Faza III - Wojna totalna (1) | Walkthrough | UFO Decydujące Starcie poradnik UFO: Decydujące Starcie
Ostatnia aktualizacja: 17 września 2019
Laputa jest już bezpieczna, ale dla jej mieszkańców kłopoty dopiero się zaczynają. Od tej pory Wargoci, którzy skumali się z kultystami, będą co chwila atakować twoje prowincje. Czeka cię walka z dwoma groźnymi siłami, w trakcie której nie tylko musisz utrzymać wszystkie ziemie, ale także znacznie poszerzyć strefę wpływów.
Rozwój terytorialny
Zaawansowane technologie, które się przed tobą otwierają, wymagają dużo miejsca na budynki naukowe oraz laboratoria. Na dodatek by ukończyć ten etap będziesz musiał uruchomić zakrojony na szeroką skalę program kosmiczny (minimum dwa laboratoria oraz cztery fabryki). Dlatego właśnie powinieneś przejąć pełną kontrolę nad co najmniej jednym nowym kontynentem. Polecam Amerykę Północną, bo jest tam bardzo dużo miejsca na bazy, które można łączyć niedużą liczbą torów.
Co jakiś czas będziesz atakowany przez połączone siły kultystów oraz Wargotów. Staraj się nie oddawać im żadnego terenu, bo każdą zdobytą prowincję będziesz musiał w końcu odbić. Jeśli jednak atakują sami Wargoci, nie musisz stawiać im czoła. Nie okupują prowincji i po ataku staje się ona dzika. A chyba lepiej walczyć z mutantami, niż z pancerzami wspomaganymi? Wystrzegaj się tylko przerywania torów, bo wyłączysz w ten sposób z użytku część baz oraz kopalń.
Rozwój naukowy
Rysują się przed tobą dwie główne drogi. Pierwsza to pracochłonne technologie związane ze soryline'em, które pozwolą pokonać Wargotów. Druga to dalszy rozwój sprzętu bojowego, jak również broni energetycznych, implantów, urządzeń psionicznych i zwiadowczych, które wspomogą cię na polach walki.
Najpierw zajmijmy się pierwszą gałęzią. Z początku musisz wynaleźć dwie rzeczy - sondę do zbadania statku Wargotów (laboratorium silników odrzutowych) oraz współpracę kultystów z Wargotami (Laputa). Ta druga wymaga poznania zagrożenia ze strony kultystów, ale to pewnie zrobiłeś jeszcze w poprzedniej fazie gry. Przed wynalezieniem tej technologii musisz ponadto zachować grę. Możesz bowiem wpaść na pierwszy z dwóch błędów uniemożliwiających jej skończenie (patrz rozdział "Ważne bugi").
Gdy zbadasz sprawę współpracy dwóch ras, wkrótce na geosferze pojawi się nowa misja - zdobycie kodów dostępu Wargotów. Nie przegap jej i nie zignoruj, bo jest kluczowa dla dalszej gry! Kody to żółty, podłużny przedmiot, który leży gdzieś na planszy. Przenieś go do lądownika i będziesz mógł zająć się badaniami. Gdy przeanalizujesz kody, zyskasz dostęp do technologii nowego statku kosmicznego. Jak najszybciej opracuj ją, wraz ze wszystkimi pochodnymi. Potem możesz zabrać się za produkcję części kosmolotu (patrz punkt "Kontratak").
Równolegle musisz zajmować się drugą gałęzią - sprzętem bojowym. Masz już laboratoria BZ, pora więc opracować tam ciężkie pancerze i roboty bojowe. I jedno i drugie produkuje się długo, więc musisz wynaleźć te technologie tak wcześnie, jak tylko się da. Poza tym zostaje jeszcze sprawa broni plazmowych. Rozwiń je w laboratorium broni energetycznych, gdy tylko znajdziesz działający egzemplarz.
Zacznij też zamykać listę technologii podstawowych implantów oraz sprzętu psionicznego. Gdy wynajdziesz wszystkie, wyburz budynki, a następnie postaw ich zaawansowane wersje. Zabierz się także za sprzęt zwiadowczy - zyskasz parę przydatnych gadżetów.
Pod koniec etapu, gdy będziesz czekał na budowę kolejnych elementów statku kosmicznego, warto postawić laboratoria i fabryki broni hiperenergetycznej. Dzięki nim zyskasz dostęp do tarcz siłowych oraz obcej broni podprzestrzennej.