Przed misją | Walka taktyczna | UFO Decydujące Starcie poradnik UFO: Decydujące Starcie
Ostatnia aktualizacja: 17 września 2019
Wiesz już co nieco o rozwoju baz oraz zarządzaniu ludźmi i surowcami. Teraz pora skupić się na walce.
Przed misją
Jest kilka rzeczy, które warto zrobić, nim zrzuci się desant na ziemię. Przede wszystkim chodzi o konfiguracją oddziału. W UFO jest pięć podstawowych celów misji (eliminacja przeciwników, schwytanie wybranego przeciwnika, eskorta grupy, podjęcie człowieka z terytorium wroga oraz pomoc w walce). Gdy misja jest dwuetapowa, pierwszy etap zawsze polega na dotarciu w określone miejsce. Istnieje też kilka rodzajów wrogów, z którymi będziesz walczyć, a same misje mogą odbywać się i w dzień i w nocy. Wszystkie te czynniki mają znaczenie, przy komponowaniu skutecznej grupy.
Choć wielozadaniowa, dobrze złożona drużyna poradzi sobie z każdą misją, łatwiej ci będzie, jeśli dostosujesz się do wymogów konkretnego scenariusza. Np. na misję nocną nie ma sensu brać snajperów, jeśli nie masz doświadczonego psionika, zwiadowcy, lub sprzętu infrawizyjnego - po prostu spostrzeżesz przeciwnika dopiero, gdy będzie na krótkim dystansie. Na misje typu eskorty warto wyznaczyć szybkich ludzi o dużej zdolności ukrywania się. Mają większą szansę wykonać zadanie bez jednego strzału. Z kolei schwytanie przeciwnika może być kłopotliwe, jeśli nie masz apteczki, albo weźmiesz samych ludzi z ciężką bronią. Jeśli celem jest chuderlawy Retikulanin, naprawdę nie chcesz zabić go jednym strzałem. Przy misjach dwuetapowych nie bierz bardzo wolnych żołnierzy - uniemożliwią ci pokonanie pierwszego etapu "z biegu".
Do celu misji i wrogów dostosowuj też ekwipunek. W trakcie wyprawy na Wargotów warto zmienić amunicję we wszystkich broniach palnych na przeciwpancerną. Z kolei mutanci są szczególnie podatni na pociski eksplodujące, a dodatkowo będziesz potrzebował przy nich jednej osoby z bronią energetyczną (by powybijać irytujące płaskulce). Branie najbardziej cherlawych członków zespołu na misję przeciw kutystom przysporzy ci wielu kłopotów - w nawale snajperskiego ognia nie przetrwają długo. Nie przydadzą się też łowcy - zginą nim dojdą do linii wroga. Z kolei snajperzy zapewnią ci łatwe i bezproblemowe zwycięstwo.