Misja 5 (Open Your World) | Główne misje - Akt I | Solucja Watch Dogs poradnik Watch Dogs 1
Ostatnia aktualizacja: 30 lipca 2019
Misja 5 (Open Your World)
Spotkanie się z hakerem
Po wysłuchaniu rozmowy z hakerem Badboy17 wyrusz w stronę dzielnicy The Loop celem spotkania się w cztery oczy z tą postacią. Podejdź do zielonego znacznika i po oficjalnym rozpoczęciu piątego głównego zadania skorzystaj ze schodów prowadzących na stację metra. Wkrótce poznasz personalia hakera i otrzymasz nowe wytyczne.
Uwaga - Dodatkową nagrodą za spotkanie się z hakerem jest uzyskanie dostępu do nowych, bardziej zaawansowanych zdolności. Jeśli chcesz to możesz część z nich sobie teraz odblokować.
Przedostanie się do biurowca ctOS-u
Ruszaj na zachód. Zatrzymaj się w pobliżu wejścia do strefy załadunkowej znajdującej się na tyłach biurowca ctOS-u. Polecam zacząć na nowo się w tym miejscu skradać, albowiem w przypadku wykrycia zostaniesz zaatakowany przez okolicznych wartowników. Zacznij od odwrócenia uwagi strażnika pilnującego okolic wejścia do strefy załadunkowej. Najlepiej jest załączyć alarm w lewej furgonetce (hakowanie) i następnie przemknąć za jego plecami lub obezwładnić go w walce wręcz.
Trzymaj się lewej części strefy załadunkowej, mijając rozstawionych po prawej stronie dwóch kolejnych przeciwników (jeden oparty o nową furgonetkę i jeden patrolujący okolicę). Schowaj się za jedną z zasłon w środkowej części przemierzanej lokacji i użyj hakowania na okolicznych kamerach ochrony. Przełączaj się na kolejne kamery do momentu, w którym będziesz mógł namierzyć pokazany na powyższym obrazku przełącznik. Zhakuj go na odległość, dzięki czemu odblokowane zostanie wyjście ze strefy załadunkowej.
Uwaga - Do przełącznika możesz też sam dotrzeć, ale byłoby to oczywiście trudniejsze. W takiej sytuacji polecam przejść przez prawą część strefy i obezwładnić wszystkich napotkanych wrogów.
Ustaw się za samochodem osobowym zlokalizowanym niedaleko wyjścia z opisywanej lokacji. W okolicy przebywa trzech wartowników i dobrze byłoby odwrócić ich uwagę. Możesz na przykład użyć hakowania na innych pojazdach, doprowadzić do podniesienia się metalowych osłon, skorzystać z wabików (Lure) lub zaciemnienia (Blackout) czy wysadzić skrzynkę z bezpiecznikami zlokalizowaną tuż przy wyjściu. Wykorzystaj to, że strażnicy są zdezorientowani i przemknij za ich plecami.
Skorzystanie z drzwi wyjściowych ze strefy załadunkowej doprowadzi do dotarcia do niewielkiego pomieszczenia magazynowego. Gorąco polecam zbadać to pomieszczenie, bo odnajdziesz tu nowe komponenty i inne cenne przedmioty. Jeśli masz taką możliwość to przygotuj sobie od razu nowe gadżety (szczególnie wabiki), bo mogą ci się one wkrótce przydać. Wybierz kolejne drzwi, które prowadzą do lobby wieżowca.
Zlokalizowanie wartownika z kodem dostępu
Ostrożnie zbliż się do lobby. Jeśli chcesz po cichu pozbyć się pierwszego wartownika to możesz zhakować automat na napoje i zaczekać aż się tu pojawi, aczkolwiek przez całą tę lokację można też przejść nikogo nie atakując. Oprócz wrogów patrolujących parter musisz również uważać na trzech wartowników obserwujących okolicę z górnego piętra, tym bardziej, że co najmniej jeden z nich może wezwać posiłki (jeśli dysponujesz odpowiednią zdolnością to możesz zablokować wspomnianej postaci tę opcję).
