Misja 12 (A Risky Bid) | Główne misje - Akt II | Solucja Watch Dogs poradnik Watch Dogs 1
Ostatnia aktualizacja: 30 lipca 2019
Misja 12 (A Risky Bid)
Podążanie za przewodnikiem
Miejsce rozpoczęcie tej misji to port znajdujący się we wschodniej części dzielnicy Brandon Docks. Otwórz bramkę prowadzącą na parking z zaparkowanymi luksusowymi pojazdami i skieruj się do wnętrza budynku, wewnątrz którego przeprowadzane są aukcje. Początkowa część tej misji jest liniowa, choć w trakcie podążania za pracownikiem domu aukcyjnego możesz między innymi włamać się do jednej z kamer czy pozyskać dziennik audio (Lucky Quinn 02). Kontynuuj przemarsz także po dotarciu do sali z paradującymi po podeście kobietami.
Zeskanowanie nieśmiertelników Iraq'a
Skorzystaj ze schodów, przy których zatrzymał się przewodnik i wyjdź po nich na górne balkoniki. Gra wyświetli w tym miejscu scenkę przerywnikową z udziałem Lucky Quinna oraz Iraq'a. Nowy cel misji możesz zaliczyć w bardzo prosty sposób. Po tym jak gra dokona przybliżenia obrazu na nieśmiertelnikach Iraq'a przytrzymaj klawisz/przycisk hakowania. Obejrzyj nowy filmik. Do rozmawiających mężczyzn dołączy Poppy i poinformuje głównego bohatera o tym, że Lucky Quinn i jego ludzi nabrali podejrzeń.
Wydostanie się z budynku
Musisz się od tego momentu bardzo pilnować, bo do czasu opuszczenia głównej sali aukcyjnej nie będziesz mógł zostać zauważony przez żadnego z wartowników stacjonujących w okolicy. Odwróć się i wyrusz prosto, wkraczając do oznaczonego przez grę pomieszczenia. Przebywa tu pojedynczy wartownik, ale możesz go zignorować i od razu skorzystać ze schodów.
Zlokalizuj nowy dziennik audio (Lucky Quinn 01) i zbadaj obszar pod schodami, docierając do dużej dziury, do której Aiden może wskoczyć. Po znalezieniu się w kanałach zachowaj szczególną ostrożność, bo obszar ten jest patrolowany przez dwóch strażników. Wyrusz za pierwszym wartownikiem w prawo, zachowując oczywiście od niego bezpieczną odległość.
Zbliż się do drugiego strażnika i spokojnie odczekaj aż on również oddali się. Dopiero gdy będzie bezpiecznie podejdź do oznaczonej przez grę żółtej drabiny i wyjdź po niej na górę. Wyrusz prosto i pamiętaj o konieczności dalszego unikania wrogów przebywających w centralnym pomieszczeniu. Po dotarciu do narożnika pomieszczenia schowaj się za łodzią.
Cierpliwie odczekaj aż przebywający w tej okolicy wartownik odwróci się w inną stronę i wykorzystaj tę okazję do skrycia się za pobliskim wózkiem widłowym. Możesz już skorzystać ze zlokalizowanego po prawej stronie przejścia i wyjść po schodach na górę. Podejdź tu do torby i zabierz z niej wszystkie elementy wyposażenia Aidena (zostały mu one odebrane po dotarciu do miejsca organizowania aukcji). Druga dobra wiadomość jest taka, że od tego momentu nie musisz się już skradać (choć oczywiście w pewnym zakresie nadal będzie to możliwe).
Ucieczka z zastrzeżonej strefy
Włam się do widocznej za zamkniętą bramką kamerą ochrony i zhakuj z jej pomocą pobliski panel sterowania żeby odblokować sobie dalsze przejście. Przed wkroczeniem do nowego obszaru koniecznie przygotuj sobie dobrą broń i w razie potrzeby stwórz też nowe gadżety, bo w końcowej części tej misji czeka Cię cała seria wymagających potyczek. Aiden zostanie niespodziewanie zaatakowany przez jednego z wrogów. Po wylądowaniu w nowym miejscu rozpocznij od jak najszybszego użycia hakowania do wysadzenia obiektu z otoczenia.
