Wasteland 3: Elfik na półce - solucja, opis przejścia Wasteland 3 poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 30 września 2020
Poniższa strona poradnika do Wasteland 3 zawiera opis przejścia do zadania Elfik na półce. Znajdziesz tutaj kompletną solucję tego questa.
Cele misji
- Znajdźcie elfika w tarapatach;
- znajdźcie dowody na to, że święty Mikołaj produkuje mózgoklejki;
- rozmówcie się z Mikołajem.
Opis przejścia
Zadanie to odblokowane zostanie, gdy będziesz eksplorować północną część mapy. Wówczas usłyszysz komunikat radiowy, nadawany przez elfika. Jeśli zdecydujesz się zbadać sprawę, to odblokowana zostanie nowa lokacja na mapie.
Gdy dotrzesz na miejsce, okaże się że jest to fabryka świętego Mikołaja. Na sali znajduje się Cukierkowa Mary - porozmawiaj z nią a dowiesz się kilku informacji. To na jest autorką wezwania, a jej "pracodawca" ma słabość do ciasteczek. Podejdź do niego i powiedz, że czujesz ich zapach. W ten sposób uda się wybawić go na zaplecze, a Ty bez problemów porozmawiasz z elfką.
Jak się okaże, Mary podejrzewa, że Mikołaja robi "mózgoklejki" i poprosi Cię o znalezienie dowodów. W prawym rogu budynku znajdują się drzwi, które prowadzą na zaplecze. Tam, ulokowano ukryte przejście prowadzące do domu Mikołaja. Od razu natrafisz tam na grupę przeciwników. Ich pokonanie nie powinno jednak stanowić problemu.
Aby dostać się do wnętrza musisz posiadać zdolność otwieranie zamków (6. poziom). W środku znajdziesz skrzynię, do której otwarcia wymagana jest ta sama umiejętność, z tym, że na 9. poziomie. W środku znajdziesz przepis na "mózgoklejki".
Mając dowód, możesz skonfrontować się z Mikołajem. Rozmowa z nim może zakończyć się na następujące sposoby:
- jeśli użyjesz zdolności twardziel (6. poziom) to Mikołaj ucieknie;
- gdy skorzystasz z umiejętności lizus (6. poziom) przekonasz "świętego" do kontynuowania produkcji i przekazywania produktów do kwatery głównej strażników;
- jeśli wykorzystasz zdolność dziwna nauka (6. poziom) to możesz zwiększyć produkcję i wysyłać produkty do kwatery głównej strażników;
- gry podejmiesz próbę aresztowania Mikołaja, to zakończy się to walką;
- możesz również zaatakować oponenta.
Jeśli całość zakończy się walką, to oprócz samego Mikołaja do walki staną także jego roboty. Z racji tego, że w miejscu tym znajdują się osoby postronne, to broń zadająca obrażenia obszarowe jest złym rozwiązaniem. Największe obrażenia zadaje Mikołaj i to nim powinieneś się zająć w pierwszej kolejności.
W przypadku, gdy nie dobiłeś targu z Mikołajem i tan uciekł lub nie żyje, możesz zdecydować o losie elfików. Możesz zmusić ich do dalszej produkcji lub je uwolnić. To wymaga dezaktywowania ich wybuchowych obroży. Aby to zrobić musisz dostać się warsztatu, gdzie znajduje się terminal, który można dezaktywować za pomocą zdolności mechanika (8. poziom) lub nerdowskie rzeczy (8. poziom).