Kryjówki i podróżowanie po mieście w Watch Dogs | Aktywności i porady poradnik Watch Dogs 1
Ostatnia aktualizacja: 30 lipca 2019
Kryjówki w grze funkcjonują na bardzo zbliżonych zasadach do swoich odpowiedników z serii Grand Theft Auto, a więc stanowią swego rodzaju bezpieczną przystań, w której można odpocząć i zapisać swoje postępy. Pierwsza kryjówka odblokowywana jest w końcowej części pierwszej głównej misji gry i jest to pokój w motelu w dzielnicy Parker Square. Kolejne kryjówki udostępniane są w miarę postępów w rozgrywce. Są one oznaczane na mapie zielonymi strzałkami i bardzo istotną informacją jest to, że o ile nie wykonujesz aktualnie jakiejś misji to do każdej z nich możesz błyskawicznie się przenieść. Wybranie kryjówki z poziomu mapy Chicago aktywuje mianowicie opcję szybkiej podróży.
Po znalezieniu się w kryjówce możesz skorzystać z garderoby oraz z łóżka. Ważniejszy jest ten drugi obiekt, albowiem udając się na odpoczynek:
- zapisujesz swoje aktualne postępy
- zerujesz pasek zainteresowania policji
- odnawiasz koncentrację (Focus)
- odnawiasz zapas baterii (potrzebnych do zaawansowanych hakowań)
- zmieniasz aktualną porę dnia (możesz ustawić budzik na dowolną godzinę)
Chicago to duże miasto, ale możesz na różne sposoby ułatwiać sobie jego eksplorację. Jedną z najbardziej przydatnych funkcjonalności jest wbudowany system nawigacji. Z poziomu mapy świata możesz ustalić cel podróży i od tego momentu pojawiające się na ziemi niebieskie strzałki będą wskazywały ci najkrótszą drogę. Z opcji tej radzę korzystać zawsze wtedy gdy jesteś poganiany uwarunkowaniami danej misji, np. gdy musisz dotrzeć w dane miejsce w ściśle wyznaczonym limicie czasowym.
Z jednej końca miasta na drugi możesz oczywiście docierać we własnym zakresie, ale lepszym sposobem jest korzystanie z kolejki. Musisz zawsze rozpocząć od dotarcia na jedną z onaczonych na mapie stacji kolejowych i następnie wejść w interakcję z mapą Chicago (przykład na powyższym obrazku) z zamiarem ustalenia stacji docelowej.
Uwaga - Kolejka może też być wykorzystywana w trakcie ucieczek przed policją. Możliwe jest mianowicie sterowanie nią w ograniczonym zakresie, ale żeby stało się to możliwe musisz najpierw nabyć jedną z umiejętności opisanych w rozdziale Zdolności.