Tuż po eksplozji pozbądź się przeciwników z górnego balkoniku i zhakuj nowy panel żeby otworzyć pobliską bramkę. W kolejnej lokacji rozpocznie się większa bitwa i gra będzie sugerowała zaliczenie jej dzięki podejmowaniu agresywnych działań. Jeśli chcesz możesz więc korzystać z dobrych broni (karabiny, strzelby, granatik itp.) oraz gadżetów (granaty odłamkowe, ajdiki) żeby eliminować pojawiających się w okolicy wrogów.
Jeżeli z kolei preferujesz prowadzenie działań z ukrycia to możesz przede wszystkim starać się używać broni z tłumikiem do cichego likwidowania pojedynczych wrogów. Z pomocą mogą ci tu też przyjść zdolności hakerskie, których możesz używać między innymi do sabotowania ładunków wybuchowych przymocowanych do wybranych przeciwników (niestety, czasami zdążą na czas się ich pozbyć).
Przesuwaj się stopniowo do przodu, w zależności od upodobań pozostając na dolnym poziomie lub korzystając z górnych balkoników. W trakcie przemarszu uważaj na pojedynczego przeciwnika rozstawionego na prawym balkoniku, którego dobrze byłoby pozbyć się z dużej odległości. Docelowo powinieneś dotrzeć do metalowej balustrady. Przeskocz nad nią, dzięki czemu wkroczysz do nowej części doków i zostaniesz zaatakowany przez kolejnych wrogów (o ich pojawieniu się ostrzeże Cię krótki filmik).
Kolejna część doków to duży plac oraz sąsiadujące z nim dwa budynki (wyjście jest w lewym budynku). Okolica ta jeszcze bardziej zachęca do zabawy w hakera, a to dlatego, że jest tu mnóstwo przedmiotów, których możesz użyć do wyeliminowania wrogów. Polecam w szczególności zainteresować się pokazanym na powyższym obrazku dźwigiem, albowiem zrzucenie w odpowiednim momencie kontenera może zabić nawet 2-3 wrogów (w tym szturmowca w ciężkim pancerzu!).
Oprócz skorzystania ze wspomnianego dźwigu możesz też na przykład hakować liczne generatory wbudowane w posadzkę lub zamontowane na ścianach, pozbywając się dzięki temu pojedynczych wrogów. Co do samych przeciwników, najbardziej musisz uważać na snajperów (czerwone wiązki laserów) oraz na szturmowców (Enforcer). W tym drugim przypadku wskazane jest korzystanie z granatów odłamkowych, ajdików oraz granatnika do zadawania im największych obrażeń.
Uwaga - Jeżeli odblokowałeś zdolność "Bojowe obezwładnienie szturmowców" to wrogów w ciężkich pancerzach możesz też likwidować w walce wręcz, ale uważaj żeby nie zostać zauważonym przez innych przeciwników. Polecam też przy okazji badać ciała szturmowców, bo mają oni przy sobie świetne karabiny (np. U100) czy granaty odłamkowe.
Jak już wcześniej wspomniałem wyjście z zagrożonej strefy znajduje się w lewym budynku (Skipsun Rentals), ale nie powinieneś się śpieszyć ani wybierać głównej bramy, bo okolica ta jest obserwowana przez co najmniej jednego snajpera. Lepszym pomysłem w mojej ocenie jest skorzystanie z lewych schodów lub przejście przez prawy budynek. W tym drugim przypadku polecam pomóc sobie interaktywną platformą, którą możesz wprawić w ruch dzięki hakowaniu.
Ostrożnie wkrocz do magazynu z punktem wyjścia. Snajpera(ów) pilnującego tej lokacji najlepiej byłoby pozbyć się właśnie z wykorzystaniem z broni snajperskiej, choć równie dobrze możesz na przykład zacząć używać wabików i zasłon po to żeby się do niego zbliżyć lub po to żeby go bezpiecznie ominąć.
Jedyne wyjście z magazynu znajduje się na jego dolnym poziomie, przy czym zanim z niego skorzystasz przygotuj sobie dobrą broń i wyprodukuj nowe gadżety. Tuż po zhakowaniu bramy wyjściowej Aiden zostanie napadnięty przez ostatnią już grupę przeciwników. Jako że wśród jednostek wroga znajduje się szturmowiec bardzo wskazane jest użycie granatnika lub materiałów wybuchowych.
Po zakończonych walkach wsiądź do dowolnego z pojazdów zaparkowanych w pobliżu magazynu i zacznij oddalać się od portu. Musisz wyjechać poza szary okrąg, dzięki czemu opisywana misja zostanie zaliczona.
Nagroda za zaliczenie misji: 1000 punktów doświadczenia