Wasteland 3: Rozpętywanie małego piekła - solucja, opis przejścia Wasteland 3 poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 1 października 2020
Na tej stronie poradnika do Wasteland 3 znajdziesz opis przejścia zadania Rozpętywanie małego piekła. Solucja ta pomoże Ci zakończyć misję.
Cele misji
- Znajdźcie sposób na opuszczenie mostu;
- przejdźcie przez most;
- dotrzyjcie do budynku gondoli i pojedźcie windą do Małego Piekła;
- porozmawiajcie z Woodsonem w Małym Piekle;
- znajdźcie i uratujcie torturowanych zakładników.
Opis przejścia
Aspen
Zadanie to jest ściśle powiązane z innym zadaniem głównym - Psychopata. Misja aktywuje się, gdy tylko dotrzesz do Aspen. Usłyszysz wówczas komunikat radiowy nadawany przez strażnika Riley'a Woodsona. W pierwszej kolejności poprosi Cię on o odnalezienie drogi do Małego Piekła. Aby dostać się do wskazanego przez niego miejsca, musisz opuścić most zwodzony.
Zaraz po rozmowie czeka Cię pierwsza walka. Nie powinna ona sprawić większych trudności. Znajdziesz tutaj bowiem wiele osłon, które pomogą Ci uniknąć trafienia. Po potyczce przeszukaj ciała przeciwników - znajdziesz w nich klucze do wnętrza budynku.
W tym momencie masz dwie opcje. Możesz wejść głównym wejściem. Wtedy trafisz od razu na dużą grupę przeciwników, z którymi będziesz musiał stoczyć walkę. W tym przypadku musisz uważać na wieżyczkę, która wspiera oponentów.
Jeśli wybierzesz boczne wejście, to trafisz na piętro budynku. W jednym z zamkniętych pomieszczeń trafisz tutaj na uwięzionego handlarza. Przy schodach natrafisz natomiast na pułapkę, której rozbrojenie wymaga posiada umiejętności materiały wybuchowe (7. poziom). Na dole znajdziesz niewielkie pomieszczenie z komputerem - jeśli dysponujesz zdolnością nerdowskie rzeczy (6. poziom) to z jego poziomu przeprogramujesz wieżyczkę. W ten sposób zyskasz dodatkową przewagę w walce.
Po uporaniu się z wrogami przeszukaj ciała poległych. Znajdziesz w ten sposób klucz do pomieszczenia znajdującego się w rogu parteru. Wewnątrz tego pokoju znajduje się komputer pozwalający opuścić most zwodzony.
Za mostem trafisz na rozwidlenie. Będziesz tam mógł obrać dwie ścieżki - pierwsza z nich (ta, na którą wskazuje strzałka) pozwala uniknąć większości walk, ale wymaga posiadania zdolności otwieranie zamków oraz materiały wybuchowe, byś mógł przez nią przejść. Musisz tutaj także wykorzystywać płyty naciskowe, by utorować sobie przejście, oraz poranić jednego z sojuszników, by dezaktywować obrotowe ostrza.
Druga natomiast opiera się na siłowym przebiciu się przez wrogów. W tym przypadku musisz pilnować, by oponenci nie zdobyli przewagi zajmując miejsca na dachach. Zamiast tego sam obsadź podwyższenia swoimi strzelcami. Pamiętaj, także prze przeciwnicy lubią rzucać granatami wywołującymi zatrucie.
Obie te ścieżki prowadzą do grupy przeciwników znajdujących się nieopodal gondoli. Jeśli dotarłeś tam pierwszą ścieżką, to będziesz znajdować się w lepszej pozycji do walki. Uderzasz bowiem od bocznej strony co zmusza oponentów do przegrupowania.
Po walce przeszukaj ciała oponentów, a znajdziesz klucz do kolejki linowej, która pozwoli Ci się dostać do Małego Piekła.
Małe piekło
Po przybyciu do Małego Piekła od razu zastaniesz mężczyznę wiszącego przy wejściu, jeśli chcesz możesz go zdjąć i chwilę z nim porozmawiać. Następnie skieruj się do wnętrza budynku. Od razu czeka Cię tam walka. Nie powinna ona sprawić wiele problemów. Musisz jednak pamiętać o przeciwniku, który wyjdzie z lewego korytarza.
Po starciu możesz udać się do pokoju po prawej, gdzie przebywa Woodson. Porozmawiaj z nim, a dowiesz się na terenie ośrodka znajdują się zakładnicy, których musisz uwolnić.
Skieruj się w głąb ośrodka. Łącznie musisz uwolnić 5 więźniów. Licz się także z faktem, że mogą oni zginąć.
- Pizepi - jest przetrzymywana w laboratorium możesz odbić ją siła lub podjąć negocjacje. W czasie dialogu musisz skorzystać ze zdolności mechanika (7. poziom), a następnie lizus (8. poziom), by rozejść się pokojowo;
- La Loca - więziona jest w chłodni. Aby się do niej dostać musisz pokonać niewielką grupkę przeciwników. Jeden z nich upuści klucz, który pozwoli uwolnić La Locę;
- Estin Ward - jest zamknięty w małym magazynku przylegającym do basenu. Aby się do niego dostać musisz pokonać dużą grupę przeciwników. Wykorzystaj zbiorniki z azotem, by zyskać przewagę. Na koniec, możesz przeszukać ciała, by znaleźć klucz do pomieszczenia, w którym znajduje się komputer umożliwiający zakończenie eksperymentu;
- 3 zakładników - gdy miniesz skarbiec natrafisz na pomieszczenie, w którym znajduje się grupa przeciwników. Po ich pokonaniu możesz znaleźć przy nich dwa klucze otwierające drzwi znajdujących się w pomieszczeniu. W pierwszym pokoju znajdziesz dwóch zakładników. Aby ocalić obu musisz użyć zdolności mechanika (7. poziom) na panelu z tyłu pomieszczenia. W innym przypadku zginie przynajmniej jedna osoba. Drugie pomieszczeni skrywa w sobie klatkę, którą otworzysz zdolnością otwieranie zamków (1. poziom). Znajduje się tam ostatni więzień.
Zadanie zakończy się w momencie, gdy uwolnisz całą piątkę.