Zanim rozpoczniesz przemierzanie lobby radziłbym włamać się do jednej z pobliskich kamer ochrony. Użyj okolicznych kamer do oznaczenia wszystkich widocznych wrogów, a także zlokalizuj z ich pomocą pokazaną na powyższym obrazku osobę, która jest w posiadaniu kodu dostępu. Przytrzymaj klawisz/przycisk hakowania żeby pobrać ten kod.
Włamanie się do punktu dostępu
Dopiero teraz zdecyduj się na rozpoczęcie przemarszu. Twój cel to klatka schodowa zlokalizowana na przeciwległym końcu lobby. W trakcie podróży przez opisywaną lokację trzymaj się jej lewej części i zabierz odnaleziony po drodze dziennik audio (Malcolm Deodato 01). Bardzo ważne jest szybkie docieranie do kolejnych zasłon, co pozwoli ci uniknąć wykrycia zarówno przez wartowników z dolnego poziomu jak i tych z górnego poziomu.
Wspomniana wcześniej klatka schodowa jest pilnowana przez pojedynczego wartownika i najprościej możesz go ominąć z pomocą wabika (Lure) lub zaciemnienia (Blackout). Jeżeli nie dysponujesz żadnymi gadżetami i nie możesz ich wyprodukować to spróbuj na przykład zniszczyć dzięki hakowaniu jeden z generatorów wbudowanych w posadzkę. Niezależnie od wybranej metody działania musisz dotrzeć na piętro.
Na pierwszym piętrze przebywa trzech przeciwników - dwóch z nich (ten stojący najbliżej i ten rozstawiony po prawej stronie) nie rusza się z posterunków. Najbardziej oddalony wartownik co pewien czas podróżuje pomiędzy główną salą i bocznym pomieszczeniem. To właśnie do wspomnianego lewego pomieszczenia musisz się aktualnie przedostać. Przemieszczaj się przy lewej ścianie, dzięki czemu nie będziesz musiał odwracać dodatkowo uwagi strażnika ustawionego po prawej stronie.
Po wejściu do niewielkiego pomieszczenia schowaj się szybko za zasłoną, bo wspomniany wcześniej strażnik może się tu wkrótce zjawić. Po tym jak osoba ta ponownie odejdzie odszukaj kolejny dziennik audio (Malcolm Deodato 02) i namierz router, do którego możesz włamać się dzięki niedawnemu pozyskaniu kodu dostępu.
Rozwiąż kilka znanych już mini-gier hakerskich (tak jak wcześniej musisz manipulować obrotowymi elementami i połączyć niebieskimi wiązkami punkty wejścia i wyjścia). Po zaliczeniu mini-gier zaczekaj na załadowanie podglądu z kamery z biura Caughlina. Namierz komputer i przytrzymaj klawisz/przycisk hakowania żeby wgrać wirusa.
Ucieczka
Nie czekaj na dalszy rozwój wydarzeń, tylko błyskawicznie odwróć się i wybiegnij z pomieszczenia przez drzwi zlokalizowane na wprost od Aidena. Podbiegnij do najbliższych zasłon (powyższy screen), schowaj się za nimi i zaczekaj aż obok głównego bohatera przebiegną przeciwnicy zmierzający w stronę zhakowanego niedawno routera. Dobiegaj do kolejnych murków, dzięki czemu po kilku chwilach dotrzesz bezproblemowo do drzwi wyjściowych znajdujących się na górnym poziomie.
Po opuszczeniu wieżowca pozyskaj szybko jakiś nowy środek transportu. Policja przystąpi do skanowania okolicy w poszukiwaniu głównego bohatera, ale w ramach treningu będziesz mógł za darmo użyć zagłuszenia (Jam Coms) żeby powstrzymać ten proces. Wykorzystaj to, że żółte okręgi zmieniły swój kolor na szary i oddal się szybko od miejsc skanowanych przez policję. Zakończenie pościgu będzie równoznaczne z zaliczeniem tej misji.
Nagrody za zaliczenie misji: możliwość zakupu nowych zdolności (dzięki spotkaniu z Clarą), 250 punktów doświadczenia + 225 punktów doświadczenia za zgubienie policyjnego pościgu