Wasteland 3: Statystyki Wasteland 3 poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 16 września 2020
Na tej stronie poradnika do Wasteland 3 znajdziesz informacje na temat statystyk, które definiują Twoją postać.
W grze, każdy członek drużyny zdefiniowany jest szereg statystyk. Określają one zdolności bojowe postaci oraz ich odporność na statusy. Są one dynamiczne i zmieniają się w zależności od rozwijanych atrybutów oraz zdolności, a także od założonej zbroi.
Łącznie postać definiowana jest przez następujące statystyki:
- Kondycja (KON) - określa zdrowie jakie posiada dana postać. W momencie, gdy pasek ten spadnie do zera, postać straci przytomność i zostanie ona wyłączona z walki. Jeśli natomiast nie zdążysz ocucić bohatera, przed upływem limitu tur, to on zginie;
- Kondycja na poziom (KON na poziom) - określa on ile dodatkowych punktów kondycji otrzymasz przy awansie;
- Bonus do leczenia - określa o ile % lepiej na postać działają środki medyczne;
- Punkty akcji (PA) - walka w grze odbywa się w trybie turowym. Każda akcja wykonywana w czasie tury kosztuje Cię określoną liczbę punktów akcji. Im więcej ich masz, tym większy jest dostępny wachlarz ruchów. Niewykorzystanie PA możesz przenieść na kolejną turę;
- Punkty akcji (maks.) - określa ile maksymalnie PA może mieć dana postać. W limit ten wliczają się również punkty, które zostały zachowane z poprzednich tur;
- Szansa trafienia - określa bazowe prawdopodobieństwo, że bohater trafi w cel;
- Szansa na trafienie krytyczne - definiuje jakie jest procentowe prawdopodobieństwo, że strzał zada obrażenia krytyczne;
- Obrażenia krytyczne - określa mnożnik obrażeń, jakie są zadawane w czasie trafienia krytycznego. Im większy on jest, tym bardziej dotkliwe są uszkodzenia;
- Penetracja - opisuje, jaką ilość pancerza jest w stanie przebić atak;
- Obrażenia po zakradnięciu - opisuje premię do obrażeń zadawanych przeciwnikom, którzy nie są świadomi Twojej obecności;
- Szybkość ataku - opisuje prędkość z jaką rośnie wskaźnik zdolności specjalnej;
- Pancerz - określa odporność na ataki. Im wyższa jest jego wartość, tym mniejsze ryzyko, że otrzymasz 100% obrażeń przy ostrzale przy klasycznej broni;
- Unik - wyraża szansę na wykonanie uniku przez postać;
- Odporność na trafienie krytyczne, ogień, zimno, energię, wybuchy i promieniowanie - wszystkie te parametry określaną jak postać radzi sobie z danymi efektami;
- Czas w stanie nieprzytomnym - definiuje jak długo postać może być nieprzytomna, zanim umrze;
- Bonusy do obrażeń - określa premie do określonych typów obrażeń;
- Percepcja - im wyższa jest wartość tego wskaźnika, tym większe prawdopodobieństwo, że postać zlokalizuje pułapki i alarmy;
- Zasięg rzucania - opisuje jak daleko dana postać może rzucać obiekty, takie jak np. granaty;
- Inicjatywa - definiuje szansę na to, czy przy wykryciu przez wroga, pierwsza tura będzie należeć do Ciebie;
- Czas wykrycia - określa po jakim czasie znajdowania się w zasięgu wzroku przeciwnika zainicjowana zostanie walka;
- Szybkość bojowa - wskaźnik ten informuje ile pól może pokonać postać przy wykorzystaniu jednego PA;
- Skróty - określa liczbę przedmiotów, które możesz mieć przypisane do paska szybkiego dostępu;
- Zasięg dowodzenia - opisuje obszar, w zasięgu którego działa zdolność dowodzenie;
- Bonus doświadczenia - określa jak szybko postać otrzymuje PD i awansuje na wyższe poziomy;