby zlokalizować oznaczony na powyższym obrazku panel kontrolny znajdujący się na dachu jednego z budynków. Włam się na odległość do tego panelu.
Powróć do sterowania Aidenem i dopiero teraz skorzystaj z prawych schodów żeby zejść z balkoniku sąsiadującego z anteną satelitarną. Akcja hakerska, którą wykonałeś przed chwilą na panelu sterowania, odblokowała tutejszą bramkę. Otwórz ją i dotrzyj do znajdującej się nieco dalej żółtej drabiny.
Skorzystaj ze schodów żeby dotrzeć na nowe "obrotowe" balkoniki. Tak samo jak wcześniej musisz zhakować centralną antenę żeby wprawić całą konstrukcję w ruch. Wejdź na pokazany na powyższym obrazku mostek i raz jeszcze włam się do anteny. Zaczekaj aż Aiden zostanie przetransportowany w nowe miejsce.
Przeskocz nad balustradą i wyląduj na niebieskiej interaktywnej platformie (możesz ją wcześniej podnieść, ale nie jest to wymagane). Zlokalizuj w tym nowym obszarze schody prowadzące do innej części podziemi. Skorzystaj z nich, docierając do bramki, którą otworzyłeś sobie na samym początku eksploracji stacji.
W pierwszej kolejności zbadaj prawy korytarz, bo na jego końcu odnajdziesz komponenty, komputer z zapisanym e-mailem i dziennik audio (Malcolm Deodato 05). Ustaw się teraz przy nowej zamkniętej bramce i zdetonuj widoczną za nią puszkę z bezpiecznikami. Skorzystaj z nowo odblokowanego przejścia. Włam się do okolicznego panelu sterowania i wybierz ścieżkę prowadzącą z powrotem do głównej części stacji.
Raz jeszcze wybierz zejście do podziemi, z którego korzystałeś na samym początku wizyty w tej lokacji. Tutejsza bramka jest już otwarta, tak więc możesz podejść do konsoli sterowania wieży ctOS-u i ją odblokować. Wysłuchaj nowego nagrania i wyjdź z podziemi.
Odnalezienie Ray'a Kenney'a w barze Jeda
Opuść teren stacji i wyrusz z powrotem w stronę miasteczka, w którym rozpoczynałeś tę misję. Zaparkuj przed barem i wejdź do środka (wybierz właściwe drzwi!). Gra wyświetli tu scenkę przerywnikową ze spotkania z T-Bone'em.
W celu awansowania do dalszej części misji musisz pokonać T-Bone'a w mini-grze polegającej na spożywaniu alkoholu. Jeżeli nie miałeś jeszcze do czynienia z tą mini-grą to należy się dodatkowy opis. Twoim zadaniem jest mianowicie nakierowywanie szarego okręgu na ikony przycisków/klawiszy i wciskanie ich. Musisz się przy tym oczywiście spieszyć, ale jeśli zawalisz jakąś rundę to po chwili przerwy rozpoczniesz ją od początku.
W końcowych rundach mini-gry pojawią się różnorakie dodatkowe utrudnienia, na przykład takie polegające na odsłonięciu właściwego przycisku/klawisza dopiero po najechaniu na pytajnik. Generalnie nie powinieneś mieć jednak większych problemów. Zaliczenie mini-gry nagrodzone zostanie wyświetleniem scenki przerywnikowej z bójki i awansowaniem do kolejnej części tej bardzo długiej misji.
Podążanie za T-Bone'em
Wyrusz za T-Bone'em, wysłuchując po drodze rozmowy z tą postacią. Po kilku chwilach dotrzesz do miejsca, w którym konieczne okaże się przetestowanie jednej ze skonstruowanych przez T-Bone'a pułapek. Namierz mianowicie metalową konstrukcję i przytrzymaj klawisz/przycisk hakowania żeby rozpoczęła ona ostrzał. Po zakończonym pokazie przejdź do kolejnego obszaru złomowiska, otrzymując przy okazji dalsze wytyczne.
