Lądowanie | Walka taktyczna | UFO Decydujące Starcie poradnik UFO: Decydujące Starcie
Ostatnia aktualizacja: 17 września 2019
Lądowanie
Nim zacznie się właściwa misja, masz możliwość wybrania miejsca, w którym usadzisz lądownik. To ważna czynność, bo potrafi znacznie skrócić czas wykonania misji, lub przeciwnie - utrudnić ją.
Wszyscy przeciwnicy, podobnie jak ty, zaczynają grę w określonym obszarze, z którego dopiero rozchodzą się po mapie. Najczęściej taki obszar jest jeden, czasem dwa, a tylko wyjątkowo - trzy. Patrząc na rzut pola bitwy, jesteś w stanie z dużą precyzją określić to miejsce. Nigdy nie leży ono bowiem w bezpośrednim sąsiedztwie proponowanych pozycji lądownika. Jeśli te skupione są na południowym końcu mapy - na 90% przeciwnik przybędzie z północy. Jeśli leżą daleko od jakiegoś budynku - wróg najpewniej zacznie tam.
Na wybór miejsca lądowania wpływa też skład drużyny. Gdybyś miał przewagę "krótkodystansowców", lepiej wylądować w pobliżu budynku czy ruin i tam czekać na przeciwnika. Z kolei oddział snajperski ląduje w okolicy najbardziej otwartej części mapy - tam mogą wypatrzyć wroga z daleka. Przy misji odzyskania jeńca, gdy nie masz pojęcia, gdzie może się znajdować, najlepiej wylądować najbliżej środka mapy. W ten sposób, gdziekolwiek by się nie znalazł, będzie dość blisko startowej pozycji.
Często można też coś wywnioskować z samego planu. W osadach kultystów ich główne grupy startują w większych budynkach. Stąd optymalne jest lądowisko, które dzieli od takiego budynku długa prosta (jeśli chcesz wystrzelać ich z daleka).
Szybko nauczysz się też rozpoznawać pierwsze etapy misji dwuetapowych - na rzucie widać tam wejście do podziemnej bazy. Ląduj najbliżej takiego wejścia, a w 3/4 przypadków zdołasz dobiec do wyznaczonego obszaru bez jednego strzału.