Odzyskanie furgonetki T-Bone'a
Zabierz pozostawiony przez T-Bone'a karabin, wsiądź na motocykl znajdujący się na złomowisku i wyrusz w stronę obozowiska ze skradzioną furgonetką zlokalizowanego na wschód stąd. Ostrożnie zbliż się do wskazanego przez grę obszaru i rozważ wykonanie rekonesansu dzięki zhakowaniu okolicznych kamer. Za takim działaniem przemawia to, że w okolicy przebywa dwóch snajperów dysponujących szerokim polem widzenia i że większość postaci z obozowiska to elitarni przeciwnicy.
Jako że furgonetka stoi zaparkowana w samym środku obozowiska dotarcie do niej bez alarmowania przeciwników jest praktycznie niemożliwe. Dobrym sposobem na zabezpieczenie tej okolicy jest dotarcie na sam szczyt wieży ciśnień zlokalizowanej na północny-zachód od celu misji. Obezwładnij lub zastrzel przebywającego w tym miejscu snajpera i następnie zacznij wykorzystywać przewagę wysokości do eliminowania wrogów.
Jeżeli preferujesz wykorzystywanie obiektów z otoczenia na swoją korzyść to nie musisz za wszelką cenę wspinać się na wieżę ciśnień. Możesz zamiast tego zacząć sabotować wybuchowe elementy z otoczenia lub ładunki przyczepione do przeciwników, czy też użyć wabików do zachęcenia wrogów do podejścia do dużego białego zbiornika z paliwem i wysadzić go w powietrze.
Niezależnie od obranej metody działania nie radzę starać się zlikwidować wszystkich wrogów z głównego obozowiska (nie licząc snajpera z wieży ciśnień), bo przedwcześnie zjawią się tu wtedy posiłki. Zamiast tego rozważ pozostawienie przy życiu co najmniej jednej osoby, dzięki czemu po dokonaniu kradzieży furgonetki nie znajdziesz się od razu na celowniku nowych wrogów.
Ucieczka furgonetką
W zależności od tego w jaki sposób zachowałeś się w obozowisku zostaniesz zaatakowany przez kolejnych gangsterów od razu lub dopiero po kilku chwilach od momentu rozpoczęcia ucieczki. Staraj się szukać każdej okazji do hakowania obiektów z otoczenia (rurociągi z parą, blokady itp.), a to dlatego, że furgonetka nie jest szybka ani szczególnie wytrzymała, a ponadto nie możesz zamienić środka transportu na inny.
Cel podróży znajduje się na końcu dróżki na południowy-zachód od obozowiska i najlepiej jest podążać zgodnie ze ścieżką wskazywaną przez GPS. Po drodze uważaj nie tylko na auta biorące aktywny udział w pościgu, ale również na blokady, które najlepiej jest omijać. W końcówce sprawę nieco ułatwi ci uaktywnienie jednej z pułapek T-Bone'a (musisz o to sam zadbać), dzięki czemu co najmniej jedno z wrogich aut powinno zostać zniszczone.
Po dotarciu we wskazane miejsce wysiądź z auta. Misję możesz zakończyć poprzez wyeliminowanie wszystkich wrogów lub ucieknięcie im i zdecydowanie lepszy jest ten drugi wariant. Polecam dotrzeć na pobliskie molo i ukraść łódź. Dzięki wykorzystaniu łodzi możesz łatwo wydostać się poza szary okrąg poszukiwań i zaliczyć misję.
Uwaga - Gra odblokowuje po zaliczeniu tej misji nową kryjówkę. Znajdziesz ją w dzielnicy Pawnee i jest to kontener z łóżkiem, garderobą i dziennikiem audio (Angela Balik 01).
Nagrody za zaliczenie misji: odblokowanie nowych pobocznych aktywności, nowa kryjówka, 2000 punktów doświadczenia + 250 punktów doświadczenia za odblokowanie wieży ctOS-u